Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
skaoot

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door skaoot »

Ok nog even yay roept voor juffie, al ben je het uiteindelijk niet geworden, wie weet wat de toekomst nog brengt!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En Hoera voor mezelf!

Vandaag is de budget bevestiging binnen gekomen, ik mag blijven tot eind van het jaar.

Ben ik best trots op, want in Januari is er nog een 'Serieus Gesprek' geweest omdat ik niet goed functioneerde (helemaal waar) En dat heb ik mooi goed genoeg omgedraaid dat ze me willen verlengen!

Vooral Financieel en CV technisch erg prettig!
**Self Rescuing Princess**
skaoot

Bericht door skaoot »

Gefeliciteerd!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Bitemarks

Bericht door Bitemarks »

Gisteren heb ik een vacature op 't net gezet, meteen meer dan 10 sollicitanten en al een eerste gesprek gehad.
Vandaag een paar afwijzingen de deur uit en de nieuwe aanmeldingen maar eens bekijken.

En zelf heb ik gisteren een betere functie aanbieding van mijn nieuwe werkgever gekregen. Dat nog even netjes op papier krijgen, dan kunnen we eindelijk over geld gaan praten :)
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
kitten

Bericht door kitten »

Goedemorgen.

Vanmorgen kwam ik binnen en hoorde twee dames "van beneden" over de ontslagen collega's. Ze waren niet verbaasd. De chef is weer bezig, hun verbaast het al niet meer. Het schijnt al jaren zo te gaan. Ik had onraad moeten ruiken toen ik in de smiezen kreeg dat van de 6 a 7 collega's er maar 1 langer dan 3 maanden zat. Sinds ik hier begonnen ben (1,5 maand pas!) zijn er al 4 ontslagen/niet verlengd.

Het is een vreselijke roddelcultuur, zonder dat er schot in zit dat het gaat verbeteren.

Kortom... :bye: Ik meld mij hier weer.
oeps2

Bericht door oeps2 »

oppoetsen die cv kit !
op naar een leuke baan !
sterkte dr mee
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

I vraag me dan af hoe zo'n bedrijf überhaupt weet voort te bestaan. Met zo'n doorloop van personeel kan e aan je klanten toch geen kwaliteit garanderen? Wat voor branch is 't eigenlijk?

Ik heb nog niet veel schot in de zaak. Van sollicitatie 1 is nog geen nieuws al zijn ze er wel aan het verbouwen. Nu het langer licht is vanavond maar langslopen. Kijken of er schot in zit. Voor sollicitatie 2 morgen de brief afmaken/verbeteren. Dan heb ik er weer een optie bij. Brieven schrijven voor een functie waar je niet zoveel passie voor hebt is wel lastiger. Die eerste brief heb ik 20 minuutjes geschreven.

Nou ja wat nieuws vinden heeft nu de eerste prioriteit, iets wat ik echt leuk vind de tweede.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
mej.s

Bericht door mej.s »

Als ik je een tip mag geven fixertje. Een baan moet wel leuk zijn en moet dat meer gelden dan iets anders. Ik heb het ook helemaal gehad met mijn werkgever en wil weg. Toch solliciteer ik alleen op functies die mij leuk lijken en niet omdat ik zo snel mogelijk weg wil om wat anders te hebben.

Tot op heden heb ik bij de uitzenders en W&S bureau's geen succes. Ik kreeg zelfs te horen op een functie van managementassistente dat ik geen ervaring heb. Nee muts, ik ben al 5 jaar de manager zelf. Ik wil een lagere functie zodat ik tijd en energie krijg voor dingen naast het werkt te willen gaan doen. Ze kijken ook niet naar de opleidingen want met mijn Middle Management heb ik genoeg geleerd voor managementassistente en dan heb ik het nog niet eens over de hogere opleiding daarna :roll:. Daarbij stond op de website een beknopte versie van functie eisen en bleek dat er nog een heel rijftje bij kwam aan competenties. Hoe kun je dan fatsoenlijk een brief schrijven als je maar de helft hebt?

Succes kitten met je CV en opnieuw zoeken!
kitten

Bericht door kitten »

@fixertje: de klanten lopen dan ook met bosjes weg. Gisteren weer een grote klant die de knoop door hakte. Ik kan wel blijven zitten, maar dan krijg ik alleen de shit van klanten over me heen. Binnen een jaar ligt dit bedrijf op zn gat, kan gewoon niet anders. Iedereen solliciteert al. :crownless:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Sollicitatie 2 is voor feitelijk dezelfde baan als die ik nu heb, met nagenoeg hetzelfde assortiment.. Werkinhoud is het obstakel niet zo. Het is meer de omschakeling van een klein bedrijf waar ik de directeur/eigenaar persoonlijk van ken naar een onderdeel van de Blokker.

In het verleden heb ik gewoon gemerkt dat kleinere bedrijven prettiger werken. Ook al is het soms houtje-toutje improviseren. Heeft meer charme dan een groot mega bedrijf dat stijf staat van de procedures en protocollen.
mej.s

Bericht door mej.s »

Wat lijkt me dat frustrerend werken kitten op deze manier. Daar gaat je arbeidsvreugde!

Ik heb in het MKB gewerkt en multinationals. En bij een goed doel werk ik nu. Een bedrijf kan zoveel of zo weinig regels hebben, het gaat om wat je er zelf van maakt. Met welke gedrevenheid kun je samenwerken met je collega's en leidinggevende. Wat is voor jou de spirit om eind van de dag te zeggen 'dit was een fijne dag'.

Wow, vrijdagochtend een sollicitatiegesprek. Heel spannend en over de telefoon al kort gesproken over waarom ik heb gesolliciteerd en ze begon ook al over het salaris. Nou, eerst maar zien en dan praten we wel verder. Ik heb er wel een goed gevoel over omdat ze me direct belde en meestal is dat een paar dagen of een mail dat je het niet geworden bent. Eindelijk weer eens een positieve reactie :)
iezje

Bericht door iezje »

even rondstuiter doet
Kreeg net telefoon (was zelf helemaal verbaasd dat de foon het naar 2 dagen stilte t weer deed, T-mobile he:)) Ik mag volgende week woensdag op gesprek komen.. In Amersfoort..
Ik heb ook maar mijn chef een mail gestuurd dat ja alles raar aan het lopen is, dat ik de afgelopen tijd al een tijdje aan het rondkijken was naar baan en dat ik nu dus gebeld werd voor woensdag over een week.. geen idee hoe hij erop gaat reageren.. maar dat gesprek gaat me gewoon lukken..
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Woohoo, krijg net een telfoontje van sollicitatie 1: een gezellige antwerpse die de bedrijfsleider van het filliaal gaat worden. Ze wil een gesprek voor een functie als assistent bedrijfsleider. Over twee weken hoor ik meer over datums e.d. Ik denk dat mijn ervaring met belgen en werkervaring in belgie best een klein beetje voordeel geeft hier.

Nu ben ik alleen vergeten haar naam te noteren, en ze wilt dat ik haar een pasfoto e-mail. Even bellen om de naam te checken?
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Lekker Fixertje!

Tjsa die naam... ehm... die staat niet al op een website van de Franchise genoemd?
En anders gewoon er bij zeggen,

beste,
zoals afgesproken hierbij de foto.

Helaas heb ik na ons gesprek je naam niet goed genoteerd, zou je die nog even willen doorgeven?

vriendelijke groet,
bbla die blabla
**Self Rescuing Princess**
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Of (provided dat dat waar is)

Beste ...,

Bij deze de pasfoto!
Ik was tijdens het gesprek zo enthousiast over de baan, dat ik helemaal vergeten ben om je naam goed te noteren. Zou je die nogmaals door willen geven?

Groeten,
Fixertje
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Plaats reactie