Feline schreef:Bij Miss Etam heb ik overigens wel het idee dat de maten door de jaren heen veranderd zijn. Wat aantal jaar geleden een maatje 50 was, is nu 48. Ik heb er geen hard bewijs voor, behalve dat kleding van jaren geleden in maat 50 hetzelfde of iig vergelijkbaar zit als recentere kleding in maat 48.
Nadeel van de grote maten kleding, ook bij Miss Etam (mijn vaste winkel), is dat ze vaak behoorlijk vormeloos is. Geen taillering bijvoorbeeld. En ik mag dan wel plus size zijn, ik heb volgens mij nog steeds een taille, ik ben geen rechthoekig blok, naar mijn idee..

Da's ook waarom ik grote maten-mode links laat liggen. Mijn moeder draagt 't al jáááren (die heeft weinig andere keus omdat ze nu 56/58 heeft), en ik heb altijd al gezegd "Mam, dat staat niet leuk, want je lijkt juist dikker door die kleren!" Bij mij heeft 't het zelfde effect: als ik een plus size shirt aantrek, voel ik me net een pompoen. Not pretty! Natuurlijk is een shirt dat superstrak zit ook niet mooi, maar ik ben dus heel blij dat mijn maat ook in gewone maten-mode nog bestaat, want daar voel ik me mooier en vrouwelijker in dan in plus size.
Edit: Voleuse, jij een large?! Wtf?! No offense, maar ik vind jou er
niet echt echt niet uitzien als maatje large...
En puppie, zo is 't hier dus ook... C&A was vroeger altijd een leuke winkel, maar tegenwoordig is het gewoon absurd!