Maarre wat houd dit precies in??Wel hebben we een verhoogde kans van 5% op een kind met een chromosomale afwijking
Jeejtje, Tweejtje & Threejtje
-
Re: Het WS-babytopic
pfff ik heb ook de hele dag veel aan jullie gedacht... durfde het topic bijna niet te openen... Ben wel opgelucht zeg pfff..
ook opluchting hier, ik heb er toch echt aan gedacht om 15.45u
leuk!!!!
lekker verder genieten nu....
leuk!!!!
lekker verder genieten nu....
@ chippie/leonietje: Onder andere syndroom van Down ja, maar er zijn ook nog andere chromosomale afwijkingen zoals het syndroom van Turner, trisomie 13 (Patau) of trisomie 18 (Edwards).
Maar vooralsnog goed nieuws dus, super, gelukkig!
Maar vooralsnog goed nieuws dus, super, gelukkig!
pfff, dat is een opluchting. Ik moest vandaag ook weg en zodra ik thuis was heb ik dit topic geopend, voordat ik nog maar mijn jas uit had. Ik ga duimen dat de punctie ook een goede uitslag geeft.
- Sabrina
Wat een geweldig nieuws! Echt super! Ik zat 'm ook echt te knijpen hoor vanmiddag!
Yay voor jullie en yay voor jeej'tje! En Romanticide en ik blijven natuurlijk duimen dat ook die 5% kans niet zo uitpakt...
:close_knuf:
Yay voor jullie en yay voor jeej'tje! En Romanticide en ik blijven natuurlijk duimen dat ook die 5% kans niet zo uitpakt...
:close_knuf:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Niets is mooier dan een mooie gezonde baby in je armen mogen hebben, dat heb ik vandaag weer mogen ervaren.
Ik wens van harte dat ook de laatste onzekerheden zo snel mogelijk kunnen worden weggenomen en jullie samen ten volle kunnen genieten van het zich voltrekkende wonder.
Mochten er toch onzekerheden blijven, besef dan dat je ook van een kind dat niet "perfect" is, onvoorwaardelijk en innig kan houden.
Guard.
Ik wens van harte dat ook de laatste onzekerheden zo snel mogelijk kunnen worden weggenomen en jullie samen ten volle kunnen genieten van het zich voltrekkende wonder.
Mochten er toch onzekerheden blijven, besef dan dat je ook van een kind dat niet "perfect" is, onvoorwaardelijk en innig kan houden.
Guard.
Yaaaaay goed nieuws blij dat die zorg weggenomen is. Ik blijf gewoon doorduimen voor die andere uitslag dat die ook goed uit de bus komt 

- thaliya
yay!!! *ook heel veel aan jullie gedacht heeft gisteren*
Echt zo blij voor jullie!!
@kitten: achteraf... had het voor mij ook nog wel een tijdje langer mogen duren. Nog iets langer alleen baby en jij. En bij een eventuele volgende zal ik daar denk ik ook op aansturen, maar ik was gewoon zo benieuwd naar het mensje in mij dat ik het ergens ook wel fijn vond dat het eerder kon. En inleiden viel me echt 100% mee, maar ik had dan ook een makkelijke bevalling.
Echt zo blij voor jullie!!
@kitten: achteraf... had het voor mij ook nog wel een tijdje langer mogen duren. Nog iets langer alleen baby en jij. En bij een eventuele volgende zal ik daar denk ik ook op aansturen, maar ik was gewoon zo benieuwd naar het mensje in mij dat ik het ergens ook wel fijn vond dat het eerder kon. En inleiden viel me echt 100% mee, maar ik had dan ook een makkelijke bevalling.
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
- Crownless
Hier nog eens een yay :-)
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Dat is alvast een hele geruststelling zo ver..nu de punctie afwachten ..ik hou dit topic in de gaten 

- sandra
Fijn om dat nieuws in ieder geval binnen te hebben Juffie en Jerry, neemt al weer een grote zorg weg lijkt me.
- juffie
- Site Admin
Het vliegt me nu echt aan... De onzekerheid, het idee dat er misschien toch iets 'mis' is met ons kindje. De angst dat wij de 'lucky ones' gaan zijn die nét wel die paar procenten uit de statestieken zijn. Het gevoel dat wij dit ook inderdaad getroffen hebben dat steeds vaker opspeelt.
Nog bijna een week tot de uitslag. Een week, normaal een periode waar je je hand niet voor omdraait. Nu is die week een Mount Everest waar niet overheen te kijken is.
En stel dát het Down of iets anders is... Wat dan? Doorgaan? Of misschien toch afbreken, iets waar heel mijn wezen tegen in opstand komt als ik erover nadenk.
Wat zijn de gevolgen? Hoe ernstig is het? Kunnen wij dat aan?
*Gek wordt van alle gedachten*
Nog bijna een week tot de uitslag. Een week, normaal een periode waar je je hand niet voor omdraait. Nu is die week een Mount Everest waar niet overheen te kijken is.
En stel dát het Down of iets anders is... Wat dan? Doorgaan? Of misschien toch afbreken, iets waar heel mijn wezen tegen in opstand komt als ik erover nadenk.
Wat zijn de gevolgen? Hoe ernstig is het? Kunnen wij dat aan?
*Gek wordt van alle gedachten*
MILF 

- eireann
- Site Admin
Lieve juffie,
Problemen kan je pas oplossen als ze er zijn. En als je nu al weet dat afbreken je ZO tegenstaat is die keuze vast gemaakt. En ik geloof dat je als moeder straks alles aan kan. Voor sommige blijft dat bij vieze poepluiers en wat gejengel, en voor sommige zijn dat nare dingen zoals slechte gezondheid.
En dan ben je weer terug bij het begin: Problemen kan je pas oplossen als ze er zijn. Laat dat deze week het mantra zijn, samen met: 'alles komt goed' want links om of rechtsom, dat komt het.
Het gaat zijn zoals het is. En jullie kunnen dat. Blakend gezond of met een uitdaging, jullie kunnen dat.
Kus !
Problemen kan je pas oplossen als ze er zijn. En als je nu al weet dat afbreken je ZO tegenstaat is die keuze vast gemaakt. En ik geloof dat je als moeder straks alles aan kan. Voor sommige blijft dat bij vieze poepluiers en wat gejengel, en voor sommige zijn dat nare dingen zoals slechte gezondheid.
En dan ben je weer terug bij het begin: Problemen kan je pas oplossen als ze er zijn. Laat dat deze week het mantra zijn, samen met: 'alles komt goed' want links om of rechtsom, dat komt het.
Het gaat zijn zoals het is. En jullie kunnen dat. Blakend gezond of met een uitdaging, jullie kunnen dat.
Kus !
**Self Rescuing Princess**
lieve schat
5 % kans .... dat zijn nog minder procenten dan dat je kans hebt om onder de tram of bus te lopen !!!
gefeliciflapstaart !!!
dikke zoen oeps !
5 % kans .... dat zijn nog minder procenten dan dat je kans hebt om onder de tram of bus te lopen !!!
gefeliciflapstaart !!!
dikke zoen oeps !
- kitten
Ik hoop eigenlijk dat de kans om onder een bus of tram te komen lager is dan 5%. Maar dat terzijde: ik zei het al eerder en ik zeg het nog een keer: al die tests leiden vaker tot ongelukkige en onnodig bezorgde ouders dan dat ze werkelijk problemen opsporen! Laat je nou gewoon niet gek maken! Er is gewoon niks aan de hand.