Ongecontroleerde rant topic!

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
kitten

Re: Ongecontroleerde rant topic!

Bericht door kitten »

fixertje schreef:Morgen maar eens naar de winkel voor een tijdklok op mijn deurbel, dat het ding uitgaat tussen 22.00 en 08.00 uur
Prachtige rant en terechte klacht! :worshippy:
Maar die tijdklok zou ik niet doen, tenzij hij dit wekelijks flikt. De brandweer wil die deurbel ook nog wel eens gebruiken als het huis van je buren in de fik staan. :clown:

@dbj: als de belastingdienst bij je aanklopt, moet je bankafschriften van 5 jaar terug kunnen overleggen. Als je die niet hebt bewaard, wil de bank ze nog wel een keer voor je afdrukken, maar da's een duur geintje. Ik verwacht wel dat deze verplichting met de huidige digitale ontwikkelingen, zal komen te vervallen in de toekomst. Maar voor nu, moet je de informatie op verzoek kunnen ophoesten, ja.
dbj

Bericht door dbj »

Al die papierzooi :x
Ik heb twee mappen:

1e: de zaak met bezwaarschriften inzake terugvordering toeslagen; daar zit alles in vanaf mijn eerste brief (bezwaar) incl. reacties van de fiscus en de brieven van rechtshulp en nationale ombudsman. Volgens rechtshulp sta ik in mijn recht dankzij de traagheid van reageren door de Belastingdienst.

2e: alle correspondentie met het CAK. Omdat die berucht is vanwege de vele fouten die daar gemaakt worden en al vaak de televisieprogramma's gehaald heeft. Bij mij is het tot nu toe gelukkig goed gegaan.

En nota's van tandarts, CAK e.d. worden gewoon vergoed door de zorgverzekeraar, dus geen zaak voor de fiscus.
puppie

Bericht door puppie »

Ik krijg al een paar jaar geen afschriften meer van de bank.
Alles gaat digitaal
kitten

Bericht door kitten »

klopt puppie en toch moet je ze bewaren. Volgens mij hoor je het dan zelf af te drukken en/of op te slaan.

@dbj: vorig jaar wilde ik gaan reageren op een woning. Toen kwam ik erachter dat ik niet meer ingeschreven stond bij de woningbouw! Wat was er nu gebeurd?

4 jaar geleden kreeg ik een woning via een maatschappelijk-werk instelling. Daarmee kwam mijn inschrijving als woningzoekende te vervallen, dus ik heb me toen direct opnieuw ingeschreven. 6 maanden later ging het huurcontract over op mijn eigen naam. De woningbouw heeft me toen nóg een keer uitgeschreven! Maar ze hadden mij dat niet laten weten, het was automatisch gegaan. Omdat ik al die brieven en bevestigingen netjes in mijn map had zitten, kon ik zien waar het mis moest zijn gegaan én hun laten zien dat ZIJ fout zaten. Ik werd met terugwerkende kracht opnieuw ingeschreven en heb 2 maanden geleden een nieuwe woning gekregen, waar ik anders nog 4 jaar op had moeten wachten.

Daarom is het belangrijk je administratie te bewaren. Omdat men fouten maakt. Ik kan bewijzen hoe lang ik mijn telefoonlijn al heb en opzoeken wat mijn opzegtermijn ervan is. Ik kan opzoeken hoeveel ik in 2009 kwijt was aan kinderopvang. Ik kan aantonen dat ik op 4 april mijn sleutel heb ingeleverd en dat de verhuurder akkoord was gegaan met de staat waarin mijn huis toen verkeerde. En allemaal zonder dat ik er maar op moet vertrouwen dat die instellingen het allemaal ook weten en nooit fouten maken. ;)
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

ik druk mijn afschriften op het einde van de maan (eerste van de nieuwe maand) altijd af en hou ze bij mijn administratie.
en verder bewaar ik ook alles, beter te veel bewaard als te weinig, dat heb ik maar weer gemerkt bij mijn scheiding
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

ik bewaarde uiteraard wel het een en ander, maar ook lang niet alles. Gelukkig is dit een heel sterke kant van jerry en die regelt nu een groot deel van onze administratie en de afhandeling ervan. De tip van de twee bakjes vind ik ook goed, bij ons slingert er nog wel eens wat.
MILF :grin_ani:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Afschriften heb ik ook al tijden stopgezet. Afdrukken doe ik niet. Netzomin doe ik dat met de facturen die ik enkel digitaal krijg (kpn & t-mobile). Alleen contracten heb ik daarvan op papier.

@Juffie toch makkelijk he met een asperger samenleven. Din doet bij ons het kasboek voor de gezamelijke uitgaven bijhouden. Daar is ze streng in, net een boekhouder, zonder bonnetje is het een prive uitgave (die dus niet gedeeld wordt).
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Hihi, ja, dat zijn de voordelen ervan :mrgreen:

Wij hebben geen gedeelde of privéuitgaven meer, wij hebben alles op 1 grote hoop geschoven. Het zijn onze uitgaven. We wonen al samen, binnenkort geregistreerde partners op basis van gemeenschap van goederen en straks samen een kind, dan is het geld ook van samen. :)

Ik mieterde bijvoorbeeld dingen ter kennisgeving weg; dingen als dat dat mijn terugbetaling van mijn studiefinanciering lening op datum huppeldepup was begonnen. Of dat de voorlopige belastingteruggave van 2009 was omgezet in een definitieve. Maar dat mag niet meer van Jerry, dus ook dat bewaar ik allemaal. Ik maak nog wel net de post open die aan mij is geadresseerd, om op de hoogte te blijven, maar verder weet hij precies hoe het zit. En dat vind ik prima zo. :)
skaoot

Bericht door skaoot »

Doe mij ook zo iemand! :P
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
kitten

Bericht door kitten »

juffie schreef:...op basis van gemeenschap van goederen...
Zeker weten? Want dat kan betekenen, als jullie ooit uit elkaar gaan, dat hij minder uitkering krijgt en verplicht is vanuit de uitkeringsinstantie, om bij jou aan te kloppen voor partneralimentatie.

Natuurlijk ga je ervan uit dat je voor eeuwig en eeuwig gelukkig blijft samen, maar het leven deelt soms rare kaarten uit...
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Jup. We know. En ik weet ook dat, wanneer we uit elkaar gaan, ik hem alimentatie moet betalen, als die situatie er inderdaad zo komt.

Het zij zo. Daar hebben we voor gekozen.
nijntje

Bericht door nijntje »

Partneralimentatie geldt ook als je niet gemeenschap van goederen doet en een van beide zou een uitkering krijgen......
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

klopt, wij waren op huwelijkse voorwaarden getrouwd en mijn ex moet nu toch nog partneralimentatie betalen, althans als de rechter het toewijst ivm zijn inkomen
puppie

Bericht door puppie »

Ik heb bij de scheiding afstand gedaan van partneralimentatie, evenals mijn rechten op zijn pensioen voor de tijd dat we getrouwd zijn geweest.
En op papier hebben we wel wat afgesproken over alimentatie voor onze dochter omdat de advocaat het zo wilde, maar ik heb er nog nooit 1 bewuste cent van gezien en dat is goed zo.
We verdienen allebei een salaris en de kosten die we hebben delen we.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

ik heb een bijstandsuitkering momenteel dus ik moet het wel, anders doet de sociale dienst het wel. Wel heb ik afstand gedaan van zijn pensioen
Plaats reactie