Ik ben wel benieuwd naar tantraseks. Wat ik ervan weet is het een speciale manier van seks, niet op opwinding gericht. Maar dat heb ik van horen zeggen, ik weet niet of het klopt en ook als het klopt, is dat best beperkte kennis. Ik zou het wel eens uit willen proberen (mijn vriend is al enthousiast), maar hoe doe je zoiets? Op internet kan ik niet echt duidelijke instructies vinden, meer zweverig gepraat .
Is er iemand met ervaring hiermee?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Mja ik zie het beetje als 'helende seks'. Ik heb veel issues op dat gebied. En nu overwin ik onzekerheden enzo met vallen en opstaan, waar ik vroeger absoluut niet overheen kwam. Individuele oefeningen en saampjes doen we ook wel eens iets. Maar saampjes meer spontaan als het in ons opkomt. Niet zo van nu gaan we...
Laatst had ik het moeilijk om te ontspannen en toen is hij vanzelf overgegaan naar een tantra-oefening en even me helpen te ontspannen. Daarna lekker verder gevrijd.
Moeilijk... voor mij was individuele oefening heel moeilijk omdat ik zo fel geremd was. En daar heb ik paar maanden over gedaan vooraleer ik het lekker begon te vinden. (Helpt dat de oefening gewoon opgelegd was door hem, dus ik moest wel verderzetten van mijn pleasende subkant.) Maar het was die tijd best waard. Als je niet zoveel issues hebt, is het niet echt moeilijk. Het is leuke manier om extra verbonden te zijn, om opwinding meer op te bouwen ook. Maar ik denk gewoon eruit halen wat voor jullie werkt en lekker is. Ik heb heel zeker geleerd om meer te genieten en ook te beseffen dat ik mag genieten.
Misschien heb je hier ook iets aan, het is een post van Femme bekend van sama? Zij is hier ook intensief mee bezig geweest, ook in de context met BDSM.
Tanta is heerlijk. Niet gericht op een orgasme maar op plezier en lichamelijke en geestelijke verbinding met elkaar. Knuffelen, strelen, masseren en zeker ook opwinding. Ik krijg er ook een rustige regelmatige ademhaling van en beter in staat om de opwinding vast te houden. Voor mij/ons is het ook heel zintuigelijk. Je lichaam voelt heel anders als je echt de tijd neemt voor elkaar. Dit in combinatie met kaarslicht, een lekker geurtje erbij en relaxmuziek. Dan vliegt de avond voorbij
Je hebt er wel een partner voor nodig die hier voor open staat. Tantra is echt voor z'n tweetjes en komt wellicht voor de omgeving over als zweverig. Dat is het ook en als je dan zweverig in elkaars armen in slaap valt is dat zo geweldig om te ervaren, elke keer weer.
Ik heb thuis ook het boek van Margot Anand over Tantra en er staan leuke tips in om te doen en je lichaam te leren kennen.
@puppysjors: jammer, maar bij mij (en ik vermoed dus ook bij guilty) doet de hele site het niet (http://www.aethernet.nl" onclick="window.open(this.href);return false;). DNS server failure...ik denk eigenlijk dat de site nog gewoon bestaat, maar dat sommige providers of firewalls er wat moeite mee hebben (thuis ook eens proberen...en anders eens wat proxy servers uitproberen).