Ook even klagen. Ik zou het ook in het werkzoektopic kunnen doen, maar daar is het hier te off-topic voor.
KLAAGGGGG!!!!
Anyhow...de situatie. Voor diegenen die 't andere draadje niet volgen: ik werk een vierenhalf jaar bij X en die hebben me sinds de eerste dag bij klant Y gedetacheerd. Concreet is Y dus zo'n beetje alles van werknemer en doet X niet zoveel meer dan mijn loon storten.
Inmiddels ben ik het beu bij Y (taal- en bureaucratieproblematiek). Ik dus een mailtje sturen naar X, telefoontje, zelfs 'n keer op gesprek (waarbij ze met twee notities maakten over mijn kennis, en nog meer notities over waarom ik eigenlijk weg wil). Leuk dat ik toen al van plan was het op Y ook aan te kaarten want dat was ook het eerste dat X wilde doen (zou wel pech zijn als ik dat niet wilde doen, maar soit...da's een fictieve situatie).
Omdat ik niet van X ontevreden ben (was?) hoopte ik ergens wel dat zij iets anders zouden kunnen regelen. Tenslotte is het wel zo'n kantoor dat ICT'ers als ik tewerkstelt. En inderdaad: op één april (geen grap) had ik een gesprek. Daar zou ik dus twee of drie weken later iets van horen.
In goede stijl van sollicitaties is zo'n uitspraak een eufemisme voor "we laten niets meer horen". Vorige week donderdag even gepolst, maar de functie was 'intern ingevuld'.
Op beide van die gesprekken - zo'n beetje de eerste keer dat ik bij mijn eigen werkgever in het gebouw was - kreeg ik een badge met "bezoeker van X". Niet erg leuk zoiets op te moeten spelden als je ergens al 4,5 jaar werkt, maar soit. Accident de parcours. Maar dat die vacature 'intern ingevuld' was vind ik niet eerlijk. Er was blijkbaar "een beetje problematiek".
Toen ik opmerkte dat er hier ook "een beetje problematiek" was (heck...ze hebben er met twee een paar A4-bladzijden over vol gesteno'ed) merkte mijn intervieuwee op dat het jammer is maar dat ze geen stoelendans kon organiseren.
Toen ze nauwelijks een minuut later hoopvol probeerde op te merken dat er mogelijk nog een andere vacature zou vrijkomen en er dan wel wat geschoven kon worden heb ik op mijn lip moeten bijten om niet nog meer sarcastische opmerkingen te maken ("ah, dus dan kan een stoelendans wél?").
Nu ja...ik had eerder al aangegeven zo snel mogelijk weg te willen. Door die vooruitzichten had ik loopbaanonderbreking wat op de lange baan geschoven. Toen ik daarover echter begon door te vragen (dit was bij een tweede iemand) bleek dat X en Y al wat aan elkaar aan het mailen geweest waren.
Behalve dat mijn naam verkeerd geschreven was. En oké, mijn echte naam wordt regelmatig verkeerd geschreven (al geloof ik dat 4 verkeerde letters+eentje te weinig wel een record is), maar da's ook niet bepaald iets waarvan ik veel vertrouwen in X krijg.
EDIT: ...en tijdens dit gesprek 'n telefoontje van een ander detacheringsbureau. Of ik morgen ergens op gesprek kan gaan. Guess wat mijn antwoord was.