Heb je niet nodig... gewoon schrijven hoe je het zelf graag wil.
Dat andere mensen zich eraan irriteren/het anders zouden schrijven dan jij.. dat maakt voor jou toch weinig uit?
Het was mij ook al opgevallen dat je zo schrijft.. nou ja.. je zal er zo je redenen voor hebben.. als dat voor jou makkelijk schrijft.. prima dan
Hou vooral gewoon je eigen waardes.. lijkt me belangrijker dan een cursusje Nederlands of wat dan ook.
sandra schreef:Heb je niet nodig... gewoon schrijven hoe je het zelf graag wil.
Dat andere mensen zich eraan irriteren/het anders zouden schrijven dan jij.. dat maakt voor jou toch weinig uit?
Het was mij ook al opgevallen dat je zo schrijft.. nou ja.. je zal er zo je redenen voor hebben.. als dat voor jou makkelijk schrijft.. prima dan
Hou vooral gewoon je eigen waardes.. lijkt me belangrijker dan een cursusje Nederlands of wat dan ook.
Voor mij hoeft het ook niet te veranderen. Ik gaf gewoon een uitleg eraan: namelijk dat ik het wel vaker gezien heb en dat het me opviel, maar niet stoorde. Dacht dat ik het zo ook gezet had?
Vandaag had ik een begrafenis. Dan zit je als niet gelovige in de katholieke kerk heb ik helemaal geen problemen mee. Het was echt wel een mooie dienst. Dan komt er een heel verhaal over respect naar mensen dat iedereen erbij hoort hoe je er ook uitziet hoe je ook bent maakt allemaal niet uit echt gewoon een hele preek erover gehad. Ik kan me daar best in vinden. Meteen erachteraan komt het verhaal dat we daar met zijn allen op moeten gaan eten en drinken. Dat iedereen erbij hoort dat iedereen gelijk is. Iedereen wordt uitgenodigd om een hosti te gaan halen (zo'n soort koekje) ik vond het al vreemd dat de pastoor iedereen daar voor ging uitnodigen maar oke.. heel verhaal nog dat het iets is wat we samen met zijn allen zouden gaan doen. En dan dr letterlijk achteraan: behalve natuurlijk de mensen die niet gedoopt zijn... WTF ik weet ook wel dat ik niet gedoopt ben en het niet hoort om zo'n hosti te eten ik zou dat ook niet doen maar het kwam wel een beetje over alsof je je eerst een hele klas met kinderen voorhoud dat ze een snoepje krijgen en dat ook daadwerkelijk alle kinderen iets krijgen en tijdens het uitdelen ineens zeggen ja maar sorry maar jij hoort er niet bij jij krijgt niet lekker puh. Dat hele verhaal over dat iedereen gelijk is en dat je samen moet delen ik voelde me serieus gediscrimineerd daar... echt ik weet weer waarom ik niet geloof en ik niets met de kerk heb.
Hosti's bevatten trouwens gluten. Er zijn wel hosti's die glutenvrij gemaakt worden (onder de wettelijke norm), maar hosti's van van nature glutenvrij materiaal mogen van veel kerken niet. Is geen echte hosti. Kortom, gluten vreten of naar de hel gaan.
ik ben dus bezig met kostprijsberekening.. Zeer leuk allemaal.. Heb een programma gemaakt waarin enkel dingen hoeven worden ingevuld en de rest wordt vanzelf uitgerekend..
Moet ook effe wat kwijt.
Zaterdagavond wilde ik naar de stad reizen met OV. Op het perron was de stempelautomaat stuk. In de tram was de kaartverkoopautomaat 'buiten dienst'. Gevolg: ik was niet in staat om een geldig vervoerbewijs te verkrijgen. => controle gehad => boete moeten betalen.
Rede volgens controleur:
1. De reiziger is verantwoordelijk voor een geldig vervoersbewijs, ondanks storingen in apparatuur
2. Alternatief was geweest: bij de volgende halte uitstappen. Daar stempelen (inmiddels zou tram wegrijden), en een kwartier lang in de stromende regen en kou op de volgende tram wachten. Gold ook voor mijn hoogbejaarde medereizigers met het zelfde probleem.
Ik heb bezwaar ingestuurd. Afhankelijk van resultaat zal ik hier vervolg plaatsen.