De Kick...

gerrie

Re: De Kick...

Bericht door gerrie »

En ik ben blij met die meningen, lotus.
AndereBart

Bericht door AndereBart »

gerrie schreef:
Voleuse schreef:Ik vraag me eigenlijk af wat jou zo onveilig lijkt aan bondage, gerrie? Dan kunnen we t misschien beter uitleggen.
Nou, precies datgene wat "jullie" aangeven als veilig voelen: het niets kunnen doen, de controle helemaal uit handen moeten geven, komt op mij heel bedreigend... nee, dat is niet het goede woord.... beklemmend, benauwend over....
Dit is een zuiver emotionele reactie. De reactie en de bijbehorende gevoelens zijn volledig valide, maar het zorgt er wel voor dat geen enkel (rationeel) antwoord dat wij geven een voldoende uitleg kan geven, omdat het op een basaal emotioneel niveau zo volkomen strijdig is met jouw gevoel.

Vergelijk het met de situatie dat iemand met hoogtevrees aan iemand zonder hoogtevrees probeert uit te leggen waarom het staan op een keukentrap zo eng is.

Om zelf toch ook nog een poging te wagen het gevoel bij bondage uit te leggen, voor mij voelt een bondage, vanuit de ontvangende rol, als een hele innige omhelzing. Het levert mij een gevoel van veiligheid en geborgenheid op op dezelfde manier als een omhelzing dat doet, maar dan veel langer.
gerrie

Bericht door gerrie »

In ieder geval bedankt voor het proberen AndereBart!
Boefje

Bericht door Boefje »

gerrie schreef:
Voleuse schreef:Ik vraag me eigenlijk af wat jou zo onveilig lijkt aan bondage, gerrie? Dan kunnen we t misschien beter uitleggen.

Nou, precies datgene wat "jullie" aangeven als veilig voelen: het niets kunnen doen, de controle helemaal uit handen moeten geven, komt op mij heel bedreigend... nee, dat is niet het goede woord.... beklemmend, benauwend over....
Ik hoor mijn eigen dom praten nu. Hij vindt het hartstikke leuk om mij in een bondage vast te leggen maar zelf lijkt het hem helemaal niets. Hij vertrouwt mij heus wel (gut, 10 jaar relatie zal toch wel ergens voor staan ;) ) maar ik zou hem never-nooit-niet mogen bonderen. Dat zou hem ook benauwen. En zo zie je maar weer: de ene sm-er is de ander niet. :)
Gesloten