Jeejtje, Tweejtje & Threejtje
- juffie
- Site Admin
Re: Het WS-babytopic
Om 11 uur hebben we de 20 weken echo...
Het zal allemaal best goed zitten, maar toch ben ik wel een klein beetje gespannen...
Het zal allemaal best goed zitten, maar toch ben ik wel een klein beetje gespannen...
MILF 

- kitten
Oehhh dat vond ik de leukste echo!
Ook omdat je destijds maar 2-3 echo's kreeg, dan was dit de mooiste.

- tessie
- Contacteer:
Normaal gesproken krijg je nu ook maar 2 echo's hoor. De 12 weken echo en de 20 weken echo.
En ben heel benieuwd hoe het was juffie!! En naar de foto's natuurlijk!!
En ben heel benieuwd hoe het was juffie!! En naar de foto's natuurlijk!!
- eireann
- Site Admin
Veel plezier juffie!
Ik heb gister m'n neefje voelen bewegen
vreemd zeg!
Hoe zit het met zo'n 3-d echo? die is echt alleen voor de lol he?
Ik heb gister m'n neefje voelen bewegen

Hoe zit het met zo'n 3-d echo? die is echt alleen voor de lol he?
**Self Rescuing Princess**
- puppie
Ik kreeg mijn laatste 2 zwangerschappen toch echt 4 echo's en dat was daar standaard.
Bij de oudste was dat allemaal nog niet zo.. Toen was de eerste keer vk pas met 13 weken en de enige echo die ik kreeg was die met 20 weken.
Gewoon zo bijzonder elke keer weer
Geniet ervan juffie en Jerry!
Bij de oudste was dat allemaal nog niet zo.. Toen was de eerste keer vk pas met 13 weken en de enige echo die ik kreeg was die met 20 weken.
Gewoon zo bijzonder elke keer weer

Geniet ervan juffie en Jerry!
- JerryM
:close_knuf:
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- juffie
- Site Admin
Zo zit je op je roze wolk te barsten van geluk en zo donder je er keihard af en weet je je geen raad meer van alle zorgen die je je maakt. 
Het was niet goed goed. Niet van: 'Mevrouw, het ziet er prima uit, kindje doet het goed, alles ziet er goed uit, prettige zwangerschap verder.'
Het was: 'Er is een verdikte nekplooi, dat geeft een verhoogde kans op een hartafwijking, maar die kan ik niet beoordelen omdat ik het hartje niet goed in beeld krijg. Dat komt deels door de aanwezigheid van buikvet, maar ook doordat de placenta aan de buikkant ligt en doordat het kindje in een verkeerde hoek ligt. Verder is er ook wat weinig vruchtwater. En das ook zorgelijk'
Daar lig je dan. Alsof je ze met een sloopkogel tegen je hoofd rossen. - Dikke nekplooi... Syndroom van Down -, dat is het eerste dat door me heen schoot. Nu waren daar verder geen andere aanwijzingen voor, maar ja, het hartje was niet goed te zien en dat is ook vaak iets dat erbij hoort.
Mevrouw van de echo gaat onze Verloskundige bellen, die maakt vervolgens een afspraak in het UMC in Utrecht waar ze betere apparatuur hebben en waar we zo snel mogelijk heen moeten (ws binnen een week) voor nog een echo.
Dus nee, het is niet helemaal foute boel, maar het is ook niet 'gewoon goed'.
Tot zover een onbezorgde zwangerschap. Dit hadden we niet zien aankomen...

Het was niet goed goed. Niet van: 'Mevrouw, het ziet er prima uit, kindje doet het goed, alles ziet er goed uit, prettige zwangerschap verder.'
Het was: 'Er is een verdikte nekplooi, dat geeft een verhoogde kans op een hartafwijking, maar die kan ik niet beoordelen omdat ik het hartje niet goed in beeld krijg. Dat komt deels door de aanwezigheid van buikvet, maar ook doordat de placenta aan de buikkant ligt en doordat het kindje in een verkeerde hoek ligt. Verder is er ook wat weinig vruchtwater. En das ook zorgelijk'
Daar lig je dan. Alsof je ze met een sloopkogel tegen je hoofd rossen. - Dikke nekplooi... Syndroom van Down -, dat is het eerste dat door me heen schoot. Nu waren daar verder geen andere aanwijzingen voor, maar ja, het hartje was niet goed te zien en dat is ook vaak iets dat erbij hoort.
Mevrouw van de echo gaat onze Verloskundige bellen, die maakt vervolgens een afspraak in het UMC in Utrecht waar ze betere apparatuur hebben en waar we zo snel mogelijk heen moeten (ws binnen een week) voor nog een echo.
Dus nee, het is niet helemaal foute boel, maar het is ook niet 'gewoon goed'.
Tot zover een onbezorgde zwangerschap. Dit hadden we niet zien aankomen...

MILF 

- eireann
- Site Admin
:close_knuf: :close_knuf: :close_knuf:
:icon_sad:
Wat naar juffie en Jerry.... Hoop dat jullie snel in Utrecht terecht kunnen voor meer duidelijkheid...
kus!
:icon_sad:
Wat naar juffie en Jerry.... Hoop dat jullie snel in Utrecht terecht kunnen voor meer duidelijkheid...
kus!
**Self Rescuing Princess**
- tessie
- Contacteer:
Ook hier nog een
knufffff
Hoop idd ook dat je snel terecht kan, en vooral dat op die echo alles er gewoon veel beter uitziet.
Sterkte!

Hoop idd ook dat je snel terecht kan, en vooral dat op die echo alles er gewoon veel beter uitziet.
Sterkte!
- Sabrina
Oh nee toch, juffie, Jerry... :icon_sad:
Ik kan me niet eens voorstellen hoe dat moet voelen... Fingers crossed dat 't allemaal meevalt, ik hoop dat jullie snel in het UMC terecht kunnen zodat jullie niet in deze onzekerheid blijven!
Ik kan me niet eens voorstellen hoe dat moet voelen... Fingers crossed dat 't allemaal meevalt, ik hoop dat jullie snel in het UMC terecht kunnen zodat jullie niet in deze onzekerheid blijven!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- phedre
- Contacteer:
oeh.. dat is balen juffie en Jerry!!!
hoop dat zwarte gat snel weer plaats kan maken voor een lichtere wolk... sterkte!!!
hoop dat zwarte gat snel weer plaats kan maken voor een lichtere wolk... sterkte!!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- Ravelijne
Oh, op dit soort nieuws zit je niet te wachten... :close_knuf: Ik hoop dat jullie gauw terecht kunnen en dat het allemaal meevalt.
Syndroom van down kunnen ze toch zien aan de genen? Vruchtwaterpunctie? Of is dat een te zware ingreep voor het vermoeden dat ze nu hebben?
Sterkte in ieder geval, hoop dat het goed komt..
Sterkte in ieder geval, hoop dat het goed komt..
- puppie
Dat is meestal pas een paar stappen later Pluu ;-)
Een vruchtwaterpunctie is ook niet zonder risico's namelijk.
Een vruchtwaterpunctie is ook niet zonder risico's namelijk.