De Kick...

Boefje

Re: De Kick...

Bericht door Boefje »

Goh, wat een moeilijke vraag stel je eigenlijk. Wat is de kick van subben? Of domineren?

Laat ik alvast onderscheid maken dat ik subben werkelijk nodig heb. Domineren vind ik heel erg fijn om te doen maar is veel minder een noodzaak.
Subben komt er kortweg op neer dat ik het fijn vind dat iemand anders de beslissingen neemt. Ik kan daardoor heel erg in het "nu" gaan zitten. Een plek waar mijn emoties puur zijn. Het bevrijdt me van mijn denken. Ik ben bang, of boos, of heb pijn, voel me verliefd etc. en daarbuiten bestaat er niets. Dat vind ik heel prettig (en soms geil).
Van domineren word ik vooral geil. Ik kick op wevers gezichtsuitdrukkingen als ik zijn tepels mangel. Hoe erger de vertrekking van pijn, des te geiler ik word. Het is dan ook erg seks gerelateerd.
Alhoewel een tweede aspect ook wel het manipuleren van de geest is. Kan ik hem dingen laten doen die hij diep in zijn hart wel wil maar niet durft? Kan ik hem om niets bang maken? Dat soort dingen. Hier komt ook vaak sadisme bij kijken om dat voor elkaar te krijgen. Maar ik merk wel dat pijn veelal het middel is en niet een doel an sich.
mej.s

Bericht door mej.s »

Dus in het vervolg moet ik minimaal 10 minuten wachten of eerst anderen laten reageren kitten. Ik was toevallig hier en zag de opmerking. Als jij denkt dat ik iets formuleer richting jou heb je dit verkeerd gelezen en jouw opmerking naar mij negeer ik maar even voor het gemak. Die komt namelijk ook direct en in vol ornaat en als ik even suggestief mag doen erg verdedigend over je relatie met jongetje en de mensen die jullie RL kennen. Je hoeft mij niet te overtuigen hoor. Dan ga ik nu weer even verder met mijn werk.
aimée

Bericht door aimée »

euh moeilijk moeilijk moeilijke vraag...

De kick die ik ervan krijg.. is opgewonden raken omdat hij het graag wil, om hem trots te maken.. de controle deels uit handen te geven en dan volledig ondergaan. yummie ik zeg deels omdat ik nog niet zover ben om dit helemaal te doen.

vastgebonden worden en toch tergelijkertijd zo veilig voelen.. Waardering.. en owh ik ben ook vrij maso.. pijn = fijn maar ik weet dat met liefde wordt gedaan en uh ja hoe moet ik dat uitleggen voelt gewoon heerlijk..
gerrie

Bericht door gerrie »

Kitten en mej.S:

Dit was precies wat ik NIET wilde; ik neem aan dat jullie het allebei op je eigen manier beleven. En ook allebei je eigen grenzen trekken.

Persoonlijk heb ik helemaal niets met pijn en ben véél te soft om een Dom te zijn. (Nescio liet mij zijn striemen zien, en ik raakte er alleen maar van over mijn toeren)

Maar het boeit me (alleen een woordspeling, dames en heren!) mateloos
gerrie

Bericht door gerrie »

Aanvullende vraag van mijn kant:

Hoe kan je je nou veilig voelen terwijl je vastgebonden bent?

En hoe kan je iemand pijn doen uit liefde?

Ik begrijp dat deze vragen makkelijk gesteld, maar moeilijk te beantwoorden zijn. Alvast bedankt voor het proberen uitleggen iedereen!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik kan me voorstellen dat het als buitenstaander boeiend is om je in te verdiepen :)
**Self Rescuing Princess**
bibi{T}

Bericht door bibi{T} »

gerrie schreef:Aanvullende vraag van mijn kant:

Mijn mening hierover en ervaringen hiermee:
Ik denk dat je dat ten eerste een beetje kunt vergelijken met de reden waarom moeders wel eens wordt geadviseerd hun baby te bakeren.
Ook bij honden (misschien vreemde vergelijking, maar toch) wordt weleens vanuit de t-touch een bandage geadviseerd juist voor het veilig en geborgen voelen. Dat wat betreft het fysieke aspect.
Dan het psychische:
Het vastbinden is de controle uit handen geven aan iemand die je vertrouwd. Iemand je ultieme vertrouwen schenken. Iemand anders draagt de verantwoordelijkheid, neemt de beslissingen, jijzelf kan niets meer fout doen. En de persoon die het allemaal overneemt regelt het allemaal. Vertrouwen speelt dus een grote rol.
Ik heb (nog?) geen dom-kantje ontdekt in mijzelf, maar heb wel veel gepraat met mijn partner.
Hij had eerst niet zoveel sadisme in zich, dacht hij :mrgreen: :inluv: Maar dat is gegroeid naarmate hij ziet dat ik van de pijn geniet.
Hij geeft mij wat ik graag wil. Hij is altijd al een gever geweest. Genoot van het veroorzaken van zoveel mogelijk genot bij mij. Nu heeft hij ontdekt dat ik onwijs kan genieten van pijn. Hij houdt van mij, dus uit liefde voor mij doet hij mij pijn (en dat vindt hij dan ook weer fijn :banana: )
Zoiets dus :aggut: :static: :inluv:
aimée

Bericht door aimée »

ik wordt geil van pijn. Vind het heerlijk..

Stel nou houd ik wel van straf enzo... ik doe wat verkeerd overtreed een regel.. (ik noem maar wat) dan is een gevolg van mijn gedrag dat ik straf verdien. Dit kan op de vele mogelijke manieren.. als klaar komen.. maar ook als zweepstraf enzo.. Dat is de consequentie die hangt aan hoe jij je gedraagd.. je voelt je er misschien wat ongemakkelijk bij maar je hebt verdient.. :oops:

Maar ook gewoon ik geniet van pijn.. als ik wordt geslagen, is dat niet omdat ik dit niet wil. Nee ik wil het wel en de D weet dat ik het fijn vind. Hij slaat me uit liefde omdat hij dus weet dat ik dit graag wil. Dat dit mij opwind. Zal hij me niet slaan... dan heb ik het gevoel van gemis.. (niet altijd overigens).

ingewikkeld inderdaad om goed proberen uit te leggen. Maar dit is per persoon erg verschillend.

Doordat je de pijn doorstaat..omdat je weet dat de D dan trots op je zult zijn ... De waardering.. Als ik klaarkom is dat om mijn D te plezieren.. en tuurlijk ik geniet er zelf ook van ;) maar nog meer omdat ik weet dat de D in questie het ook fijn vindt.

Als ik ben vastgebonden, kan ik geen kant op.. maar ik weet gewoon dat ik veilig ben. Ik vertrouw op hem dat hij weet hoe ver hij kan gaan bij mij. En leg de controle dus in zijn handen. Hij kan doen en laten wat ik wil binnen bepaalde grenzen. hij weet wat de grenzen zijn en als ie het niet weet geef ik dat wel aan door middel van een stop woord..

Vertrouwen is het sleutelwoord.. als je de D niet vertrouwd wordt het niets.. Vertrouwen moet groeien... en ja het is eng om los te laten. Het is eng om je partner "gewond/gehavent" te zien.. daarvoor ben je een mens... maar als hij het fijn vindt.. tja doe je er goed aan zoals je nu bezig bent.. Ff compliment naar jouw toe.. ondanks dat je het niet begrijpt doe je je best het wel te begrijpen.
wandering

Bericht door wandering »

Inderdaad een lastige maar wel leuke vraag.
Wat er hier al gezegd wordt over klein voelen en alles los kunnen laten geldt voor mij absoluut ook. Maar ik heb het idee dat dat de lading niet helemaal dekt voor mij. Ik moet namelijk gewoon iemand naast me hebben die ervoor zorgt dat ik... niet verdwaal in deze wereld, een soort leidende hand. Dat betekent niet dat hij allerlei beslissingen maakt voor mij in het dagelijks leven. Het betekent alleen dat ik iemand heb om op terug te vallen, dat ik me sterker voel met mijn Dominant achter me.

@mej.s: hoe spelen jullie dan? Want heeft BDSM niet veel met geweld te maken? Word jij niet geslagen met een zweep, doet hij jou geen pijn, doen jullie niet aan vernedering? Is dat geen geweld, maar iemand uitschelden wel? Of spelen jullie zonder pijn en vernedering? Ik ga er even vanuit dat je dat wel doet, omdat vooral pijn meestal wel met BDSM geassocieerd wordt. Of bedoel je dat de achterliggend intentie anders is? Dat er bij geweld sprake is van een uiting van negatieve gevoelens, en dat bijvoorbeeld gezweept worden meer een uiting van liefde is?
Ik vond je opmerking ook een beetje vervelend overkomen, ook al betrek je het op jezelf. Maar het komt over alsof jij uitschelden en agressief vastpakken afkeurt omdat dat geweld is en niks te maken heeft met gebogenheid en welkom voelen. Ik word binnen mijn D/s ook wel eens agressief vastgepakt, ik word uitgescholden en soms gedwongen om dingen te doen of ondergaan. Hij speelt soms met mijn angst en geniet ervan mij bang te zien. Dat brengt hele heftige gevoelens naar boven. En juist doordat wij samen zulke intense momenten meemaken, wordt het gevoel van liefde en geborgenheid alleen maar groter. Op dat moment kan ik me wel vreselijk voelen, maar daarna zal hij goed voor me zorgen en komt dat heerlijke gevoel naar boven, een gevoel van trotsheid, zorgeloosheid, liefde en alsof ik weer een onbeschreven blad ben die de wereld aankan. Ik heb het soms dus gewoon even nodig ver te gaan, me vreselijk te voelen. Het afbreken en weer opbouwen idee. En er sterker uitkomen, want het maakt mijn gevoelens voor hem alleen maar sterker. O ja, en zelfs op die momenten dat ik me 'vreselijk' voel doordat hij me bijvoorbeeld zo erg vernederd heeft of bang heeft gemaakt, zit daar ook nog wel een ander gevoel. Ik vind het namelijk zo mooi om te zien hoe de dominant en sadist in hem helemaal naar boven komt, dat hij dat kan doen bij mij, ik vind hem zo aantrekkelijk en sterk dan! :)
Wever

Bericht door Wever »

Ik begrijp dat deze vragen makkelijk gesteld, maar moeilijk te beantwoorden zijn. Alvast bedankt voor het proberen uitleggen iedereen!
Die eerste vraag vind ik eigenlijk net heel eenvoudig: je kan je veilig voelen terwijl je vastgebonden bent omdat je diegene die dat gedaan heeft heel erg vertrouwt. :)

Pijn doen uit liefde heeft wat meer nuancering nodig. Het is niet 'zomaar' pijn dat je de ander aandoet. Ik schreef het recent nog ergens, maar het gaat om liefdevolle, gecontroleerde pijn. Het is dus niet zo dat we er zomaar wat op los meppen. Ik heb het wel eens horen omschrijven als "sensatie opwekken" in plaats van pijn doen...misschien is dat wel een betere omschrijving al klinkt het eerlijk gezegd wat zweverig.
Nu...ik ben switch, en weet dus uit ervaring dat pijn (of "sensatie") soms gewoon lekker kan zijn. Of ook: dat je het zelfs nodig kan hebben. Ik let er wel op dat ik mijn eigen kijk erop niet projecteer op anderen, maar het zorgt er wel voor dat ik eigenlijk geen moeite heb om te geloven dat pijn ook precies datgene is dat de ander wil (of zelfs nodig heeft).
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Het kickgedeelte krijg ik niet echt helder verwoord, maar ik doe toch een poging:
Ik ben een switch dus ik ben zowel sub als dominant (al verschillen definities van sub zijn ook fel).
Als dominant vind ik het leuk om de reacties van mijn onderdanige te zien. Vooral geestelijk hou ik ervan om met een paar suggesties hem vanalles te laten denken. Kan ene keer bangmaken zijn, andere keer net hem zich trots laten voelen,... Weten dat een kerel die me fysiek eigenlijk makkelijk aan zou kunnen zich toch aan mij overgeeft en me gehoorzaamt.

Als sub is het ook lekker om even niks te moeten. De grenzen zijn gekend (of worden ontdekt tijdens spelen) en daarbinnen mag de dominant zich uitleven. Dat wil zeggen dat ik even niet moet nadenken over dagdagelijkse dingen, ik besta op dat moment meer voor zijn wensen te vervullen. Dat ik heerlijk genot beleef of beetje afzie als hij dat wil. Ik ben geen masochiste: ik vind pijn niet lekker of opwindend. Maar in combinatie met andere vormen van spelen (lust vooral in mijn geval), vind ik lichte pijn toch heel fel bijdragen. En ik wil ook (af en toe ;) ) het voor hem voelen. Voelen dat ik van hem ben en dat hij me mag pijn doen.

Het is in beide gevallen voor mij ook echt quality time: even is er niets belangrijker dan de connectie tussen ons tweetjes.
Voor mij voelt vastgebonden zijn alsof ik in een heerlijk dekentje gewikkeld ben. Er wordt voor me gezorgd, ik kan toch nergens heen dus kan ik maar beter tot rust komen. Het is niet enkel bewust. Zodra er touwtjes rond me gewikkeld worden, wordt het rustiger in mijn hoofd. Ik weet dat mijn dominant op me let en me direct losmaakt als er iets mis is.
gerrie schreef:En hoe kan je iemand pijn doen uit liefde?
Als dominant heb ik daar soms nog wel moeilijk mee. Bv slaan vind ik moeilijk, terwijl ik andere dingen met iemand uithaal die echt wel pijn doen. Is ook deeltje opvoeding bij mij. Maar zie het als een behoefte van iemand vervullen en het nog leuk vinden ook. Het zou nooit mijn "hobby" kunnen zijn mensen te martelen; maar als ik mijn sadistische trekken mag uitleven op iemand die er ook genot uithaalt (ofwel om de sensatie zelf ofwel omdat hij het voor mij wil ondergaan) voelt wel heerlijk.
Ik zie alles als prikkels: pijnprikkels, strelingen, kussen,... Die verschillende prikkels combineren werkt heel heerlijk voor me. Misschien dat je tijdens seks kussen ook als extra genot ervaart, zo is voor mij op dat moment wat pijn of aan mijn haren trekken ofzo ook een prikkel die me extra laat genieten, me intenser naar mijn gevoel leidt.
katzen

Bericht door katzen »

de kick voor mij als sub:
ik heb nu voor het eerst een relatie waarin ik de sub ben, ik zou me niet voor kunnen stellen dat ik ooit sub aan iemand anders zou kunnen zijn.....Ik houd zielsveel van Hertogh, en ik bied hem t hoogste aan wat ik te bieden hebt,mijn ziel,hart en lichaam, for his pleasure and use. Hij straft me als ik iets verkeerd doe, en voor mij is dit echt een bevrijding,omdat ik altijd al de drang heb gehad perfect te zijn, en hij maakt mij zoals hij t perfect vind. Hertogh is sadistisch aangelegen, maar hij doet mij alleen maar zeer omdat hij weet dat ik ervan kan genieten, maar hij zal mij altijd in de gaten houden en als het niet gaat, meteen alles neerleggen,losmaken of wat dan ook, me in zijn armen nemen, en me sussen.....Daardoor kan je je veilig voelen... In weze zou je zelfs kunnen zeggen dat de sub het spel bepaald, en de Dominant alleen maar aanstuurd tot.

als Dominant
geniet ik ervan dat iemand willend is alles voor me te doen,zoals al door meerdere is gezegd,en mij met grote aanbiddende ogen aan te kijken, vragend om wat ik ga doen, ikzelf ben zowel sadistisch als masochistisch, ik geniet ervan dat iemand zich compleet aan mij overgeeft, je kan alles vragen en doen, het fascineerd me tot hoeverre iemands lichaam en mind kan gaan, in blinde adoratie.

ik uhm....
kan t niet zo goed uitleggen
thaliya

Bericht door thaliya »

Voor mij (sub) ongeveer hetzelfde als hierboven al beschreven is... het veilig en beschermd voelen. Ik functioneer beter als ik kaders krijg. Ik ben rustiger. Ik werk ook beter trouwens. Net of ik juist meer verantwoordelijkheid kan nemen op m’n werk als ik dat thuis allemaal uit handen kan geven. Er is voor mij geen lekkerder gevoel dan op m’n knieen op de grond naast hem zitten of aan zijn voeten te liggen. Moeilijk uit te leggen waarom dat zo fijn is...
Pijn vind ik ook lekker, maar is een hele andere “trip”. Voor mij is pijn iets gemakkelijker uit te leggen omdat het een lichamelijke reactie is. Endorfines en adrenaline en zo, die je in een roes kunnen brengen. Maar... het is ook weer niet zo dat alle pijn lekker is ook hier werkt het voor mij alleen maar als ik het gevoel heb dat ik het voor hem doe. Wel eens door iemand geslagen (in een bdsm setting) die het meer voor mij deed dan voor hemzelf en dat werkte voor mij niet.

Bondages geven een gevoel van veiligheid. Zodra ik het touw voel word ik heerlijk rustig. En het vertrouwen is er al voordat die bondage er komt.

En iemand pijn doen? Ik snap het zelf ook niet wat daar leuk aan is. Maar ik ben blij dat ze er zijn! ;)
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Boefje

Bericht door Boefje »

Wever schreef:Ik heb het wel eens horen omschrijven als "sensatie opwekken" in plaats van pijn doen...
Dat was ik, denk ik. Ik zie "pijn doen" in meer algemene termen als "het prikkelen van sensoren". Het valt voor mij in dezelfde categorie als iemand kussen, lekker eten e.d. Het geeft een fijne sensatie.
Nu, als je weet dat iemand een fijne sensatie krijgt als je zijn lievelingskost kookt, dan doe je dat af en toe toch, uit liefde.
Als je weet welke muziek iemand fijn/leuk vindt, dan zet je toch zijn favoriete CD op, uit liefde.
En als je weet dat iemand pijn fijn vindt, dan doe je hem toch pijn, uit liefde.
gerrie

Bericht door gerrie »

Pfffff.... Iedereen bedankt voor jullie antwoorden. Veel om over na te denken, en op een rijtje te zetten.

Blijf gerust jullie meningen en zienswijzen doorgeven. Maakt het plaatje voor mij completer!

:)
Gesloten