Gefeliciteerd met je collar
Gefeliciteerd met je collar
In het "vrolijk"-draadje las ik een berichtje van Gilraen dat ze een gecollared was, en daar kwamen verschillende felicitaties op.
Hoe moet ik dat zien? Is het een teken van het behalen van een bepaald niveau of fase?
Hoe moet ik dat zien? Is het een teken van het behalen van een bepaald niveau of fase?
- Voleuse
Re: Gefeliciteerd met je collar
Ik kan niet invullen wat de collar voor Gille betekent, maar dit is wat ik ervan begrijp:
Een collar geeft aan dat de sub echt "eigendom" is van de Dom. Het is wat veel mensen aan elkaar geven als teken dat ze echt voor de relatie gaan, dat het echt serieus is. Meestal heb je dan ook al een tijdje een relatie. Er zijn ook mensen voor wie een collar gelijk staat aan een verlovings of trouwring, maar dat is niet bij iedereen zo.
Zie ook dit draadje: viewtopic.php?f=10&t=69" onclick="window.open(this.href);return false;
Een collar geeft aan dat de sub echt "eigendom" is van de Dom. Het is wat veel mensen aan elkaar geven als teken dat ze echt voor de relatie gaan, dat het echt serieus is. Meestal heb je dan ook al een tijdje een relatie. Er zijn ook mensen voor wie een collar gelijk staat aan een verlovings of trouwring, maar dat is niet bij iedereen zo.
Zie ook dit draadje: viewtopic.php?f=10&t=69" onclick="window.open(this.href);return false;
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- eireann
- Site Admin
Ik vind het een teken van de serieusheid van de relatie, wordt door sommige even zwaar gezien als een trouwring, door sommige als 'serieuze relatie'. Maar wel een duidelijk teken dat je bij elkaar hoort op D/s vlak (er zit niet altijd een vanilla relatie aanvast, maar dat kan natuurlijk wel heel goed)
**Self Rescuing Princess**
Bij ons is het dat we een serieuze relatie hebben. Zijn nu 8-9maandjes samen, begonnen als een D/s met supervriendschap als basis en ondertussen houden we ook van elkaar. Dus was meer om naar elkaar toe te bevestigen dat we het serieus zien en elkaar nemen hoe we zijn, met goede en slechte kanten.
Dat was ook zijn vraag bij aanbieden van de collar. Dat ik ondertussen hem goed genoeg ken en dat hij ook weet dat hij echt minpunten heeft. En of ik met die wetenschap toch de collar wou aannemen.
Dat was ook zijn vraag bij aanbieden van de collar. Dat ik ondertussen hem goed genoeg ken en dat hij ook weet dat hij echt minpunten heeft. En of ik met die wetenschap toch de collar wou aannemen.
Van harte gefeliciteerd Gilraen en veel geluk in de toekomst samen!
Is er nog ergens gebak?
Is er nog ergens gebak?
Ben bang dat iemand 'm al in z'n net heeft opgevangen...gerrie schreef:Is er nog ergens gebak?
Een collar hoort er voor ons bij. Dat geeft het net iets extra's. Zonder een collar voel ik me kaal en niet alleen ik. Best raar voor een stukje leer met een oogje wat we samen hebben gemaakt. Maar het voelt super. Het is heerlijk om er aan vastgelijnd te worden of naar hem toe getrokken worden. Als we samen slapen dan slaap ik met collar. Ik zal de collar nooit zelf omdoen, dat doet mijn Dominant. Ook heeft hij 'm meestal bij zich en kan op elk geschikt moment te voorschijn komen.
Het was geen ritueel ofzo en het voelt niet als een felicitatie. Ik krijg eerdaags een 24/7 collier en eigenlijk zou de collar tot die tijd moeten fungeren als tijdelijk iets, maar de collier is niet geschikt om er wat aan vast te maken en is ook meer een sieraad met een betekenis dan een halsband. Dus houden we de collar ook voor het liefdesspel.
Het was geen ritueel ofzo en het voelt niet als een felicitatie. Ik krijg eerdaags een 24/7 collier en eigenlijk zou de collar tot die tijd moeten fungeren als tijdelijk iets, maar de collier is niet geschikt om er wat aan vast te maken en is ook meer een sieraad met een betekenis dan een halsband. Dus houden we de collar ook voor het liefdesspel.
@ gerrie ''Hoe moet ik dat zien? Is het een teken van het behalen van een bepaald niveau of fase?''
Als een commitment van beide kanten een fase kan genoemd worden in een relatie dan wel
gilraen en ik kennen elkaar eerst al drie jaar online
in deze tijd af en aan elkaar onze gevoelens leren te vertrouwen aan elkaar
Af en toe helpen haar tot een oplossing te komen in haar prive zonder echter antwoord voor te kauwen
Hierdoor na al die jaren haar vertrouwen gewonnen
Idd 8/9 maanden samen de stap gezet maar aangezien ik net aantal weken uit een relatie was eerst gewoon als D/s begonnen
En het is onmogenlijk gebleken om niet van gilraen te houden
Kan mijn muur bij haar laten vallen dus vandaar mijn aanbod van de collar
Wel idd haar serieus over na laten denken dat hierbij ook de min punten en aard van het beestje bij hoort
Des ondanks want ik weet voor haar dat het niet een makkelijk deel van mijn aard heb bloot gelegd bood ze mij haar nekje aan
Hierbij zelf ook bevestigde dat ik voor haar heb gekozen.
En heel happy nu ben
Mocht je weten waar zie je die avond mijn (2è) ropework en gil'' met collar er zijn van die avond prachtige foto's
gemaakt door mijzelf
Haar gezichtje gaat van zweven en glunderen heen en weer
Voor de rest Dank jullie allen voor de felicitatie's
gr Hertz
Als een commitment van beide kanten een fase kan genoemd worden in een relatie dan wel
gilraen en ik kennen elkaar eerst al drie jaar online
in deze tijd af en aan elkaar onze gevoelens leren te vertrouwen aan elkaar
Af en toe helpen haar tot een oplossing te komen in haar prive zonder echter antwoord voor te kauwen
Hierdoor na al die jaren haar vertrouwen gewonnen
Idd 8/9 maanden samen de stap gezet maar aangezien ik net aantal weken uit een relatie was eerst gewoon als D/s begonnen
En het is onmogenlijk gebleken om niet van gilraen te houden
Kan mijn muur bij haar laten vallen dus vandaar mijn aanbod van de collar
Wel idd haar serieus over na laten denken dat hierbij ook de min punten en aard van het beestje bij hoort
Des ondanks want ik weet voor haar dat het niet een makkelijk deel van mijn aard heb bloot gelegd bood ze mij haar nekje aan
Hierbij zelf ook bevestigde dat ik voor haar heb gekozen.
En heel happy nu ben
Mocht je weten waar zie je die avond mijn (2è) ropework en gil'' met collar er zijn van die avond prachtige foto's
gemaakt door mijzelf
Haar gezichtje gaat van zweven en glunderen heen en weer
Voor de rest Dank jullie allen voor de felicitatie's
gr Hertz
Dank je wel gerrie
hoop dat je in ieder geval vanuit mijn beleving
begrijpt wat mij een collar aanbieden betekent
mvg Hertz
hoop dat je in ieder geval vanuit mijn beleving
begrijpt wat mij een collar aanbieden betekent
mvg Hertz