Bondage startersset

Peter^
Contacteer:

Re: Bondage startersset

Bericht door Peter^ »

Als mensen het tegenwoordig over bondage hebben, bedoelen ze
Ah, fijn te lezen, dat ik ook hierin blijkbaar niet zo modern ben. Met al die moderne toeters en bellen van telefoons, xpods, etc, ben ik ook nog tevreden met mijn gsm voor bellen en sms'en. De door voorgaande persoon omschreven 'ouderwetse' definitie van bondage bevalt mij en mijn subje momenteel nog prima.

Laten we aan Voleuse's vragen er nog een toevoegen:
4. Wat is jouw definitie van bondage / wat bedoel jij daarmee?
Geniet van de positieve momenten.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Mja, lenen is voor mij best lastig. Ik zou het touw knopen gewoon rustig thuis willen doen, dus dan moet ik het al voor langere tijd van iemand lenen. En ik ken eerlijk gezegd niet zoveel mensen die uberhaupt veel touw hebben, laat staan genoeg om genoeg aan mij uit te lenen. Best omslachtig dus.

En een startersset heeft dus 6 touwen van 8 meter. en kost 50 euro. Dat vind ik best veel geld om iets uit te proberen, en ik vraag me ook af: heb je al dat touw nodig om een beetje mee aan te klooien? Als ik het ook af kan met een katoenen touw van 10 meter en 5 euro (fictieve prijzen :P) dan doe ik liever dat. Mocht ik het dan onverhoopt erg leuk gaan vinden, tja, dan heb ik een klein verlies..
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Guilty

Bericht door Guilty »

Zoals al een paar keer en door meer mensen opgemerkt, dat hangt ervan af wat je wil. Tot nu toe heb je alleen nog maar een hogtie genoemd, dus laat ik dat als voorbeeld nemen.

In theorie kun je met twee stukjes van vier meter (desnoods katoen) best een hogtie knopen (met een stuk van 10 meter wil het ook wel, maar dat is lastiger knopen). Dat wordt dan wel een simpele hogtie, bestaande uit polsen vast, enkels vast en polsen aan enkels. En voila. Dat zou je trouwens evengoed met leren boeien kunnen doen.

Met die zes touwen kun je een basisharnas knopen, twee krabjes om de benen, en de krabjes met elkaar en met het borstharnas verbinden. Behalve dat dat er een stuk geavanceeder uit ziet, het stuk beter vol te houden is en minder risico's voor problemen bij de polsen geeft, geeft het je denk ik ook wat meer zicht op de vraag of bondage iets voor je is dan optie 1.

Die zes touwen is een algemeen advies. Starterssets bestaan niet voor niks vaak uit 4-6 touwen. Met zes touwen kun je bijna al het grondwerk knopen, met 8-10 touwen alle suspensions. Met minder touw loop je het risico dat na je harnas je touw op is en je niet verder kunt knopen. Als je iets meer zou kunnen zeggen over wat je precies zou willen gaan leren (desnoods link je een paar foto's ofzo), dan zou dat het wel makkelijker maken om gerichter advies te geven over de hoeveelheid touw die je nodig hebt.
mej.s

Bericht door mej.s »

Wij hebben katoen, jute en hennep in diverse kleuren, lengtes en diktes. Omdat afwisseling ook leuk en gezellig is.
We hebben de workshop van RopeMarks gevolgd en daar goede adviezen gekregen over lengtes van touwen en de diktes in mm. Ook het direct kunnen oefenen en tips krijgen is heel fijn. Zie het als investering als je niemand hebt die het je kan leren of als je niet afhankelijk wilt zijn van een ander.

Wat ik wel mee geven is dat je wel iets moet afweten van het menselijk lichaam met zenuwbanen en bloedvaten. Niet iedereen voelt direct als er wat afgekneld is of denkt dat het normaal is en niets durft te zeggen waardoor achteraf een domper ontstaat.

Niemand heeft alle wijsheid in pact wat betreft bondage en iedereen doet het op zijn of haar manier. Wat mijn inziens belangrijk is dat je samen plezier hebt. Of het nu gaat of niet gaat volgens het boekje met knopen en welk touw je nodig zou hebben.
Pluu

Bericht door Pluu »

Ik begrijp uit je verhaal dat je weinig geld hebt Voleuse. Heb je toevallig wel veel tijd?

Jute is net zo goed als hennep, het is ook sterk, rekt weinig, en geeft frictie. De onbewerkte variant is redelijk betaalbaar, ik verkoop onbewerkt jute voor 0,50 cent de meter. Het nadeel: je moet het touw wel zelf bewerken, anders is het heel stug en prikkelig. De bewerkte sets zijn een stuk duurder, want daar zit een hoop werk in.. maar voor mensen die meer tijd dan geld hebben een goede optie.

Het onbewerkte jute: http://www.niet-lief.nl/zencart/index.p ... cts_id=129" onclick="window.open(this.href);return false;

Het bewerkingsproces:

-op lengte maken + eindknopen erin
-een paar uur koken
-op spanning laten drogen
-breken (dus langs een stuk metaal halen en een flink aantal keer heen en weer halen), om het soepel te maken
-branden - door een gasvlam houden om de pluisjes eraf te branden
-olieeen
skaoot

Bericht door skaoot »

Wat zou het toch fijn zijn als je bij zo'n startersset ook iemand erbij krijgt om de touwtjes om je heen te knopen :clown:
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

En dan, als je helemaal ingeknoopt zit: Nou, doei he! :biggrin:
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Frodo
Site Admin
Contacteer:

Bericht door Frodo »

Ik ben niet zo'n bondeur (geen geduld voor de Japanse versie) maar van rolletjes touw en koord is de Gamma altijd mijn favoriet geweest. Je koopt een paar van die pakketjes á liason van een paar euro per stuk en slaat aan het experimenteren. Dan merk je snel genoeg wat voor jóu werkt, qua materiaal én lengtes. Voor 't geld hoef je 't niet te laten.

Wat bij mij uiteindelijk overbleef waren twee lengtes zacht bondagekoord (katoen, zwart), een doormidden geknipte sleepkabel :) en een royale hoeveelheid korte henneptouwtjes met 'n lus aan één eind waarmee je iemand binnen 'n paar minuten aan 'n Andreaskruis vast kunt zetten.

Ga gewoon voor goedkoop. Vind je bondage uiteindelijk nix dan heb je er weinig mee verloren en is het toch een leuk experiment geweest. Die touwen komen altijd nog wel eens van pas.

F.
dbj

Bericht door dbj »

Voleuse schreef:En dan, als je helemaal ingeknoopt zit: Nou, doei he! :biggrin:
Mijn idee ook :yes: :kiss:
Innocent

Bericht door Innocent »

Wat Frodo zegt. Ex kwam op een middag thuis met weet ik het hoeveel meter touw in een Praxis tas. Kun je daar van de rol halen en het is niet heel duur. En volgens mij in verschillende diktes. Waar je met dat touw wel mee moet uitkijken is dat je bij het losmaken niet te snel trekt. Dat brand kan ik uit ervaring vertellen. :icon_biggrin: Maar voor ons werkte dat prima.
Gesloten