Verhoudingen
Verhoudingen
Gewoon, puur uit persoonlijke interesse, iemand enig idee wat hier (ik neem WS even als goede afspiegeling) de verhoudingen zijn sub/dom/switch????
- eireann
- Site Admin
Re: Verhoudingen
Volgens de Doms zijn er te weinig subs, volgens de subs zijn er te weinig Doms, volgens de switches zijn er te weinig Doms en subs die het met switches willen 

**Self Rescuing Princess**
Goh...goeie vraag. Ik heb 'm jaren terug ook eens onder de vorm van een poll gesteld, maar ik neem aan dat de bezoekers van nu niet meer die van toen waren. Plus dat de verdeling op WS niet automatisch een verdeling is onder alle BDSM-ers.
Maar wat ik herinner van toen...is dat de meerderheid van de posters hier sub of switch is. Dominanten zijn relatief zeldzaam (zeker onder de vrouwen).
Ook naar andere BDSM-sites en chatboxen heb ik het idee dat subs in de meerderheid zijn. Switches zijn een erg moeilijk te definiëren doelgroep omdat er bv. mensen zijn die wel switchen maar zich als Dom of sub profileren, of die het wel zijn maar dat liever niet vermelden. Dus afhankelijk van de definitie zou ik ruwweg schatten dat ergens tussen een achtste en de helft van de BDSM-ers switcht/switch is.
Belangrijk is dat het hier om VIRTUELE indrukken gaat. Er zijn heel wat mensen die wel via het internet aan BDSM doen, maar IRL zelden of nooit iets doen (het valt me iig op dat er virtueel enorm veel mensen zijn maar dat je op feestjes wel grotendeels dezelfde mensen tegenkomt). En ook omgekeerd zullen er nog mensen zijn die geen zin hebben er iets van op het internet te zetten.
Dus...het is moeilijk een goede schatting te maken. Maar wel een interessante vraag.
Maar wat ik herinner van toen...is dat de meerderheid van de posters hier sub of switch is. Dominanten zijn relatief zeldzaam (zeker onder de vrouwen).
Ook naar andere BDSM-sites en chatboxen heb ik het idee dat subs in de meerderheid zijn. Switches zijn een erg moeilijk te definiëren doelgroep omdat er bv. mensen zijn die wel switchen maar zich als Dom of sub profileren, of die het wel zijn maar dat liever niet vermelden. Dus afhankelijk van de definitie zou ik ruwweg schatten dat ergens tussen een achtste en de helft van de BDSM-ers switcht/switch is.
Belangrijk is dat het hier om VIRTUELE indrukken gaat. Er zijn heel wat mensen die wel via het internet aan BDSM doen, maar IRL zelden of nooit iets doen (het valt me iig op dat er virtueel enorm veel mensen zijn maar dat je op feestjes wel grotendeels dezelfde mensen tegenkomt). En ook omgekeerd zullen er nog mensen zijn die geen zin hebben er iets van op het internet te zetten.
Dus...het is moeilijk een goede schatting te maken. Maar wel een interessante vraag.

- Peter^
- Contacteer:
Als je het echt wilt meten, zou je de ledenlijst van ws kunnen raadplegen. En daar van de leden turven wat ze zijn. Als het je niet meteen duidelijk is, kan je ook de voorstelposts lezen. Succes. Want het zijn er inmiddels 814.
Geniet van de positieve momenten.
Hmm...ik deel die mening niet, maar ey...we zullen zien.oeps2 schreef:ik denk dat er nu inmiddels zat dominanten vrouwen zijn

Ik heb er maar een poll bij gemaakt, want ik ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar.
oeps2 schreef:ik denk dat er nu inmiddels zat dominanten vrouwen zijn
...
(uit 't poll-draadje)
Tja...ik dacht er nog aan om bij mijn vorige post erbij te vermelden dat forums vooral door vrouwen actief gebruikt worden (op chatboxes is't voor zover ik kan zien ongeveer gelijk...op datingsites zijn de mannen dan weer zwaar in de meerderheid). De (voorlopige) uitslag is eigenlijk niet zoveel anders dan toen: een hoofdzaak van vrouwen (bijna driekwart van de stemmen), en een minderheid van Dominanten.zero schreef:nou ja zeg, ik bevind me onder enkel vrouwelijke subs, ik ben in de minderheid...
Tja wever, dat maakt het wat mij betreft wel moeilijker om met een "gelijkgestemde" ervaringen uit te wisselen, van de andere kant besef ik meteen dat dat aan mij ligt en niet aan de vrouwelijke subs....
-
Mwah, ik heb gemerkt dat het man/vrouw ding voor ervaringen uitwisselen niet zoveel uitmaakt. En over het algemeen kennen switches zowel het Dom-gevoel als het sub-gevoel.
Toen ik hier als heel groen subje binnenkwam, heb ik in ieder geval niet het probleem gehad dat ik me onbegrepen voelde of dat ik mijn ei niet kwijt kon.
Toen ik hier als heel groen subje binnenkwam, heb ik in ieder geval niet het probleem gehad dat ik me onbegrepen voelde of dat ik mijn ei niet kwijt kon.
Was, meint ihr, will aus mir werden
.Gutes oder boses?
Therapy?
.Gutes oder boses?
Therapy?
zoals ik al zei, waarschijnlijk is dat mijn gevoel. Nu ben ik al niet iemand die zo eens op zijn gemak gaat zitten babbelen over iets wat heel lang supergeheim moest blijven. Ik babbel dan ook nog eens niet echt gemakkelijk over dat onderwerp omdat ik, nou ja, simpelweg een man ben en die praten nu eenmaal liever over voetbal dan over gevoel en tot slot, een vrouwelijke gesprekspartner, da's dan ook weer wennen...
En voor iemand het verkeerd oppakt, nogmaals, dat zegt iets over MIJ, niet over alle lieve vrouwelijke subs die hier rondhobbelen... Het ligt aan mij, ik moet eraan wennen en wat oude verkeere dingen afleren, komt wel goed... en @bitemarks, thanks voor de heads-up...
En voor iemand het verkeerd oppakt, nogmaals, dat zegt iets over MIJ, niet over alle lieve vrouwelijke subs die hier rondhobbelen... Het ligt aan mij, ik moet eraan wennen en wat oude verkeere dingen afleren, komt wel goed... en @bitemarks, thanks voor de heads-up...

Wel...in zekere zin IS het nog altijd geheim, want je geeft je echte identiteit niet prijs. Ik weet dat dat besef niet zomaar door dringt (of liever: ik had er in het begin veel moeite mee om erover te schrijven), maar als je over die drempel heen durft gaan en gaat vertellen, zal je merken dat het snel went. En dat er helemaal geen kwade gevolgen aan zitten. 
(ik schrijf hier nu...zo'n 3 jaar mee. Heb veel over mijn subgevoelens geschreven, maar heb er nog geen moment spijt van gehad)

(ik schrijf hier nu...zo'n 3 jaar mee. Heb veel over mijn subgevoelens geschreven, maar heb er nog geen moment spijt van gehad)
Nou ja, dat was stap 1....en die was zwaar en moeilijk en.... Lang verhaal kort, ik heb de afgelopen weken een aantal mensen van WS RL ontmoet en dat was LEUK, vreemd maar wel LEUK...Wever schreef:Wel...in zekere zin IS het nog altijd geheim, want je geeft je echte identiteit niet prijs.

Uitzonderingen bevestigen de regel, zal ik maar zeggen.zero schreef: Ik babbel dan ook nog eens niet echt gemakkelijk over dat onderwerp omdat ik, nou ja, simpelweg een man ben en die praten nu eenmaal liever over voetbal dan over gevoel

Ik heb trouwens nog maar niets ingevuld, al neig ik te denken dat ik meer sub ben, maar 'ben' dat feitelijk niet, want (nog?) niet actief.
Wat betreft verhoudingen op fora is mijn ervaring veelal eerder in de buurt van 50-50 als het om man/vrouw gaat.