BDSM een lichamelijke en/of geestelijke verslaving??

kitten

Re: BDSM een lichamelijke en/of geestelijke verslaving??

Bericht door kitten »

Toch is mijn verlangen ooit zelfs destructief te noemen geweest. Ik vind het alleen nog steeds geen verslaving, want die gaan niet vanzelf over.
vode

Bericht door vode »

Als je er zelf geen controle meer over hebt, het daadwerkelijk zo'n negatieve impact op je leven hebt dat het het normaal functioneren verstoort, je er een geestelijke afhankelijkheid van vertoont, dan pas zou ik het een verslaving noemen.

Ik denk echt dat die voor kan komen. Alleen ik moet de eerste nog tegen komen, het is niet het makkelijkste om aan verslaafd te raken. Ik zou destructief gedrag (hoi, hier nog 1 :p) en een ontzettend verlangen en stuiteren bijlange niet onder verslaving scharen.
seleena

Bericht door seleena »

@FT jawel hoor ik snap zeker wat je bedoelt, kweetnie of ik nu tegenstrijdig overkom door dit te zeggen :oops:
Wellicht heb ik dan nog geen 'goede BDSM relatie' gehad? :confused:

De laatste 2 berichtjes van kitten en vode verwoorden het heel goed zoals ik het voel (dakanikdusechnieheh) :confused: :oops: Thanks daar voor beide :)
Ik heb het zelf ook meegemaakt (hoi hier nummer 3 ;) )

En ja 'verslaving' is misschien een erg beladen woord omdat men gelijk denkt junkies e.d..(kwistniethoeikhetmoestverwoorden :oops: )
Voor mij voelt het dus wel als een 'verslaving' :oops: :frusty: , juist om wat vode zegt;
''Als je er zelf geen controle meer over hebt, het daadwerkelijk zo'n negatieve impact op je leven hebt dat het het normaal functioneren verstoort, je er een geestelijke afhankelijkheid van vertoont, dan pas zou ik het een verslaving noemen''.

Blijkbaar is het voor iedereen heel erg persoonlijk hoe hij of zij zich er bij voelen.
This is how I feel :oops: Hi all, I'm shraddah, and I'm a BDSM-holic :aggut:
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
Pluu

Bericht door Pluu »

@shraddah:

Hoe lang ben jij al bezig met BDSM? Volgens mij komt het héééél vaak voor dat beginnende BDSM-ers zich compleet geobsedeerd gedragen, onverzadigbaar zijn en niet zonder kunnen. Wat kitten zegt.. bij veel mensen is het iets dat al zó lang kriebelt.. als je je er dan eindelijk in kan uitleven.. natuurlijk gedraag je je dan een tijdje "verslaafd". Maar dit is geen echte verslaving. Van een oversekste puber zeg je ook niet serieus dat ze seksverslaafd zijn, oversekst zijn hoort bij pubers die net het fenomeen seks ontdekt hebben. Op dezelfde manier hoort het volgens mij bij beginnende BDSM-ers die net BDSM ontdekken, of het nu om jongeren gaat of om al wat oudere beginners, in het begin gedragen een heleboel zich als losgeslagen pubers. Dat is geen verslaving, dat is normaal, en gaat vanzelf over, als de nieuwigheid eraf is en BDSM wat meer "normaal" wordt. Ik zou me het eerste jaar geen zorgen gaan maken.
seleena

Bericht door seleena »

@Pluu ik ben geen beginnende, sinds 2005 is BDSM in mijn leven en 3 Mr's gediend...
Wat je daar omschrijft daar kan ik me ook wel in vinden.
En ik bedenk me, dat ik waarschijnlijk gewoon nog geen 'goede' D/s heb gehad. Ik bedoel er mee dat ik niet regelmatig een spel heb gehad of krijg...
mwah kweetutnie waarom ik het zo voel allemaal :confused:
Don't hide who you are to please others or fit in. Don't let your unique you be blown out.
If you light is ignored by some, remember there are always others who see it or want to see it.
Take me or leave me <3
vode

Bericht door vode »

Marijke schreef:maar ook dan moet je denk ik voorzichtig zijn met labels als verslaving.

Heel erg mee eens, maar ik geloof zo dat het bestaat.
Gesloten