Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
oeps2

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door oeps2 »

ogen dicht ademhalen en doen !!!
rubyvita

Bericht door rubyvita »

faery schreef:Maar als ik dan half in paniek en vol pijn en verdriet een post doe in het X-files* troostbankje en daar welgeteld een pb en een telefoontje op komen, maar geen enkele reactie in het topic zelf, dat doet dat beeld van WS als vangnet toch wel teniet.
Waarom is het niet voldoende om 1 pb te krijgen en 1 telefoontje? Zat mensen hier die dat niet krijgen als ze een post op het troostbankje doen Faery. Zet de volgende keer aub in je post hoeveel reactie's je verwacht, dan kunnen we het allemaal goed doen en je pleasen, en zorgen dat er aan je verwachtingen voldaan word!! :confused:
Jemig zeg, wat een zeikerige en ondankbare reactie! :x

Enneh, Fixer...inderdaad..ademhalen..ogen dicht en zeggen! Of anders stuur je een mail waarin je de boodschap neerschrijft? Je moet toch wel officieel je contract opzeggen, nogal loopt het af?
dbj

Bericht door dbj »

faery schreef:*De Xfiles is een besloten subforum op WS. Meer info vind u hier.
Nooit geweten dat er ook besloten forums zijn hier.... Dit is voor het eerst dat ik het lees.
faery

Bericht door faery »

rubyvita schreef:
faery schreef:Maar als ik dan half in paniek en vol pijn en verdriet een post doe in het X-files* troostbankje en daar welgeteld een pb en een telefoontje op komen, maar geen enkele reactie in het topic zelf, dat doet dat beeld van WS als vangnet toch wel teniet.
Waarom is het niet voldoende om 1 pb te krijgen en 1 telefoontje? Zat mensen hier die dat niet krijgen als ze een post op het troostbankje doen Faery. Zet de volgende keer aub in je post hoeveel reactie's je verwacht, dan kunnen we het allemaal goed doen en je pleasen, en zorgen dat er aan je verwachtingen voldaan word!! :confused:
Jemig zeg, wat een zeikerige en ondankbare reactie! :x
*verwijst naar disclaimer*

En ook: dat niet iedereen reacties krijgt, bewijst eveneens dat WS niet het vangnet is wat het soms claimt te zijn door haar leden. Mensen verwijzen naar het troostbankje is dus niet helpend, aangezien er relatief weinig steun komt.
dbj

Bericht door dbj »

Mooi verwoord Marijke.

Wellicht dat faery te hoge verwachtingen heeft van andere forumleden?
Zelf was ik aangenaam verrast over het aantal mensen die bereid blijken te zijn om mij bij te staan in een bepaalde kwestie, had ik nooit verwacht.

En buiten dat waren er ook nog een aantal die gewoon tips en goede raad hebben gegeven.
Het is gewoon heel fijn om dat te bemerken, ondanks dat ik de meesten alleen maar van naam ken hier op dit forum...
faery

Bericht door faery »

Marijke heeft het over wederkerigheid (mag ik dat zo "vertalen"?). Ik heb vaak het gevoel dat ik bijdraag aan het netwerk/vangnet (als ik een periode veel mee-forum, reageer ik ook op troostbankjes en vrolijkheid), maar weinig terugkrijg. Veel van deze zaken zijn subjectief; misschien valt mijn hoeveelheid bijdragen eigenlijk erg tegen, maar aangezien ik het meeste wel lees en met mensen meeleef, heb ik wel het idee bij te dragen. Niemand heeft recht op steun of op reactie, maar iedereen vind het fijn als er op zijn/haar post gereageerd wordt. En ik gok dat iedereen het vervelend vindt als er geen reactie komt, zeker als iets belangijk voor diegene is. Deze keer "genegeerd worden" was voor mij de druppel.

Dit is het ranttopic, daar mag ik ranten over dingen die me dwarszaten. Dit zat mij dwars, ondanks dat het misschien een gevoel was wat ik niet "mocht" hebben, of dat het oneerlijk of onrealistisch was om reacties te krijgen. Door het hier te posten, raakte ik mijn frustratie kwijt. In elk geval, daar deed ik een poging toe.

Hoor ik bij de incrowd? Ja, maar dat had in mijn ogen weinig verband met de reacties op die post. De pb en dat telefoontje kwamen beiden van mensen die ik vooral buiten WS ken en spreek, en die ik derhalve niet echt meetal als WS-ers (vooral dat telefoontje niet, aangezien ik zelf eerst belde, en diegene toen terugbelde, oa naar aanleiding van die post).

En misschien heb ik ook wel te hoge verwachtingen, zou best wat in kunnen zitten dbj!
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Tuurlijk mag je ranten faery, maar dan kan je ook een reactie terug verwachten. Ik denk niet dat mensen expres niet reageren, maar dat de meesten het lezen en denken, oh, wat kut voor haar, maar ik ken haar niet goed genoeg/weet niet wat ik moet zeggen/ ben nu niet in de gelegenheid om terug te posten.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

zonder op een topic in het bijzonder te willen reageren..
denk ik dat je topics die hier geplaatst worden vaak moet lezen als een opwelling.. even iets kwijt moeten waardoor poster het daarna ook gewoon kwijt is. Soms zwaarwegend, soms niet...

Zelf kan ik enorm ranten (doe dat nooit hier maar wel persoonlijk tegen mensen) op moment dat me iets echt dwars zit... ik moet het dan even kwijt om weer adem te kunnen halen, maar ik weet ook dat ik in die rants zelden tot nooit redelijk ben. Tuurlijk ben ik op het moment dat ik het vertel, heilig overtuigd van mijn gelijk, weet ik dat de hele wereld hartstikke fout is behalve ikzelf. EN toch.. ik weet dat ik op dat moment ook hartstikke onredelijk ben en ook gewoon niet voor rede vatbar... van wie dan ook. Welke waarde met je dus hechten aan mijn rant? behalve weten dat ik gewoon echt boos ben.. eigenlijk helemaal geen. OP wie ben ik dan boos?? laat ik je nu vertellen dat ik dat zelf eigenlijk niet eens meer weet. Vaak ook op mezelf.. dat ik weer eens zo megastom kon zijn iets te verwachten.. wetend dat dat niet zou komen of eigenlijk...kunnen verwachten dat het niet zo komen, maar doordat ik zo vast zit in mijn gevoel dat even niet kan zien, want ik ben immers niet voor rede vatbaar op dat moment.

Zou dit niet voor veel meer mensen gelden? ranten om het ranten lucht gewoon enorm op en ik denk dat je vaak niet teveel waarde moet hechten aan de rant zelf.
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
skaoot

Bericht door skaoot »

Ik herken wel wat phedre schrijft. En vaak lucht het nog meer of beter op als je in je rant enorm overdrijft ook. Iets is niet zomaar stom, maar echt heel erg enorm stom. En gewoon daarom. En dan is het uit je systeem en dat is fijn en dan zie je zelf ook wel in dat redelijkheid even met koffiepauze was. Ook nodig soms.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Boefje

Bericht door Boefje »

faery schreef:...dat WS niet het vangnet is wat het soms claimt te zijn door haar leden...
Ik ben het ermee eens dat het vervelend is als er niemand op je reageert. Ervaar ik zelf ook zo. Maar punt is: WS is een forum. Een elektronisch prikbord. Je kunt hier iets op het prikbord plakken. De kans is groot dat er mensen zijn die het lezen. Maar je weet nooit wie, je weet niet hoeveel en je weet niet of en hoe ze reageren. Als je liever hebt dat mensen direct op je reageren, kun je beter zelf iemand bellen. Just my 2 cents.
mej.s

Bericht door mej.s »

Je verwoord het voor mij treffend phedre. Zo zie ik het ook. Even stoom afblazen en weer door. Als het voor mij belangrijk is dan bel ik iemand, praat ik met mijn vriend of iemand anders. Dan is een internetforum voor mij niet het juiste medium.
kitten

Bericht door kitten »

faery schreef:Disclaimer: lieve mensen. Dit is een rant. Een rant om mijn frustratie te uiten. Behandel deze dus ook zo. Ik zou er bijna een rant van maken dat ik het idee heb dat ik een diclaimer bij een rant moet zetten, omdat mensen zich anders potentieel aangevallen zouden kunnen voelen.

Ok, rant. Dus hier had eigenlijk niet op gereageerd moeten worden? Check. En die andere wel. Ik zal het opschrijven en volgende keer proberen beter te doen. Ook al heb ik sinds 3 dagen een baan en over 6 dagen een huis. Mijn fout. Ik zal volgende keer beter opletten. Beschouw dit ook maar als een rant, want dan hoef ik geen rekening te houden met hoe een ander zich erbij kan voelen. Handig!
rubyvita

Bericht door rubyvita »

even voor de duidelijkheid..mijn reactie op faery's post was ook een rant! 8-)

Faery er is een verschil tussen een rant en soort verdekte passief agressieve aanval plaatsen onder de noemer van ranten.
Een rant verloopt meestal iets in de trant van: Ik baal %&@$$$ omdat ik enorm veel behoefte had aan wat steunende reactie op iets wat ik heb gepost en die reactie's uitgebleven zijn. Balen!

Een verdekte aanval gaat ongeveer zo: Men, wat een klote zooi, ik dacht dat mensen hier op het forum A waren maar nu blijkt dat mensen B doen. Iedereen krijgt altijd C en ik niet, terwijl ze me toch beloofd hadden me C te geven. Schandaligbelachelijk!

Daar helpt geen disclaimer tegen hoor!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

En ik voel me nu best wel bezwaard door jouw post, faery. Ik heb namelijk wel veel reacties gekregen en dat voelt nu rottig omdat jij daaraan dingen afmeet ofzo. Populariteitsstrijd. Ik durf nauwelijks mensen te bedanken voor hun knuffels en steun enzo... :nopompom:

Ik vind dit echt heel vervelend, maar goed, rants mag je je niet persoonlijk aantrekken, blijkbaar.
MILF :grin_ani:
elise

Bericht door elise »

Dat is dus precies waarom ik per definitie nooit reageer op troostbankjes of andere 'ik voel me kut/slecht/depri/gepasseerd/bedonderd' draadjes.
Juist omdat ik dan het gevoel krijg dat, als ik op jantje reageer, ik eigenlijk op iedereen zou moeten reageren omdat 't anders lullig is voor die ander terwijl die toch al een kutdag heeft (anders zou hij/zij daar niks posten).

Ik weet ook wel dat ik gerust meer met jantje kan en mag hebben dan met pietje, maar toch vind ik dat moeilijk en dus blijf ik meestal verre van juist die draadjes.
Ik lees ze wel, maar laat het daar dan bij.
Plaats reactie