Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
Re: Huishoudelijke zaken: vragen, problemen, tips en advies.
Op cozicentral heb ik een wekelijks schema aan de hand van Flylady en mijn wekelijkse boodschappen opgeslagen op een lijstje. Flylady is een website met tips en truukjes om je huis schoon te houden.
- miss_meeko
Ik heb weleens een geurverwijderaar van HG (schoonmaakmiddel, niet die leerwinkel) gebruikt en dat hielp wel toen ik een oude bank had gekocht met rooklucht. Er zit ook wel een nieuw geurtje aan maar die trekt met een paar dagen weg en dan is de oude geur ook weg. Je hebt het in spuitbussen en als ik het me goed herinner, is het niet alleen voor stof maar ook voor andere materialen.fixertje schreef:Ik zoek geurvreters! Onlangs heb ik wat spullen in huis gekregen die jarenlang hebben gestaan in een woning waar flink gerookt is. Zodoende hangt er in de kamer waar ik die dozen heb neer gezet een onprettige oude rooklucht. Wat zijn effectieve manieren om die geur te absorberen en te neutraliseren (behalve ventileren)? Zonder dat je ze verbloemd met een ander geurtje.
Je kan het kopen bij sommige supermarkten, bouwmarkten, maar vooral vaak bij drogisten die een groot HG schap hebben.
Ik zie de bodem van de wasmand. I repeat: ik zie de bodem van de wasmand. 

En dat aan het begin van het weekend.vode schreef:Ik zie de bodem van de wasmand. I repeat: ik zie de bodem van de wasmand.
Zeker ff flink aan het werk geweest.
- cinderella
@fixertje: ervaring ermee heb ik niet, maar soda schijnt te helpen (puntje 31 en 33). En doet het dat niet, dan ben je een paar centen kwijt.
toen doet er nu niet meer toe
- Peter^
- Contacteer:
Laatst een tip gezien voor het verwijderen van behang. Meng wasverzachter met heet water en smeer dit op het behang. In laten trekken en daarna behang proberen te verwijderen.
Bron: Discovery Channel
Geniet van de positieve momenten.
- kitten
Goeie timing, tnx! 

- kitten
Is er hier iemand handig genoeg, of iemand die iemand kent die handig genoeg is om tegen betaling (lees: zwart, maar wel goed) een badkamerverbouwing te doen? *heel lief kijkt*
- eireann
- Site Admin
wat moet er gedaan worden dan?
**Self Rescuing Princess**
- kitten
De badkamer. 
Muurtje breken, douchecabine plaatsen, wasmachine aansluiting maken, wasbak en tegelen dus.

Muurtje breken, douchecabine plaatsen, wasmachine aansluiting maken, wasbak en tegelen dus.

- kitten
Voor de badkamer is wellicht iemand gevonden. Volgende punt: wie heeft er nog verhuisdozen?
Bij voorkeur leeg. Nou, hoewel, nee een leuke inhoud mag ook. 

- eireann
- Site Admin
wij hebben er nog wel wat, een paar echte en nog wat bananen dozen. zal dit weekend nog een paar uitpakken en tellen.
**Self Rescuing Princess**
Leuke tip, maar hoeft niet. Gewoon heet water op het behang soppen met een spons. Even laten intrekken en behang met plamuurmes verwijderen. Werkt bij mij al jaren primaPeter^ }ml{ schreef:Laatst een tip gezien voor het verwijderen van behang. Meng wasverzachter met heet water en smeer dit op het behang. In laten trekken en daarna behang proberen te verwijderen.

-
Het kan ook met alleen een plamuurmes, of met je nagels. Maar dan gaat het nog lastiger. 
ik zou de wasverzachter toevoegen

ik zou de wasverzachter toevoegen

Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
- phedre
- Contacteer:
@ kitten: ga eens bij de lokale snackbar vragen om patatdozen. Deze zijn best heel sterk, niet te groot, zodat ze ook vol met boeken bijvoorbeeld nog goed te tillen zijn. Meeste snackbars zijn helemaal niet onwillig om ze af te geven en ze hebben er vaak zat!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken