beschermen

deugnietje

beschermen

Bericht door deugnietje »

Ik heb een vraag! Heb iemand leren kennen, met wie ik een hele fijne klik heb.
Die persoon had van begin af aan al beschermende gevoelens over mij, en ik vind dat erg prettig.
Ik heb nog weinig ervaring in de bdsm-wereld, maar ben wel benieuwd naar meer.
De persoon in kwestie heeft nu aangeboden om mij onder de vleugels te nemen, en voor me te 'zorgen'/begeleiden. Het voelt heel goed.
Wat zijn jullie ervaringen hiermee? en zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
JJV

Re: beschermen

Bericht door JJV »

voor jullie beiden duidelijk maken wat je met dat begeleiden /beschermen bedoelt.

gaat hij met je spelen bv
kan hij (of jij hem) claimen
krijgt hij 'alle' prive info over andere dates als hij niet gaat spelen

die dingen
~\v/~
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Wil hij je beschermen/begeleiden in de vanille wereld? Of in de bdsm-wereld? Of in beide werelden? Dat is mij niet helemaal duidelijk.
Geniet van de positieve momenten.
Guilty

Bericht door Guilty »

Ik ben altijd wat sceptisch over dat beschermgebeuren. Uitzonderingen daargelaten, zijn er veel mensen met dubbele bedoelingen. Ik ben het dan ook helemaal met JJV eens. En daarnaast raad ik iedereen aan om niet op een persoon te varen, maar een netwerkje op te bouwen.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Voor mij klinkt het als daddydom. Zeker als je er goed gevoel bij hebt.
Indien je er een raar ongemakkelijk gevoel bij hebt, zou ik ook idd alarmbellen luiden.
deugnietje

bedankt voor jullie tips, erg fijn!

ik zal trouwens even wat onduidelijkheden uit de wereld helpen.
Het gaat over een vrouw, een Domme.
Heb me altijd al aangetrokken gevoeld tot dominante vrouwen, maar durf nu pas een stap in die richting te zetten. Niet als liefdesrelatie, misschien wel als D/s.
Met deze dame zit dat er niet in (voorlopig althans), daarom heeft ze die 'beschermrol' aangeboden.
En vanuit daar zien we wel weer verder.
Ik heb haar gisteren ontmoet en voel me erg op mijn gemak bij haar, het voelt vertrouwd.
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

als je er een fijn gevoel van krijgt dan is het sowieso goed natuurlijk. ;)

wbt beschermrol, het is mij ook niet helemaal duidelijk hoe je het bedoelt dus misschien zit ik met deze invulling wel helemaal fout...maar ok:

zoals de meesten hier wel weten ben ik gek op grote, oude meneren..precies om die reden dat ze een beschermrol hebben.

Niet dat ik daarmee bedoel dat ze als een soort mentor me wegwijsmaken in de bdsm wereld. Maar veel breder.. Voor dat ik bij Bite kwam had ik een D/s waarbij die D ook absoluut een beschermrol had. Het was geen daddy maar wel beschermen.

Hij zorgde bv dat ik genoeg tijd aan mn huiswerk besteedde, dat ik op tijd naar bed, gezond at enz.. Als ik ergens mee zat besprak ik dat met hem.. Hij leidde me als het ware door het leven.

Ik vind dat erg fijn. Voor mij werkt het nou eenmaal als er iemand is die mijn handje pakt en me mee neemt de goede richting op. :mrgreen:

hmz, niet echt een nuttige post misschien.. Maar ok.. Hierbij mijn ervaring dus..
deugnietje

ik vind het een hele nuttige post tippi! dank je wel voor je reactie!

Het is inderdaad een soort 'Daddydom' wat gille zei.
En dat beschermende vind ik net als jij tippi, zo enorm fijn. Ze wil dat zowel in mijn dagelijkse leven, als in het bdsm-gebeuren gaan doen, dus die me bij mijn hand neemt.
Deleted User 178

Bericht door Deleted User 178 »

mooi zo :mrgreen:

En verder.. geniet ervan.. :)

Ow ja.. en zorg dat je wel alleen kan blijven functioneren als dat nodig is. :ugeek:
deugnietje

dank je tippi, zal ik zeker doen :kiss:

het is allemaal nog heel pril, dus ik zie wel hoe het verder gaat uitpakken.
En ik ben ook heel zelfstandig, dus dat komt wel goed :)
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Het lijkt me, wat JJV ook al zei, in ieder geval goed dat je allebei hetzelfde beeld hebt over wat dat beschermen inhoudt. Dat je niet straks zit met: jamaar ik dacht dat jij...?
Maar als dat goed zit zou ik gewoon op je gevoel af gaan. en goed op jezelf blijven passen.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik was nogal opstandig en rebels in mijn beleving, maar bij Hertz is het meer zo gegroeid. We bespraken al jaren op msn wat me bezighield. En hij kon vaak me een ander inzicht aanbieden, maar wel mijn eigen weg laten zoeken naar hoe het voor mij werkt.
Ondertussen ben ik ook heel blij met dat hij me idd leidt zoals tippi heel mooi kan omschrijven. Ik bepaal heel veel zelf en dat willen we ook zo, maar als ik het gevoel heb dat ik het nodig heb of hij heeft gevoel dat ik er behoefte aan heb (herken niet altijd zelf) ben ik heel blij met zijn sturing. Meer een subtiel "die kant op lieverd" :inluv:
mej.s

Bericht door mej.s »

Wat wil je op termijn met deze man en de fijne klik. Een relatie, een vriendje, alleen BDSM of zie je het als een eerste ervaringen als sub? Ik vind wazig om alleen om een klik en een beschermend gevoel iemand in mijn leven te laten. Wat heeft deze persoon in petto met 'onder de vleugels nemen'. Wil hij je vormen, heb je iets waarbij je geholpen moet op het gebied van BDSM. Ik wil niet meteen beginnen over DaddyDom, maar zo komt het wel over.

Het enige wat ik je kan zeggen is op je intuitie te vertouwen en dat volgen. En praat met elkaar over wat je van elkaar verwacht.
kitten

Bericht door kitten »

't Is een vrouw mej.s. ;)
mej.s

Bericht door mej.s »

Ow jah ehh :oops: hihi *overheen gelezen*
Gesloten