Ik zit al een tijdje te broeden op vraag, alleen kom ik er in mijn eentje niet uit

Misschien kunnen jullie me er bij helpen, door jullie persoonlijke meningen/gevoelens over deze topic met mij te delen.
Hopelijk is het geen 'domme' vraag, en ik hoop dat ik een beetje goed mijn gevoelens kan verwoorden

Wat ik me dus afvraag is of BDSM nou toch écht wel een lichamelijke en/of geestelijke verslaving is???
Lichaamlijk wel om deze reden: je lichaam doet iets met pijn, misschien hebben sommige van ons het nog niet mogen ervaren, maar je *hypothalamus krijgt tijdens een pijnervaring een trigger, hierdoor gaat het zogenaamde endorphines aanmaken, dit is een soort morfine, maar dan aangemaakt door je eigen lichaam. Het maakt niet alleen dat je de pijn beter aankunt, maar ook dat je je heerlijk gaat voelen (subspace), verder maakt je lichaam adrenaline aan, welke je prestraties laten toenemen. Je zult merken, dat je na verloop van tijd zelfs gaat verlangen naar (steeds meer) pijn.
En geestelijk tsja hangt dat niet een beetje samen? Ik denk van wel, kijk maar naar rokers, naast dat roken een verslaving is naar de nicotine zit het ook tussen de oortjes denk ik...of doe ik nu appels met peren vergelijken?

Persoonlijk heb ik gemerkt dat ik ééns in de 2 weken echt wel de behoefte aan een spel heb. Is het dan de verslaving die gevoed moet worden??? We kennen het allemaal wel, als een gek de pan uitstuiteren :smiley_panic:

Natuurlijk begrijp ik helemaal dat BDSM voor sommige een way off live is, slavin/slaaf zijn, 24/7 en zelfs TPE en dat sommige juist helemaal niks met pijn hebben.
Maar toch gebeurt er iets met ons lichaamlijk en/of geestelijk waar steeds keer op keer oooh zo naar gaan verlangen... toch???
Lijkt me fijn eens jullie gedachten/gevoelen hierover te weten

Liefs shradje
*Uitleg over de hypothalamus kijk hier... http://www.news-medical.net/health/What ... othalamus-(Dutch" onclick="window.open(this.href);return false;).aspx