OV-chipkaart (geen gezwets)

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
juffie
Site Admin

Re: OV-chipkaart (geen gezwets)

Bericht door juffie »

Die anderhalve keer dat ik gebruik maak van het OV (meestal in Den Haag) vind ik de OV chip erg handig. Okee, voordeel is dat ik vrijwel altijd in het gezelschap ben van Jerry, en die is een ervaren OV (chip) gebruiker. Dus ik hoef niet echt na te denken, hobbel gewoon achter hem aan... :lol:
MILF :grin_ani:
oeps2

Bericht door oeps2 »

digitaal opladen kan volgens mij wel .. maar dat moet dan weer op een persoonlijke ovchip he
en dat is met die abonnementen van de kids al een paar x mis gegaan
maar op een groene kaart kan dat dus niet ...
wandering

Bericht door wandering »

Wat Oeps zegt over zwartrijden en agressie, daar ben ik het wel mee eens. Zwartrijden gaat nu veel makkelijker en komt denk ik nu ook veel meer voor dan voor de invoering. Zie het hier ook veel gebeuren, mensen die voorin inchecken, doorlopen en bij de volgende automaat gelijk weer uitchecken. Of er ook meer agressie is weet ik niet. Bij mij zeggen de buschauffeurs er eigenlijk nooit wat van, sneu maar wel verstandig van ze. Maar het lijkt me wel een logisch gevolg: meer zwartrijden = meer commentaar van buschauffeur = meer kans op agressie.

Wat ik ook heel sneu vind, is dat veel mensen de dupe worden van het in- en uitchecken. Hier hebben ze van die gele in/uitcheckautomaten, die veel gevoeliger zijn, en waarbij je dus echt je kaart een paar seconden stil tegen het ding aan moet houden anders pakt 'ie hem niet (in tegenstelling tot de witte automaten, waar je gewoon je portemonnee langshoudt en je bent ingecheckt, maar dat kan ook weer nadelen hebben). Als 'ie hem niet goed pakt krijg je een ander piepje dan wanneer 'ie hem wel pakt, en er gaat een rood lichtje branden. Maar ik zie dus heel vaak dat mensen gauw uitchecken voor ze uitstappen, en het piepje horen en dan dus denken dat het goed zit (vooral oudere mensen), terwijl 'ie hem niet heeft gepakt. Zie het dagelijks meerdere keren, en dan wordt er dus steeds 4 euro extra afgeschreven, en dat vind ik erg sneu en bovendien diefstal. Dan wordt er bij die bedrijven gezegd dat mensen hun geld niet te makkelijk terug mogen krijgen, omdat ze moeten leren dat ze niet mogen vergeten uit te checken. Dat maakt me echt kwaad, want 9 v/d 10 keer gaat het niet om vergeten maar is er gewoon iets misgegaan. Heb het zelf ook een paar keer gehad, dat ik dacht dat ik was uitgecheckt maar dat 'ie m'n kaart blijkbaar niet had gepakt, of dat 'ie overstappen niet heeft begrepen.

Hier richting de UU ook bijvoorbeeld, de bussen zitten altijd propvol en er wordt achter elkaar in- en uitgecheckt. Doordat iedereen massaal tegelijk gaan in- en uitchecken weet ik vaak niet zeker of hij mijn kaart nou heeft gepakt of niet. En dan wel een boete van 35 euro krijgen omdat bij controle blijkt dat ik blijkbaar niet was ingecheckt. Of 4 euro extra betalen omdat het uitchecken blijkbaar toch niet was gelukt.

Het verplichtstellen heeft ook nadelen. Mijn ouders bijvoorbeeld maken nooit gebruik van het openbaar vervoer, maar wilden één keer met de tram van station Amsterdam naar de Dam ofzo. Dan moeten ze dus allebei een eenmalige chipkaart van 10 euro kopen. Daar mag je dan wel de hele dag mee, maar ze hadden het alleen nodig voor dat kleine stukje...

En zo heb ik nog wel meer dingen omtrent de OV-chip die in de praktijk gewoon niet goed gaan, maar mijn rant is nu wel lang genoeg geloof ik. :P Nee, ik maak dagelijks gebruik van de OV-chipkaart, maar ik vind dat er teveel nadelen zijn en dat het systeem daarom niet ingevoerd had moeten worden.
JJV

Bericht door JJV »

wandering schreef: maar wilden één keer met de tram van station Amsterdam naar de Dam ofzo. Dan moeten ze dus allebei een eenmalige chipkaart van 10 euro kopen. Daar mag je dan wel de hele dag mee, maar ze hadden het alleen nodig voor dat kleine stukje...
hmja.. da's 1 halte
.. en totale onzin want voor heen en terugweg hadden ze ook a 2.60 1-uurs kaartjes kunnen kopen
nog steeds veel geld voor zo'n stukkie
maar toch bijna de helft goedkoper

(even advocaat van de duivel spelen, probeer dat stukje eens met een taxi te nemen, staan ook op en bij cs, die weigeren dat namelijk)
~\v/~
oeps2

Bericht door oeps2 »

ja maar dat zijn de neptaxichauffeurs die daar staan
trouwens ze mogen t niet weigeren
honden mogen ze wel weigeren

tip eerst instappen dan pas zeggen waar je naar toe moet :mrgreen:
wandering

Bericht door wandering »

JJV schreef: hmja.. da's 1 halte
.. en totale onzin want voor heen en terugweg hadden ze ook a 2.60 1-uurs kaartjes kunnen kopen
nog steeds veel geld voor zo'n stukkie
maar toch bijna de helft goedkoper

(even advocaat van de duivel spelen, probeer dat stukje eens met een taxi te nemen, staan ook op en bij cs, die weigeren dat namelijk)
O dat wisten we niet, ik had me laten vertellen dat je zo'n dagkaart nodig hebt.
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Westonline (RTV Den Haag e.o.) meldde gisteren op haar website:
SP wil kamerdebat over afschaffing strippenkaart

DEN HAAG - De SP wil een kamerdebat over het besluit van minister Schultz van Haegen om in Zuid-Holland vanaf 3 februari de strippenkaart af te schaffen.

'De minister probeerde eerder in Oost-Nederland en Friesland een gebrekkige chipkaart door de strot van de reiziger te duwen', stelt parlementariër Farshad Bashir. 'Dit is niet gelukt. Nu probeert ze het weer in Haaglanden en Zuid-Holland.'

Eerder schaften de gemeenten Amsterdam en Rotterdam de strippenkaart al definitief af. Zuid-Holland zou de eerste provincie zijn waar in tram en bus niet meer met de strippenkaart kan worden betaald.
Geniet van de positieve momenten.
oeps2

Bericht door oeps2 »

blijft gewoon geld maken voor de ovchip ten koste van ons

als klant behoor je te kunnen kiezen
dat is belangrijk voor de prijsmarkt

in de supermarkt kan je ook kiezen wrom niet met het openbaar vervoer ???
Marcuw

Bericht door Marcuw »

Het is en blijft de reden waarom ik pertinent weiger om een ov chip kaart te gaan gebruiken.
Ik koop losse treinkaartjes, eventueel een speciale strippen kaart als hetnodig is, of ik pak de auto.
Ik weiger aan dat gedrocht mee te betalen.
Lees de PC Active maar eens - het ding is en blijft zo lek als een mandje naast een compleet gebrekkige implementatie zoals wandering zo mooi verwoord.
oeps2

Bericht door oeps2 »

http://www.nu.nl/binnenland/2361143/ns- ... rrent.html

hmmz t laatste woord is er nog niet over gezegd ....
Sayaatje

Bericht door Sayaatje »

vind ik ook belachelijk... Mensen worden wijsgemaakt dat de chipkaarten bij ieder ding geldig zijn, maar nee, DEZE niet hoor.. tot zo ver het een-kaart-voor-alle-vervoerders-idee
kitten

Bericht door kitten »

Afbeelding
Voleuse

Bericht door Voleuse »

(Ik kan je plaatje niet zien, kitten)

Ik las trouwens vandaag in de krant dat de chipkaart is gekraakt en dat je voor 30 euro een apparaatje kan kopen waarme je er zelf gelp op kan zetten op je pjuter.... :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
JJV

Bericht door JJV »

even better (dat met dat geld schijnen ze te kunnen 'zien')
'ze' hebben een app gemaakt waarmee je via je eigen laptop kunt inchecken
de controleur ziet alleen dat er correct is ingecheckt
niemand ziet dat je niet via t ns net gedaan hebt

ondertussen gaan ze zo waarschijnlijk de poortjes sluiten zodat die optie wegvalt .. en ik met mn legale kaart niet meer de trein in kan
~\v/~
kitten

Bericht door kitten »

Ja, daar sloot het plaatje dus bij aan, Voleuse. :mrgreen:
loesje.jpg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Plaats reactie