Formeel heeft de controleur gelijk, punt.Peter^ }ml{ schreef:Gevolg: ik was niet in staat om een geldig vervoerbewijs te verkrijgen. => controle gehad => boete moeten betalen.
Rede volgens controleur:
1. De reiziger is verantwoordelijk voor een geldig vervoersbewijs, ondanks storingen in apparatuur
Echter, hij zou enige coulance kunnen tonen in die situatie en de boete achterwege laten.
Was het niet mogelijk een kaartje te kopen bij de bestuurder?
Als het vervoersbedrijf (Connexxion zal dat dan zijn want je spreekt over tram) de regels gewoon hanteerd maak je weinig kans op succes is mijn inschatting.Peter^ }ml{ schreef:Ik heb bezwaar ingestuurd. Afhankelijk van resultaat zal ik hier vervolg plaatsen.
Maar misschien heb je geluk....
Heb je -nog- geen OV-chipcard??? begrijp ik uit jouw verhaal.
dbj die redelijk goed bekend is met openbaar vervoer kwesties als deze