vanille
- eireann
- Site Admin
Re: vanille
Ik heb het ook wel eens denigrerend gebruikt horen worden, maar dan vooral door mensen van wie je je toch al weinig aan moet trekken
Die denken dat bdsm een 'betere' manier is ofzo... of dat je als bdsm-er meer geniet van het leven ofzo...

**Self Rescuing Princess**
Ik wel. En het heeft niets met mijn opvattingen te maken (bedankt voor de suggerering, trouwenskitten schreef:Ik heb vanille nog nooit gehoord als denigrerend.

- madeleine
mmm.... ik bedoel het niet denigrerend, maar ik wil soms wel een beetje sarren bij mijn 'nilla vrienden. Iemand vroeg mij laatst wat dat waren vanilla's, en ik trok de vergelijking met Harry Potter.. Dreuzels, mensen die de magie niet kennen. Hoeft ook niet, maar als je de magie eenmaal geproefd hebt, wil je niet meer zonder.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Je kan nog zó je bent doen om iemand te betoveren met die magie..dan nog lukt het vaak niet.
madeleine schreef:, maar als je de magie eenmaal geproefd hebt, wil je niet meer zonder.
Niet iedereen is geschikt om magie te beoefenen
- skaoot
Inderdaad! Het was wel nog onbekend en iets nieuws, maar ik was vooral heel nieuwsgierig. Geen angst. En het beetje spanning/onzekerheid bij 1e keer naar Next was wat ik altijd heb als ik naar iets ga waar veeeeel mensen zijn die ik allemaal nog niet ken. Mijn standaard sociale zenuwen. Daar heb ik last van zowel bij vanille als bij bdsm gelegenheden.faery schreef:Hmm. Ook toen ik net nieuw was, maakte bdsm me niet onzeker en vond ik het niet beangstigend. Ik kan me in de omschrijving van Jerry wel vinden, maar dat komt ook omdat hij uitgaat vanuit een uitleg van vanille, en wat bdsm dan is. Het voelt voor mij niet aan als een statement over de wereld, maar als een verklaring van termen.dwangbuisjongen schreef:En BDSM is beangstigend en maakt newbie's erg onzeker. Zeker als je zulke zaken alleen maar kent uit obscure blaadjes en TV-programma's...JerryM schreef:Vanille.... Da's veilig. Dat ken je.
BDSM is dan geen vanille. Het is mysterieus, onbekend, donker.
Ik vind het vooral wel handig, praktisch, zo'n term als vanille. Al had het vanalles kunnen zijn, het praat wel makkelijker dan steeds te zeggen "mensen die dat niet doen" etc.
Vind vanille wel best suf klinken, komt door beeld dat ik erbij heb, suf ijs, suf smaakje. En ik weet dat er genoeg niet suffe niet bdsmers zijn. Misschien overstappen naar een van Ben&Jerry's hippere benamingen? Chunky Monkey, anyone?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Oh a shiny squirrel in your pants!
- madeleine
Helemaal eens gerrie, en al zou je er wel voor geschikt zijn, houdt dat nog niet in dat je het dan fijn vindt, of moet vinden... Het is meer een uitspraak die ik gebruik om mijn wat al te nieuwsgierige vanilla vrienden mee op de kast te jagen. Dat samen met het bevestigen en tot het belachelijke versterken van alle vooroordelen die ze er maar over kunnen hebben.. Het is een beetje wat we gewend zijn van elkaar. Beetje plagen over en weer.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
- kitten
B&J Cookie Dough! 
Ik was wel behoorlijk de weg kwijt toen ik BDSM ontdekte en de associatie met The Dark Side heeft me echt wel een poosje bezig gehouden voor ik er vrede mee kreeg dat dit bij me hoort.

Ik was wel behoorlijk de weg kwijt toen ik BDSM ontdekte en de associatie met The Dark Side heeft me echt wel een poosje bezig gehouden voor ik er vrede mee kreeg dat dit bij me hoort.
madeleine schreef:Helemaal eens gerrie, en al zou je er wel voor geschikt zijn, houdt dat nog niet in dat je het dan fijn vindt, of moet vinden... Het is meer een uitspraak die ik gebruik om mijn wat al te nieuwsgierige vanilla vrienden mee op de kast te jagen. Dat samen met het bevestigen en tot het belachelijke versterken van alle vooroordelen die ze er maar over kunnen hebben.. Het is een beetje wat we gewend zijn van elkaar. Beetje plagen over en weer.
Okee! Soms is het idd leuk om mensen op de kast te jagen.
Kan geen kwaad.... :icon_biggrin:
Veel meer off-topic dan dit kan het niet worden, maar bij al dit gepraat over de "dark side", moest ik gewoon dit filmpje posten:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QwsoWpWdZSo[/youtube]
(eerste anderhalve minuut veel gepraat, als je dat vervelend vindt, direct doorskippen naar het liedje dat start na 1:30)
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=QwsoWpWdZSo[/youtube]
(eerste anderhalve minuut veel gepraat, als je dat vervelend vindt, direct doorskippen naar het liedje dat start na 1:30)
- JerryM
hoe kan je tim minchin nu vervelend vinden?
Tim FTW
Tim FTW

"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Ik vind hem ook niet vervelend, maar ik kan me zo voorstellen dat anderen (die het Engels bijvoorbeeld minder machtig zijn) dat wel vinden