reacties op contactadvertenties e.d.

Moet ik hier nou een beschrijving van Humor neerzetten?
Plaats reactie
lotus {P}

Re: reacties op contact advertenties e.d.

Bericht door lotus {P} »

Evy schreef:Tot slot is me opgevallen dat veel D's die overduidelijk niet binnen mijn criteria vallen (ze wonen aan de andere kant van het land, ze zijn way too old etc.) toch reageren. Tja.....
ik had ook zo mijn criteria maar een klik laat zich echt niet daar van weerhouden. Ik wilde bijvoorbeeld een D die maximaal een uur reizen (ov dan) van mij af woont..... die van mij woont nu 2 uur van mij af
En ja, andere criteria had ik ook, maar die liet ik ook varen nadat ik realiseer dat je niet altijd kan krijgen wat je wilt en dat andere dingen, waar je niet aan gedacht hebt, ook belangrijk zijn.

Ik ben reuze blij met wie ik nu heb gevonden en ik hoop (en denk) hij ook met mij.
kitten

Bericht door kitten »

Ja, maar stiekem vervallen we nu toch weer in de niet doen tips. Wat moet iemand wel doen? Wat werkt wel?
Evy

Bericht door Evy »

Ja zeg, dat schrijf ik toch net? :)
nijntje

Bericht door nijntje »

Iemand die op z'n minst inhoudelijk reageert op wat je schrijft is wel prettig.

"Je profiel is interessant" is erg neutraal en kan zo copy-paste naar de volgende

"Die en die-interesse die jij noemt in je lijstje vind ik boeiend omdat...." geeft aan dat iemand daadwerkelijk moeite heeft genomen om te lezen wat ik geschreven heb. En biedt meteen een aanknopingspunt om ook op te reageren.

Verder kan een vleugje humor ook geen kwaad wat mij betreft.
kitten

Bericht door kitten »

Evy schreef:Ja zeg, dat schrijf ik toch net? :)
Je eerste zin wel inderdaad, maar de rest zijn allemaal punten van hoehetnietmoet. ;)

Inhoudelijk reageren noemt nijntje en die noemde jij ook. Humor vind ik idd ook een goede, mits die aansluit op mijn humor...
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

positief reageren vind ik ook wel leuk.

niet van 'je bent vast een faker maar ik probeer het maar'
**Self Rescuing Princess**
nijntje

Bericht door nijntje »

Voordeel overigens van daadwerkelijke reageren op een stukje inhoud van een profiel? Ook als de andere partij geen interesse blijkt te hebben is de kans op een normale, volwassen reactie groot.

Ik ben zelf van 't weekend heel dapper geweest op 'nilla dating-site en mailtje gestuurd. Kreeg weliswaar de reactie dat er geen wederzijdse interesse was, maar wel op een normale manier. "Hoi nijntje, Dank voro je reactie, maar je woont voor mij een beetje t ver weg. Ik ben echt op zoek naar contacten die dichter in de buurt wonen." Heel jammer natuurlijk, maar wel gewoon een eerlijk antwoord. En daar kan ik dan ook prima mee leven. Ik bedoel, laten we eerlijk zijn. Op het moment dat je gaat mailen naar iemand die je niet kent op basis van summiere profiel-info is de kans dat het gewoon op niets uitloop levensgroot.

Oh, wat ik ook prettig vind in een reactie is als iemand daadwerkelijk interesse toont in mij. Dus niet alleen maar een mail vol met wat je zelf allemaal te bieden hebt, maar vooral ook vragen stellen. Liefst op basis van mijn profiel en niet meteen op seksueel vlak. Vraag eerst maar eens naar mij als persoon ;) Dat biedt ook meteen aanknopingspunten om te reageren, omdat je als het ware in gesprek gaat.
Evy

Bericht door Evy »

Nou, ik heb er weer een paar hoor.... Ik heb een vrij duidelijke en uitgebreide advertentie staan (lees: een behoorlijke lap tekst). Onderaan mijn advertentie geef ik nog de tip dat ik niet zo veel met nietszeggende reacties kan (zeker niet i.c.m. een verder vrij leeg profiel), en dat het leuk is als iemand echt inhoudelijk reageert. Dan val je positief op. En tenslotte heb ik mijn best gedaan een zo uitgebreid mogelijk beeld te scheppen, en zou het fijn zijn als de ander dat ook deed.

Maar volgens mij is de gemiddelde lezer lui...(of ze komen niet bij het eind van de tekst :mrgreen: )

De reacties van vandaag:
- klaar.... ik werd al nieuwsgierig bij het lezen van je advertentie, maar deze zin maakte het af....
zo is precies zoals ik het zie en wil
en iemand die zich kwetsbaar durft op te stellen bij me, die zichzelf volledig durft te tonen, verdient het alleen maar om omarmd en beschermd te worden....
ik wil dus meer van je horen en zien .. en wie weet....

- Hallo daar,

Ik pas in ieder geval grotendeels in hetgeen je beschrijft. Groots en meeslepende verhalen retour krijg je na het bekijken van mijn profiel en een positieve reactie terug.

"kijk elkaar in de ogen en je weet genoeg meestal"

Helemaal mee eens, lunch?

- Ik woon in U. als je dat niet erg vind dan hoor ik dat graag? en dan krijg je wat meer info over mij.

- hoe je je vertaalt
hoe je weet wat je zoekt en niet zoekt
welke onderdelen binnen de bdsm je aanspreken
welke wensen je hebt voor de toekomst
hoe je met je bdsm omgaat
waarom het je aanspreekt
waar je van houdt
waar je van geniet
wat je wenst

Allemaal punten die mij aanspreken en raken.

alleen je lengte is wellicht te kort voor deze man van 192 ..

Wat moet je daar nou mee?
Wever

Bericht door Wever »

Ik zou niet zeggen dat ze 'nietszeggend' zijn (behalve dan die kerel die blijkbaar "in U" woont). Het is alleen niet afgestemd op jouw contactadvertentie. Misschien is het handig om dat te vermelden (iets als "gelieve een uitgebreide reactie te sturen die echt ingaat op mijn advertentie"), maar eerlijk gezegd betwijfel ik of dat dit soort reacties echt gaat tegenhouden.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

ik vind ze nog redelijk hoor! Heb de indruk dat ze wel echt op jou reageren en niiet zomaar een standaard reactie sturen....
MILF :grin_ani:
Evy

Bericht door Evy »

Nou...dan ben ik vast een zeikerd ofzo, maar ik vind dat ze zich er erg makkelijk vanaf maken.

Onderaan mijn tekst staat het volgende:
, zorg er dus voor dat jouw reactie postief opvalt! Een reactie als: goh, je advertentie spreekt me aan, zullen we mailen? is niet echt aantrekkelijk... Vertel wat over jezelf, wie ben je, wat zoek je, wat spreekt je dan aan? Zeker als er in je profiel voornamelijk 'dat vertel ik later' staat, kan ik er niet zo veel mee...

Overigens gaf een van de mailers vanmiddag aan dat hij inderdaad niet m'n hele tekst had gelezen, maar halverwege maar vast had gereageerd.... :roll:
kitten

Bericht door kitten »

Nu, headhunters kunnen er ook wat van. Advertenties niet lezen en een standaard verhaaltje sturen naar tig mensen? Check!

Ik word nog steeds gebeld en gemaild of ik voor amper meer dan minimumloon de allersimpelste beginnersversie van mijn baan wil komen doen in Utrecht of Amsterdam ofzo. Terwijl mijn Monsterboard duidelijk aangeeft dat ik een SENIOR functie in BRABANT zocht en dat ik net een nieuwe baan gevonden heb!! :frusty:

Maar ach, er staat "ICT" en verder kijken ze niet. Het zijn net contactadvertenties. Meer dan "vrouw" hoeft er niet te staan, toch?
Wever

Bericht door Wever »

Evy schreef:Onderaan mijn tekst staat het volgende:
, zorg er dus voor dat jouw reactie postief opvalt! Een reactie als: goh, je advertentie spreekt me aan, zullen we mailen? is niet echt aantrekkelijk... Vertel wat over jezelf, wie ben je, wat zoek je, wat spreekt je dan aan? Zeker als er in je profiel voornamelijk 'dat vertel ik later' staat, kan ik er niet zo veel mee...
Da's zeker duidelijk genoeg. Je conclusie lijkt me zeker de juiste: ze doen geen moeite om deftig te reageren. Gewoon weggooien, die handel.

@kitten: groot gelijk. Meer zelfs: als ik ook zo'n random telefoontje of mailtje krijg van iemand die niet eens m'n CV heeft gelezen (één blad dat niet overdreven bedrukt is) vraag ik me stiekem af of dat iemand is die in z'n vrije tijd op die manier een lief probeert te scoren. :P
mej.s

Bericht door mej.s »

Ik haak ff in op recruiters. Ik had mijn CV ingestuurd, werd ik gebeld of ik ook schoonmaakwerk wil doen in de avond... ehhh :frusty:

*nu weer terug naar de contactadvertenties :)*
mej.s

Bericht door mej.s »

Tip aan Evy, maak je tekst niet te lang. Dan haakt men af. Hou het concreet met steekwoorden aangevuld met wie je bent en wat je leuk vindt in het leven. Afhankelijk van wat je zoekt (relatie/spelcontact of wat anders) maak je een tekst en probeer je de lezer te prikkelen.

Waar ik altijd op afhaakte waren woorden als 'moeten' en alleen vanuit de zoekende geschreven van 'ik dit' en 'ik dat'. Probeer de ander in je verhaal te trekken. En bij wat je niet wilt/zoekt hele episodes opgesommen. Dat is voor latere zorg. Mij is het ook gelukt om een lekker ding aan de haak te slaan, dus jij ook. Lees anders ook andere advertenties en kijk of je je daarin kan herkennen. Blijf bij jezelf en haast niet. Het komt wanneer de tijd er rijp voor is :yes: .
Plaats reactie