reacties op contactadvertenties e.d.

Moet ik hier nou een beschrijving van Humor neerzetten?
Plaats reactie
kitten

Re: reacties op contact advertenties e.d.

Bericht door kitten »

Of zei/zij. Ik moet echt mijn best doen er doorheen te kijken, maar pfff... Ik kan er ook op afknappen idd...
thaliya

Bericht door thaliya »

Oh, ik ook. Ik heb nu contact met iemand die weet waar de d's en t's horen te staan zeg maar. Wat een verademing!
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Oh, selecteren vrouwen op d's? Joh! Dat is origineel.
Geniet van de positieve momenten.
kitten

Bericht door kitten »

Selecteren is een groot woord, maar het telt absoluut mee. Het komt gewoon niet intelligent over als iemand grammatica niet snapt.
Wever

Bericht door Wever »

Heeft het ook niet met de eerste indruk te maken?

Ik zie zo'n reactie op een contactadvertentie als de virtuele tegenhanger van op iemand toestappen en jezelf voorstellen. En wat de kledingkeuze voor echte afspraakjes is (chique driedelig pak vs slonzig joggingspak, om even wat uitersten te noemen), zal de schrijfwijze op virtueel vlak uitmaken.

Of ook wel: hoe wil je nu een sub beheersen als je niet eens de Nederlandse taal beheerst*?

*ik weet het: absoluut niet eerlijk naar dyslectici toe. Maar zo wordt wel geredeneerd.
kitten

Bericht door kitten »

Wever schreef:En wat de kledingkeuze voor echte afspraakjes is (chique driedelig pak vs slonzig joggingspak, om even wat uitersten te noemen), zal de schrijfwijze op virtueel vlak uitmaken.
goede vergelijking, want een driedelig pak zal op mij ook als too much overkomen, net als interessant willen doen met moeilijke woorden en in de 1e mail litereaire gedichten gaan citeren. Dus ja, absoluut. En de dyslectici? Ja, oneerlijk. Voor hun is dat dus een handicap. Maar wel eentje waar ze, als ze zich ervan bewust zijn, in ieder geval voor een eerste indruk extra aandacht aan kunnen besteden. Elke handicap maakt iets in het leven moeilijker en voor dyslexie is dat o.a. online daten en solliciteren. Dat kun je niet je potentiele date kwalijk nemen, vind ik. Sympathieker dan klagen is het om ermee te leren leven.
Boefje

Bericht door Boefje »

Ik denk dat het voor dyslectici best meevalt mits ze gewoon oprecht zijn. Als ik D-D neem, hij zou gewoon oprecht geïnteresseerd zijn in iemand (anders steekt ie er geen moeite in). Dat zal uit zijn zinnen blijken maar niet uit het onjuiste gebruik van "d" en "dt". Ik denk zelfs dat een kritische dame zich er dan niet meer aan stoort. Maar dat is maar wat ik denk.
dbj

Bericht door dbj »

En wat te denken dan van onwetendheid?
Ik ben op meer forums actief en daar zitten ook mensen die kennelijk dyslectisch zijn. Dat zie je onmiddelijk aan de slordige schrijfwijze, niet dat je daaráán dus dyslectie herkend want het kan ook een buitenlander zijn. En gelijk vallen veel mensen daarover en zeggen zaken als "ga eens Nederlands leren" of "je maakt zóveel taalfouten, dóé daar iets aan!".

En dan moet diegene nog vertellen dat ie dyslectisch is en zelfs dan nog weten mensen niet wat dat inhoud...
Oh ja, de d's en de t's Daar heb ik ook altijd moeite mee, wanneer welke :x
Guilty

Bericht door Guilty »

kitten schreef:Selecteren is een groot woord, maar het telt absoluut mee. Het komt gewoon niet intelligent over als iemand grammatica niet snapt.
Jup.
chell

Bericht door chell »

Ik vind dyslexie ook een heel ander verhaal en dat zijn vaak ook ander soort fouten (ei/ij bijvoorbeeld). En verkeerd gebruik van d en dt vind ik zelfs al minder erg dan jou/jouw en me/mijn verkeerd doen. Ik maak ook fouten in d'tjes en t'tjes soms.

Maar ja, ik kan echt heel erg afknappen op bepaalde spellingsfouten. En dat is voor mij dus echt wel iets wat zwaar mee weegt in een contact, hoe lullig ook.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Jup, voor mij ook.
MILF :grin_ani:
oeps2

Bericht door oeps2 »

over dyslexie eventjes ...
daar gaat t meer over de bd omdraaien en de pq ( er zijn er nog meer ) ook fonetisch schrijven en dan de achterstand van grammatica van de nederlandse taal...
dus ook de d en t ...
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Dyslexie kan ik nog wel doorheen lezen. Het valt ook vaak genoeg op of iemand dyslectisch is of gewoon niet heeft opgelet op de basisschool. Een gewoon taalfoutje zal ik echt niet overvallen. Niet schrijven in mooie volzzinnen, of nette alinea's kan ik ook nog wel mee leven.

Maar als het een totaal gebrek aan interpunctie of een volledig negeren van grammatica is dat echt een afknapper. Als mijn partner op haar blog zou schrijven als oeps hier boven (niet persoonlijk bedoeld) dan was ze waarschijnlijk nooit mijn partner geweest. We hebben elkaar via onze livejournals leren kennen.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Op fetlife, life from Canada:
onderwerp: Tres belle
...et intéressé par cbt!
i am fit, slim, educated, and sub...
Die puntjes is dus niet uit het bericht gevist. Nee dit is letterlijk het hele bericht. Onder het motto: waarom er veel woorden aan vuilmaken ofzo? Enige pluspunt is dat hij inderdaad curious about cbt in mijn enorme fetishes lijst gelezen heeft. Helaas niks van de rest van mijn profiel. Ow en zijn profiel is vrij leeg. Staat iets van man, 91 jaar, geen plaatje, geen info
cinderella

Bericht door cinderella »

Eerste puntjes zijn om de zin in de titel af te maken:
Tres belle et intéressé par cbt!
toen doet er nu niet meer toe
Plaats reactie