Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
kitten

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door kitten »

Ik moet eigenlijk bellen, maar ik vind de rust niet in mijn koppie. Althans... niet tijdens kantoor uren. Vind het zo knap van Crownless dat ze elke keer gewoon belt. Zou toch geen probleem voor me moeten zijn, tis mn werk! :eerie:
kitten

Bericht door kitten »

Zojuist gesolliciteerd in Rotterdam. Ik denk niet dat ik die functie wil, want het is best ver en een file-gevoelig traject, Brabant - Rotterdam, maar ik wil graag weten of zij mij op basis van mijn CV zouden uitnodigen. En als het vanaf hier gezien vooraan in Rotterdam is én ze kunnen leven met iemand die part of the time parttime werkt, nou wie weet. Maar in beginsel is dit voor mij enkel om mijn situatie helderder te krijgen. :)
madeleine

Bericht door madeleine »

Zal je net zien... wordt dit je droombaan. Meestal als je er op deze manier inzit, wordt dat hem. Kga toch een beetje voor je duimen.
Life hurts! (thank God i'm a masochist)
Wever

Bericht door Wever »

Nou...gisteren nog maar eens ergens op gesprek. Had voor de afwisseling eens een wat netter trui-hemd-ding aangetrokken, maar verder was het een gewoon standaardgesprek. Ik heb het echter opgegeven om in te schatten of het nu een goed gesprek was of niet (laatste keer had ik er ook een goed gevoel bij). Zo'n afwijzing is toch altijd afhankelijk van factoren waar je geen invloed op hebt. Ik heb mijn klantvriendelijkheid en inzet wat extra in de verf gezet omdat ik de indruk had dat ze dat wel belangrijk vond (en omdat ik daar goed in ben :) ), maar voor hetzelfde geld word ik afgewezen omdat ik niet van bureaucratie houd (mijn sollicitatie is bij een dochteronderneming die zich pas aan het afscheiden is van een groot overheidsbedrijf...en dat hoofdbedrijf kwam ik net vandaag in de krant tegen als hebbende de slechtste reputatie :P ).

Either way: ik hoop dat 't wat wordt.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Succes Wever!

en goed plan kitten, gewoon de markt testen :)
**Self Rescuing Princess**
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Kitten, is in jouw branche thuiswerken of flexibele werktijden geen optie? Dan kan je voor of na de spits vertrekken. Eventueel is er de trein, mits dat ding betrouwbaar gaat rijden, is Breda - Rotterdam met de fyra nog geen 25 minuten. Maar ik weet niet hoe je woont ten opzichte van opstapstations.

Ik ga wat dingen op een rijtje zetten wat ik wil gaan zeggen in mijn telefoongesprek met dille. Ik vind het een beetje raar dat ze zeggen dat er een betere klik is met een ander, terwijl een week later die vacature ineens online staat. Ik wil graag dat ze mijn sollicitatie heroverwegen. Ik weet nu wat mijn zwakke plekken zijn, kijken of mijn verkooptechnieken goed genoeg zijn om die om te buigen. Als ik fornuizen van ruim € 10.000 kan verkopen, dan moet mijzelf toch ook lukken.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Absoluut fixertje! Goed dat je terug belt !
kitten

Bericht door kitten »

Succes Wever! En hoezo gaan ze je wellicht afwijzen omdat je niet van bureaucratie houdt? Je hebt die afkeer toch niet als zodanig benoemd hoop ik...?

Go fixertje! Goed bezig. Ik hoop dat het wat oplevert.

Ik woon ongeveer een 20 minuten met de auto, 45 minuten met de bus, van een opstapstation. Treinen zijn zelden sneller voor mij, helaas.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Trein, naar het werk is voor jou dan geen optie inderdaad, dan wordt je reistijd behoorlijk lang. Precies de reden waarom ik heb opgezegd.

Telefoontje net was niet heel erg positief. Gelukkig wel uitleg van hoe en wat, die eigenlijke kandidaat had alsnog afgezien van de functie. Ze hebben daarop besloten om de vacatures online te zetten. Ik heb mijzelf nog maar even onder de aandacht gebracht, beetje mijn zwakke punten onderstreept en waarom die geen probleem zijn. Maar het blijft een klik-kwestie.

Over online gesproken, ik ben mijn Monsterboard aan 't vullen. Hebben jullie daar nog tips voor?
kitten

Bericht door kitten »

:crownless: da's wel balen zeg...
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik was al niet de enige, andere kandidaten hebben ook om tekst en uitleg gevraagd begreep ik uit dat telefoongesprek. ´t Waren niet eens zozeer mijn zwaktes, maar echt de klik. Lekker subjectief weer.

Ik heb zojuist mijn cv op Monsterboard gezet en openbaar gemaakt. Een vriendin hier in de stad heeft daar goede ervaringen mee.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Zorg ervoor dat je cv vol staat met de trefwoorden die gezocht worden, en volgens mij kan je ook meerdere cv's actief hebben staan, dan kan je een tweede cv net anders verwoorden om meer vind kans te krijgen.

Ik heb ook positieve ervaringen met Monsterboard maar we zitten in een heel andere markt van elkaar.
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Hoe bedoel je trefwoorden? Je kan inderdaad tot 5 CV's online zetten. Ik heb een vrij strakke standaard CV van één pagina, met gewoon droog functietitels bij de werkgevers en mijn opleidingen. Geen uitgebreide verhalen over functie inhoud en wat ik bereikt heb.

Ik blijf er met mijn pet niet bijkunnen. Ze hebben binnen een maand een verkoopteam nodig. Dan is het toch roeien met de riemen die je hebt..... Om dan de hele sollicitatieprocedure helemaal opnieuw te starten.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Ik gebruik de functie inhoud juist om de trefwoorden te noemen. Je kan het ook in een 'dit omschrijft fixertje' paragraaf zetten

Zoek 5 of 6 advertenties van banen die je goed aanspreken; daar staan trefwoorden in van dingen die ze zoeken in hun personeel. Punctueel, gezellig, betrouwbaar, oog voor detail, klantvriendelijk, stressbestendig etc.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

en zorg dat functie titels van banen die je WILT ook genoemd worden, daar wordt ook veel opgezocht. en als die functie bij jouw bedrijven net anders heette missen ze je cv.
Plaats reactie