HD/DD
- Peter^
- Contacteer:
HD/DD
Ik lees weleens mensen die aan HD/DD doen. Een duidelijke omschrijving hiervan kan ik niet zo snel vinden. Kan iemand hier een begrijpbare definitie plaatsen?
Wie heeft er ervaring met deze vorm van behoefte aan spanking? Hoe wordt dat in jullie relatie ingevuld?
Wie heeft er ervaring met deze vorm van behoefte aan spanking? Hoe wordt dat in jullie relatie ingevuld?
Re: HD/DD
Huiselijke Dicipline is een term die gebruikt wordt om een relatie te beschrijven waarin met wederzijds goedvinden discipline aanwezig is. In het Engels bekend als Domestic Discipline (DD)
HD is een keuze die vrijwillig uit liefde, vertrouwen en wederzijds respect gemaakt wordt. HD is een manier van leven, van omgaan met elkaar
Mensen die HD in hun relatie verweven, zijn voorstander van de traditionele rolverdeling binnen een relatie. Dit wil zeggen dat de man de baas is in huis, oftewel de heer des huizes. De vrouw kiest er voor haar man te gehoorzamen.
Wanneer de vrouw ongehoorzaam is, heeft dit gevolgen. De gevolgen kunnen verschillend zijn en bedoeld om de discipline weer te ordenen. Het krijgen van straf kan bij de vrouw een aangename spanning geven. Het gaat niet alleen om de slaag. Ook om de emotionele lading welke er onder ligt nl. liefde, overgave, vertrouwen en respect.
Bedoelde je dit?
Edit: Voor mij is alleen het "traditionele rollenpatroon gebleven. Geen straf ofzo..
HD is een keuze die vrijwillig uit liefde, vertrouwen en wederzijds respect gemaakt wordt. HD is een manier van leven, van omgaan met elkaar
Mensen die HD in hun relatie verweven, zijn voorstander van de traditionele rolverdeling binnen een relatie. Dit wil zeggen dat de man de baas is in huis, oftewel de heer des huizes. De vrouw kiest er voor haar man te gehoorzamen.
Wanneer de vrouw ongehoorzaam is, heeft dit gevolgen. De gevolgen kunnen verschillend zijn en bedoeld om de discipline weer te ordenen. Het krijgen van straf kan bij de vrouw een aangename spanning geven. Het gaat niet alleen om de slaag. Ook om de emotionele lading welke er onder ligt nl. liefde, overgave, vertrouwen en respect.
Bedoelde je dit?
Edit: Voor mij is alleen het "traditionele rollenpatroon gebleven. Geen straf ofzo..
Hatsjoe!
* veegt het stof van dit topic en neemt het mee naar boven *
Weer iets nieuws: Huiselijke Dicipline.
(Nou ja, nieuw voor mij dan he?)
Is dit voor veel stellen een onderdeel van de relatie? En hoe ver gaat dat dan?
Ik heb de HD site gelezen, en krijg er de kriebels van.
(Nee, niet aangevallen of beledigd voelen; ik spreek voor mezelf)
Ik wil graag van mensen horen die zich er wel prettig bij voelen, hoe dat dan invulling krijgt binnen de relatie.
* veegt het stof van dit topic en neemt het mee naar boven *
Weer iets nieuws: Huiselijke Dicipline.
(Nou ja, nieuw voor mij dan he?)
Is dit voor veel stellen een onderdeel van de relatie? En hoe ver gaat dat dan?
Ik heb de HD site gelezen, en krijg er de kriebels van.
(Nee, niet aangevallen of beledigd voelen; ik spreek voor mezelf)
Ik wil graag van mensen horen die zich er wel prettig bij voelen, hoe dat dan invulling krijgt binnen de relatie.
- thaliya
Tenzij je in India woont natuurlijk... maar dan heet het 'de cultuur'.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- Crownless
Volgens mij is dit ook een term die buiten de bdsm valt. Ik krijg altijd de indruk dat het iets is voor mensen die (bd)sm eng vinden en kunnen zeggen: sm? Nee, daar doen we niet aan. Wij doen aan HD.
Net zoals spankinglovers zich soms ook distanciëren van bdsm.
(Overigens is mijn eerste associatie high definition
)
Wat is nu het verschil tussen HD en TPE, behalve dat het een niet gelinkt is aan bdsm en de ander wel?
(Overigens is mijn eerste associatie high definition

Wat is nu het verschil tussen HD en TPE, behalve dat het een niet gelinkt is aan bdsm en de ander wel?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
(de nerd in mij dacht ook meteen "HD/DD? Wow...da's wel eventjes geleden dat floppy disks nog High Density of Double Density waren"
)
Ook hier: sorry...geen herkenning. Ik herinner me wel iemand op dit forum die dat deed (de blogger van "zij wikt...en beschikt"), maar ik denk dat dat een forumcrash geleden was.

Ook hier: sorry...geen herkenning. Ik herinner me wel iemand op dit forum die dat deed (de blogger van "zij wikt...en beschikt"), maar ik denk dat dat een forumcrash geleden was.
Ik denk niet dat spankingliefhebbers zich distantiëren van bdsm omdat ze het eng vinden, ik denk dat ze hun kick halen uit iets fundamenteel anders dan bdsmers dat doen. Ik weet het niet precies hoor, no clue wat de kicks van spankingslovers en bdsmers precies zijn, namelijk. ^^ Ik heb hetzelfde idee bij de domestic discipline figuren. Ik denk dat hoewel discipline in bDsm staat, het een heel specifieke kink is die niet per se met (andere) bdsmdingen te maken heeft.Crownless schreef:Volgens mij is dit ook een term die buiten de bdsm valt. Ik krijg altijd de indruk dat het iets is voor mensen die (bd)sm eng vinden en kunnen zeggen: sm? Nee, daar doen we niet aan. Wij doen aan HD.
Ik dacht dat HD/DD stond voor een nieuwe maat BH voor supergrote borsten
Weet het niet hoor. Als ik het zo lees ging dit zo in de jaren '50 met vrouw achter het fornuis, man werken en bij thuiskomst schepte de vrouw op voor de man. De vrouw zorgt voor het huishouden en wachtte netjes af voor weet ik veel wat. Als je het door zou kunnen trekken, en dat is mogelijk, kom ik uit op 24/7 richting TPE. Daarin kun je heel veel afspreken en of afdwingen. En dan nog zijn er vele valkuilen waarin dit soms niet kan werken. Simpelweg omdat vrouwen anno 21e eeuw werken en daarnaast een eigen leven én mening hebben. Of dat je visite krijgt of wat dan ook. Dit lijkt me iets voor iemand die als ambitie heeft huisvrouw te willen zijn, met eventueel kindjes thuis en daarnaast vrijwilligerswerk. Of een (streng) gelovig iemand en levend met de Bijbel in de hand.

Weet het niet hoor. Als ik het zo lees ging dit zo in de jaren '50 met vrouw achter het fornuis, man werken en bij thuiskomst schepte de vrouw op voor de man. De vrouw zorgt voor het huishouden en wachtte netjes af voor weet ik veel wat. Als je het door zou kunnen trekken, en dat is mogelijk, kom ik uit op 24/7 richting TPE. Daarin kun je heel veel afspreken en of afdwingen. En dan nog zijn er vele valkuilen waarin dit soms niet kan werken. Simpelweg omdat vrouwen anno 21e eeuw werken en daarnaast een eigen leven én mening hebben. Of dat je visite krijgt of wat dan ook. Dit lijkt me iets voor iemand die als ambitie heeft huisvrouw te willen zijn, met eventueel kindjes thuis en daarnaast vrijwilligerswerk. Of een (streng) gelovig iemand en levend met de Bijbel in de hand.
- JerryM
+1Wever schreef:(de nerd in mij dacht ook meteen "HD/DD? Wow...da's wel eventjes geleden dat floppy disks nog High Density of Double Density waren")

"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
-
Volgens mij is huiselijke discipline 'gewoon' een onderdeel van BDSM, net zoals bondage of spanking een onderdeel van BDSM is.
Nu zijn er mensen die alleen aan één onderdeeltje van BDSM doen (spankinglovers bijvoorbeeld) en die zeggen dan wel eens dat ze niet aan BDSM doen, maar alleen aan hun onderdeeltje.
Ik zie BDSM dus als de grote verzameling, en HD, spanking, bondage en nog veel meer dingen als onderdelen waaruit BDSM kan bestaan.
Nu zijn er mensen die alleen aan één onderdeeltje van BDSM doen (spankinglovers bijvoorbeeld) en die zeggen dan wel eens dat ze niet aan BDSM doen, maar alleen aan hun onderdeeltje.
Ik zie BDSM dus als de grote verzameling, en HD, spanking, bondage en nog veel meer dingen als onderdelen waaruit BDSM kan bestaan.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
Ik denk dat er best vrouwelijke subs zijn die zich er prettig bij voelen maar dat er toch een beetje "taboe" is. Hebben al die feministen "ons vrouwen" vrij gestreden, ga je verlangen naar wat zij als verachtelijk zagen. Dat is "niet van deze tijd" en dus kan ik me voorstellen dat er subs zijn die zich er voor schamen. Ofzo. Ik denk ook maar wat na...