Dit is mijn ervaring inmiddels met heel veel uitzendbureaus.. ze willen je pas inschrijven/helpen als er een vacature is voor je. Is die er niet, sturen ze je gewoon weer naar huis.
Overigens.. een ervaring die dit ook weer tegenspreekt: Ik reageer op advertentie voor bepaalde functie, maar dus wel bij een uitzendbureau. Ik bel na twee weken eens dat ik nog niks heb gehoord, krijg ik als antwoord dat er ook helemaal geen vacature is, maar ze alvast namen aan het inventariseren zijn voor als er ooit zo'n vacature zal komen...
uitzendbureaus.........
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Ik heb van 't weekeinde een e-mail gestuurd naar de baaschmensch dat ik een gesprek met hem wil.
De standaardmotivatiebrief heb ik klaar en is doorgelezen door een proffessionele re-integratiecoach. (toch makkelijk zo iemand kennen). Dus dan kan ik de komende maandagen en donderdagen de uitzenbureau's langs. Hopelijk met meer succes dan jullie. Mijn doel is om eind mei weer aan de slag te zijn.
Ik hoop ook snel wat anders te hebben en ik heb een open brief op LinkedIn gezet en krijg daar reacties op van anderen. Kijk hier eens, kijk daar eens. Gisteren weer ruim een uur gesurfd naar vacatures en er zat er eentje tussen en digitaal ingeschreven bij 2 bureau's maar daar reken ik niet op. Het zou mooi meegenomen zijn een kruiwagen. Maar ik stop nu even. Volgende week ga ik op vakantie en dan de batterij even opladen en daarna met nieuwe energie weer op zoek en dan hopen dat er hulp van boven komt (je moet toch ergens in gaan geloven als het niet lukt )
Bij 1 werkgever is het juist goed om aan te geven wat je functies/projecten zijn geweest Bitemarks. Dan krijgt de lezer een inzicht van je ontwikkelingen in je functie en of je bij de tijd bent. Ik weet niet in welke sector je werkt en of daar veel ontwikkelingen zijn.
Vermeld ook of je interne bijscholing hebt gehad en waarom je bepaalde projecten hebt gekregen. Ook competenties en een regel of 3/4 jezelf kort omschrijven. Waar ook naar gekeken wordt is wat je buiten je werk doet. Hobbies of bijvoorbeeld vrijwilligerswerk. Dat geeft een stukje persoonlijkheid aan.
Even een ander vraagje.. gister mijn functioneringsgesprek gehad, en afgezien van het feit dat men positief is over mij, en al dat.. Het volgende:
Functioneringsgesprek is het moment om ook te gaan praten over salarisverhoging.. Ik had voor mezelf een bepaald bedrag per maand in mijn hoofd wat ik erop vooruit wil gaan. Ik had ook punten op een rijtje gezet waarom ik dat volgens mij verdien, en was bereid de discussie aan te gaan.. Wat gebeurt er? Werkgever begint over salarisverhoging, en gaat meteen bóven het bedrag zitten wat ik in gedachte had... Doe ik iets verkeerd? Moet ik hoger inzetten? Iemand hier ervaring mee?
"Just erotic. Nothing kinky. It's the difference between using a feather and using a chicken."
Thanx! kitten heeft mail, ik ben nu onderweg naar werk, dus kan Toran vanaf hier niets sturen.
Zal 'm eind van de week maar eens naar de nieuwe werkgever sturen. Wel gek, solliciteren bij een werkgever die geen nee mag zeggen omdat ie de hele club overneemt.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses? Therapy?
@Bitemarks: Gefeliciteerd met je positie. Tegenwoordig met een overname moet je veelal opnieuw solliciteren op je eigen vaste baan of een extra cursus volgen om te mogen blijven en bij het zakken je meteen kunt vertrekken. (dit gebeurd echt!)
@ Toran: geen ervaring mee. Maar kijk eens op een salarisvergelijker wat de salarissen zijn in jouw sector en of je daar in de buurt mee zit. Dan kun je alsnog een bod doen en gaan onderhandelen. Wel fijn dat je nu al meer krijgt dan je wilde voorstellen!!
Over dat en passantje, ik schreef dat ik gemailed heb naar Dille & Kamille. Dat ik die winkel wel mis in de stad. Krijg ik een e-mail terug: "Nou dat vinden wij dus ook! Deze zomer gaat er eentje daar open." Mooi dat ik daar een sollicitatie heen ga sturen.
Ik moet m'n cv echt gaan aanpassen, moet per 1 juni weer een nieuwe plek.... er is een post die ik leuk vind met een sluitingsdatum van vrijdag, maar ik had eigenlijk dan gister en eergister de cv moeten aanpassen.... en hoewel huidig werk te simpel is ben ik bang dat deze functie misschien te zwaar is (maar dat ik ook verzinnen om die cv maar niet aan te hoeven passen...)