Knopen

Gesloten
kroqgar

Knopen

Bericht door kroqgar »

Hey daar,

Ik zelf erg nieuw in de BDSM wereld maar ben er wel zeker van dat het mij aanspreekt, nou zit ik met 1 probleem, die erg makkelijk op te lossen is! namelijkkkkkk ik ben belabberd in het leggen van knopen!
Ik kon het niet echt vinden op de site en ook niet zo 1 2 3 op het forum dus bij deze de vraag, wat voor knopen zijn handig en waarvoor, en hoe maak ik ze! :)

alvast bedankt!

Groetjes,
Kroqgar
Boefje

Re: Knopen

Bericht door Boefje »

Hoi Kroqgar,

Ik geef je alvast de link op dit forum van onze bondage goeroe Guilty:
viewtopic.php?f=16&t=120

En ik ga je ook een linkje geven van een ander draadje van eveneens een beginner. Ook daarin staan een aantal linkjes naar sites zoals Twisted monk en Two knotty boys (geloof ik).
viewtopic.php?f=10&t=1515

Het is wat leeswerk voor je maar ik hoop dat je er wat aan hebt als begin. En ik gok dat iemand als Guilty hier wel gaat reageren. Veel succes en welkom. :)
Guilty

Bericht door Guilty »

kroqgar schreef: Ik zelf erg nieuw in de BDSM wereld maar ben er wel zeker van dat het mij aanspreekt, nou zit ik met 1 probleem, die erg makkelijk op te lossen is! namelijkkkkkk ik ben belabberd in het leggen van knopen!
De oplossing is vrij simpel: ga Japanse stijl leren bonderen. Shibari gebruikt zo goed als geen knopen 8-). Behalve een leeuwerikskop en halve steken gebruik ik eigenlijk bijna geen knopen meer. Je kunt je tijd beter steken in goede kennis van bondage - zoals veiligheid, anatomie en bondagepatronen - dan in knopen. Veel meer dan een leeuwerikskop, een halve steek en een platte knoop heb je eigenlijk niet nodig.
Subbeding_A

Bericht door Subbeding_A »

maar om iemand vast te zetten is een platte knoop of zo toch ook goed? :p ik heb niemand horen zeggen dat hij interesse heeft in bondage... hij zoekt knopen.... platte knoop voldoet voor bijna alles:p (maar idd... als je echt voor bondage gaat.. kan je beter naar guilty luisteren dan naar mij!)
Guilty

Bericht door Guilty »

Subbeding_A schreef:maar om iemand vast te zetten is een platte knoop of zo toch ook goed?
Hangt ervan af. ALs je de platte knoop in shibari gebruikt is het wel te doen, onder andere door de frictie van het touw. Als je met glas nylon gewoon knopen gaat leggen is het eigenlijk een hele slechte knoop (hij kan omklappen, en als je maar een of geen van de staande eindes belast vrij makkelijk loskomen). Er zijn veel betere knopen.

Alleen, dan moet je knopen leren, en hij geeft aan daar niet goed in te zijn. Dat herken ik heel sterk, ik ben er namelijk ook een ramp in (je moet mij dus niet de bondages van de Knotty Boys laten doen bijvoorbeeld). En dan is mijn advies op zijn japans te leren bonderen, dan kun je iemand wel vastmaken, maar hoef je weinig knopen te kennen.
kroqgar

Bericht door kroqgar »

bedankt voor jullie reacties! Ik had helaas geen tijd om te reageren omdat ik van huis was afgelopen dagen.
Ik zal de linkjes eens bekijken :)
Boefje

Bericht door Boefje »

Lees ik toch:Omdat ik van huis was weggelopen... *proest*
Krijg je ervan als je moe bent.

Succes! :)
aimée

Bericht door aimée »

@ boefje dat dacht mijn geest ook... :roll:
kroqgar

Bericht door kroqgar »

Haha, ja ik had misschien een komma moeten gebruiken ;)
ik zal eens wat opzoeken over dat shibari. ben toch wel nieuwschierig

maar verder, mooi weertje is het niet?
kitten

Bericht door kitten »

:shock: He lovely-weathered us! :shock:
kroqgar

Bericht door kroqgar »

Hahaha ;) nou eigenlijk vind ik het rond uit "kut" weer. of als we het beleefd zullen zeggen, Vaginaal weer.
Maar goed, ik zal het niet meer doen. wel bedankt voor de reacties ^^ kan ik iig iets mee uit de voeten

Kroq
Gesloten