Ongecontroleerde rant topic!
- Daantje
- Contacteer:
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Er is niet alleen een gratis kliktelefoon er is zelfs een gratis klikfax:
http://www.siod.nl/content/view/180/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.siod.nl/content/view/180/" onclick="window.open(this.href);return false;
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Dat ben ik helemaal met je eens, maar die beloning geef je niet door de uitkeringen te verlagen zonder de "bijverdien regels" aan te passen.chippie_ schreef:beloon de werkende mens.. al werken ze maar een paar uur per week.
Dan krijg je alleen maar minder geld, maar is er nog steeds geen stimulans om te werken, omdat je weet dat het netto niets oplevert.
Het is volgens mij effectiever om de regels zo aan te passen dat je X% van een uitkering mag bijverdienen zonder dat het gevolgen heeft voor de uitkering.
Die regeling is er alAndereBart schreef:Het is volgens mij effectiever om de regels zo aan te passen dat je X% van een uitkering mag bijverdienen zonder dat het gevolgen heeft voor de uitkering.

Euh... Chippie, dat jij veel mensen kent die misbruik maken van een uitkering zegt misschien meer over de mensen die jij kent dan over mensen met een uitkering in het algemeen.chippie_ schreef:@ Sabrina: het is echt geen kleine groep die er misbruik van maken hoor.. als ik al om me heen kijk is het zeker de helft van de mensen.
Ik ken ook aardig wat mensen met een uitkering ( waaronder ikzelf) die radeloos gevangen zitten in een armoedige vicieuse cirkel en keurig netjes hun verplichtingen nakomen.
Waarom word de kleinste en zwakste groep toch altijd zo afgezeken door mensen die zelf ontevreden zijn over hun eigen leven? Alsof afgeven op een anderje eigen leven beter maakt of zoiets?
Overal vind je mensen die het systeem belazeren, dat zal in de uitkering niet anders zijn dan in het zakenleven of waar dan ook. Stop ermee om mensen die een uitkering hebben te beschouwen en te behandelen als paria's, die stuk voor stuk de boel belazeren, en jouw duur verdiende centjes zomaar voor niets vangen...pfffttt

Ik ken niemand die lekker geniet van het feit dat ze rond moeten komen van een minimum inkomen per maand met weinig uitzicht op verbetering.
Ga lekker afgeven op een andere minderheid!
Tsja, ik vrees toch omdat een klein groepje het verneukt voor de rest. Eerlijk gezegd, ik erger me ook weleens aan mensen die op Fetlife bijvoorbeeld uitgebreid hun webshop of workshops adverteren, en, terwijl je aan alles voelt dat ze het zwart of naast een uitkering doen, wel hun producten pushen onder verwijzing naar andere "dure" webshops/workshops (die dus wel inkomstenbelasting en BTW betalen en alles opgeven). Dat is best wel frustrerend soms.ruby-vita schreef: Euh... Chippie, dat jij veel mensen kent die misbruik maken van een uitkering zegt misschien meer over de mensen die jij kent dan over mensen met een uitkering in het algemeen.
Ik ken ook aardig wat mensen met een uitkering ( waaronder ikzelf) die radeloos gevangen zitten in een armoedige vicieuse cirkel en keurig netjes hun verplichtingen nakomen.
Waarom word de kleinste en zwakste groep toch altijd zo afgezeken door mensen die zelf ontevreden zijn over hun eigen leven? Alsof afgeven op een anderje eigen leven beter maakt of zoiets?
Maar ik ben het met je eens dat dat een relatief kleine groep is, en geen reden om de uitkeringen te verlagen ofzo. Van mij mogen de bijverdienregels ook nog wel soepeler, maar de handhaving mag dan ook wel wat strenger.
chippie_ schreef:bezuiniggen op de uitkering !!! en als men dan gaat werken ( al is het "maar"part time, die mensen belonen met bv het behoud van de alimentatie of andere toeslagen )
Er zitten zoveel mensen in de bijstand die een schop onder hun kont moeten hebben en het verpesten voor de mensen die het wel "verdienen".
Wat een geweldig idee! Nog minder geld als ik in voltijd therapie zit!

- Sabrina
Gelukkig zijn persoonlijke ervaringen geen betrouwbare maatstaf voor statistieken. Dat jij er 'zo veel' (want hey, overdrijven is ook een vak) kent, betekent niet dat er ook echt zo enorm veel zijn. Enne, dat ik het zelfde zou zeggen als wat jij zei... Yeah, dat noemen ze quoten. Verder doe ik geen "Vinden ze vast wel iets voor"-uitspraken, omdat ik 't nogal makkelijk vind om het lot van de grote groep onder de noemer van zo'n non-argument weg te schuiven.chippie_ schreef:@ Sabrina: het is echt geen kleine groep die er misbruik van maken hoor.. als ik al om me heen kijk is het zeker de helft van de mensen.
en jij zegt nu precies hetzelfde als wat ik zei.
En over je ex en zijn vrouw heb je vast geen negatieve gevoelens die jouw beeld beìnvloeden... En besides, dan zouden er twee mensen zijn die niet goed omgaan met de uitkering. Dat betekent niet dat het merendeel van de uitkeringsgerechtigden dat doet.hallo.. ik baalde als een stekker, ik kreeg maar een halve uitkering, de rest verdiende ik zelf..
als ik dan naar mijn ex en vrouw kijk.. die worden "ziek" of solliciteren naar functies waar ze niet voor geleerd hebben, of solliciteren op vacatures die fulltime zijn maar zelf willen ze dan maar 10 uur werken ( en dan weten ze dus dat ze niet aan genomen worden en zo lekker thuis kunnen blijven )
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
- Peter^
- Contacteer:
Ik vrees dat de echte crisis nog gaat komen. Ondanks berichten dat het weer 'beter gaat met de economie'. Plannen voor zoveel duizenden ontslagen, fysiotherapie die pas na de 20e behandeling vergoed gaat worden. Maar daar tegenover ook andere zaken: Gemeente Amersfoort moet bezuinigen, maar geeft 1 miljoen aan verhuizing Armandomuseum. Nationaal Historisch Museum, is geen geld voor. Maar het Openluchtmuseum krijgt wel jaarlijks 2 miljoen euro om de taken van het NHM vorm te geven.
Ik vind het allemaal een beetje 'korte termijn denken' (ik ben niet uit op een politieke discussie hier)
Ik vind het allemaal een beetje 'korte termijn denken' (ik ben niet uit op een politieke discussie hier)
- Sabrina
Oh, en ik ben voor het belonen van mensen die werken als ze dat kunnen. Ik ben echter tegen het straffen van mensen die niet kúnnen werken, want ook die mensen hebben recht op een fatsoenlijk bestaan. Ze hoeven geen drie auto's en een 40 inch-plasma tv te hebben, maar wel een fatsoenlijk leven.
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Euhm, als ik zou redeneren zoals jij of Chippie het in dit geval doen, dan zou ik kunnen zeggen dat er ook een groepje ambtenaren/ onderwijzend personeel is dat het verneukt voor de rest, zou daar ook geen strengere controle op moeten komen? Overal vind je rotte appels, zonder uitzondering.guilty^ schreef:Tsja, ik vrees toch omdat een klein groepje het verneukt voor de rest. Eerlijk gezegd, ik erger me ook weleens aan mensen die op Fetlife bijvoorbeeld uitgebreid hun webshop of workshops adverteren, en, terwijl je aan alles voelt dat ze het zwart of naast een uitkering doen, wel hun producten pushen onder verwijzing naar andere "dure" webshops/workshops (die dus wel inkomstenbelasting en BTW betalen en alles opgeven). Dat is best wel frustrerend soms.
Maar ik ben het met je eens dat dat een relatief kleine groep is, en geen reden om de uitkeringen te verlagen ofzo. Van mij mogen de bijverdienregels ook nog wel soepeler, maar de handhaving mag dan ook wel wat strenger.
Zou jij je gelukkiger voelen als diegene met een uitkering en die zwart bijverdiend door middel van een webshop oid opgepakt zou worden? Zou dat je eigen leven zoveel beter maken? Zou dat ervoor zorgen dat je eigen webshop of workshops beter bezocht zouden worden?
Houd toch eens op met dat chronisch achtergestelde gedoe! Als je niet tevreden bent met hoe je leven verloopt en met je financiele of werksituatie, doe er dan wat aan. Bel die kliklijn! Of beter nog, ga bij die gemene zwartwerkers langs en breng ze eens wat beschaving en waarden en normen bij! Want jij als hardwerkende medeburger weet tenslotte precies hoe het hoort toch?
Ja, de wereldorde zou weer hersteld zijn als alle uitkeringstrekkers en zwartwerkers ( want die heb je natuurlijk alleen bij mensen die in een uitkering zitten

De handhaving op uitkeringen is al heel streng, nog meer handhaving/ micromanagement zou jouw heel veel zuurverdiende centjes kosten!
Weet je wat? Ga zelf eens een tijdje proberen om een uitkering te krijgen en daarvan rond te komen. Accepteer dat je door mensen zoals jij gezien word als een paria die niets waardevols bij te dragen heeft aan de maatschappij. Accepteeer dat je hele hebben en houden constant op het spel staat vanwege chronische armoede en rekeningen die gewoon doorgaan. Accepteer dat je behandeld word als een hond. Accepteer dat je gecontroleerd word op iedere stap die je zet, IEDERE stap die je zet. Dus ook dat er zomaar ineens iemand van de sociale recherche voor je deur staat omdat er toevallig een vriend is blijven logeren, en er een buurt bewoner is geweest die de sociale recherche heeft gebeld.
Accepteer dat je bijna nergens aan de bak komt omdat je uit een uitkeringsituatie komt. Accepteer de kleinerende en asociale toon van de medewerkers van de sociale dienst die je vertellen dat je een maatschappelijke paria bent.
Accepteer dat er geen andere uitweg is dan werk ver beneden je niveau te accepteren waarmee je niet boven uitkeringsniveau uitkomt, omdat de sociale dienst er niet is om je verder te helpen een passende baan te vinden. Accepteer dan ook dat je op die banen beneden je opledingsniveau niet aangenomen word vanwege je te hoge opleidingsniveau. Hmmzzz.....zo kan ik nog wel even door gaan.
Het is allemaal de schuld van de uitkeringstrekkers en de buitenlanders, toch?

Heb je de comments in De Telegraaf en op GeenStijl weleens gelezen, over pakweg, ambtenaren en docenten aan het HBO? Ik wel. Overigens deel ik de mening dat een klein aantal onbeschofte horken van ambtenaren de publieke opinie sterk kleuren best wel. Het is ook niet alsof IK die zelf nooit tegenkom ofzo.ruby-vita schreef: Euhm, als ik zou redeneren zoals jij of Chippie het in dit geval doen, dan zou ik kunnen zeggen dat er ook een groepje ambtenaren/ onderwijzend personeel is dat het verneukt voor de rest, zou daar ook geen strengere controle op moeten komen? Overal vind je rotte appels, zonder uitzondering.
Je leest niet goed wat ik schrijf. Dat ze zwart bijverdienen vind ik inderdaad eigenlijk niet kunnen. Maar als je dat op heel bescheiden schaal doet zal het me worst zijn. Maar wat ik me ergert is wanneer ze ook nog eens in hun reclame gaan lopen trappen naar al die "dure" webshops en workshops. Dat vind ik niet kunnen, als de enig reden waarom je zelf 20%-30% goedkoper bent, is omdat je te besodemietert bent om je BTW en je inkomstenbelasting netjes af te dragen.Zou jij je gelukkiger voelen als diegene met een uitkering en die zwart bijverdiend door middel van een webshop oid opgepakt zou worden? Zou dat je eigen leven zoveel beter maken? Zou dat ervoor zorgen dat je eigen webshop of workshops beter bezocht zouden worden?
Ik ben bijna twee jaar chronisch ziek geweest toen ik in de WW zat. Nou was dat nog redelijk ruim wat geld betreft, maar mijn eigenwaarde had in die periode wel een flinke deuk van het aantal mislukte sollicitaties op en onder mijn niveau, en van het twee jaar lang moeten zeggen dat ik werkloos was. Je hoeft mij dus echt niet uit te leggen hoe vervelend het is.Weet je wat? Ga zelf eens een tijdje proberen om een uitkering te krijgen en daarvan rond te komen. Accepteer dat je door mensen zoals jij gezien word als een paria die niets waardevols bij te dragen heeft aan de maatschappij.
Nou de mensen waar ik het over heb zien er goed doorvoed uit, gaan redelijk wat naar SM feesten, en geven soms zelfs aan best gelukkig met hun situatie te zijn (waarbij ik me best besef dat dat grootspraak kan zijn). Nou gun ik ze dat van harte, en van mij zouden de uitkeringen zelfs nog best iets omhoog mogen. Maar ik vind gewoon wel dat als je naast je uitkering (of naast je werk) extra bij verdient, dan je dan wel gewoon het fatsoen moet hebben om je steentje bij te dragen, van die belasting wordt namelijk ook de uitkering weer betaald van mensen die dat niet kunnen. In een uitkering zitten is zwaar kut, maar het is geen vrijbrief om niks meer bij te dragen aan de samenleving!Accepteeer dat je hele hebben en houden constant op het spel staat vanwege chronische armoede en rekeningen die gewoon doorgaan.
Maar ik vind gewoon wel dat als je naast je uitkering (of naast je werk) extra bij verdient, dan je dan wel gewoon het fatsoen moet hebben om je steentje bij te dragen, van die belasting wordt namelijk ook de uitkering weer betaald van mensen die dat niet kunnen. In een uitkering zitten is zwaar kut, maar het is geen vrijbrief om niks meer bij te dragen aan de samenleving!
Even los van mensen die in een uitkeringsituatie zitten, een vraagje: Geef jij de inkomsten van je workshops op aan de belastingdienst? Verwerk je die in je boekhouding? Sta je geregistreerd als BTW plichtig ivm je workshops of de next feestjes?
In een uitkering zitten is zwaar kut, maar het is geen vrijbrief om niks meer bij te dragen aan de samenleving
Hier doe je dus eigenlijk weer precies hetzelfde als wat je probeerd af te zwakken in je genuanceerde commentaar.
Wie ben jij ( en dit is niet persoonlijk aan jou gericht maar algemeen gesteld) om ervanuit te gaan dat mensen die in een uitkering zitten gelijk te stellen zijn aan mensen die vinden dat ze niets meer hoeven bij te dragen aan de maatschappij?
Omdat er , net zoals bij ambtenaren, onderwijzend personeel, politieagenten, enzovoorts, mensen zijn die het niet belangrijk vinden zich in te zetten voor de maatschappij of vinden dat ze daar niets aan bij hoeven te dragen? Waarom focus je je hierbij zo op die kleine groep mensen die een uitkering hebben om ze deze morele waarde bij te brengen als grote oppergod?Omdat mensen die een uitkering hebben dat zelf niet kunnen bedenken of niet die zelfde waarden en normen hebben? (mensen die een uitkering hebben, hebben lagere, of geen waarden en normen dan iemand die geen uitkering heeft, het is eigenlijk gewoon een soort minder ontwikkeld mensenras) ?
Omdat het over geld gaat?
Ipv "maatschappelijke "bijdrage bedoel je waarschijnlijk een "economisch financiele" bijdrage.
Ik richt me in deze reactie even direct op de post van Guilty, maar ik bedoel het veel algemener en minder persoonlijk naar Guilty toe als er staat. Ik krijg het aleleen niet zo goed algemeen verwoord.
Yeah, money makes the world go around
Even los van mensen die in een uitkeringsituatie zitten, een vraagje: Geef jij de inkomsten van je workshops op aan de belastingdienst? Verwerk je die in je boekhouding? Sta je geregistreerd als BTW plichtig ivm je workshops of de next feestjes?
In een uitkering zitten is zwaar kut, maar het is geen vrijbrief om niks meer bij te dragen aan de samenleving
Hier doe je dus eigenlijk weer precies hetzelfde als wat je probeerd af te zwakken in je genuanceerde commentaar.
Wie ben jij ( en dit is niet persoonlijk aan jou gericht maar algemeen gesteld) om ervanuit te gaan dat mensen die in een uitkering zitten gelijk te stellen zijn aan mensen die vinden dat ze niets meer hoeven bij te dragen aan de maatschappij?

Omdat er , net zoals bij ambtenaren, onderwijzend personeel, politieagenten, enzovoorts, mensen zijn die het niet belangrijk vinden zich in te zetten voor de maatschappij of vinden dat ze daar niets aan bij hoeven te dragen? Waarom focus je je hierbij zo op die kleine groep mensen die een uitkering hebben om ze deze morele waarde bij te brengen als grote oppergod?Omdat mensen die een uitkering hebben dat zelf niet kunnen bedenken of niet die zelfde waarden en normen hebben? (mensen die een uitkering hebben, hebben lagere, of geen waarden en normen dan iemand die geen uitkering heeft, het is eigenlijk gewoon een soort minder ontwikkeld mensenras) ?
Omdat het over geld gaat?
Ipv "maatschappelijke "bijdrage bedoel je waarschijnlijk een "economisch financiele" bijdrage.
Ik richt me in deze reactie even direct op de post van Guilty, maar ik bedoel het veel algemener en minder persoonlijk naar Guilty toe als er staat. Ik krijg het aleleen niet zo goed algemeen verwoord.
Yeah, money makes the world go around

Ik heb mijn workshops tot 2010 altijd opgegeven onder "overige inkomsten" omdat het in die tijd (3x per jaar ofzo) te weinig was om er een zaak voor op te zetten. Geen BTW dus, wel inkomstenbelasting over betaald. Tegenwoordig geven we veel vaker workshops en gaat het mee in pluu's eenmanszaak waar ik als partner dan vrijwilligerswerk in doe. Daar wordt dus BTW over afgedragen en loopt mee in pluu's belastingaangifte voor haar zaak. Het is eigenlijk heel simpel, behalve wat ik er moreel van vind, kan ik me als Rijksambtenaar simpelweg geen belastingfraude permitteren. De keuken is ook wit verbouwd.ruby-vita schreef: Even los van mensen die in een uitkeringsituatie zitten, een vraagje: Geef jij de inkomsten van je workshops op aan de belastingdienst? Verwerk je die in je boekhouding? Sta je geregistreerd als BTW plichtig ivm je workshops of de next feestjes?
Wat de Next-feesten ermee te maken hebben begrijp ik niet helemaal. Next is volledig vrijwilligerswerk. De entreeprijs gaat volledig naar ParadiseClub.
Helemaal niet. Ik vind dat wie echt niet kan werken een uitkering verdient, en eigenlijk een hogere dan nu het geval is. Dat betekent wel dat wie kan werken - en werk heeft - hoort bij te dragen aan het in stand houden van een goede voorziening. Zwart bijsnabbelen gaat ten koste van de groep die hardst bescherming nodig heeft, de groep die niet zwart bij KAN schnabbelen.In een uitkering zitten is zwaar kut, maar het is geen vrijbrief om niks meer bij te dragen aan de samenleving
Ik vind "mensen in een uitkering" geen mensen die vinden dat ze niet meer hoeven bij te dragen (dat willen heel veel uitkeringsgerechtigden juist wel, en liever vandaag dan morgen), ik vind "uitkeringsfraudeurs en mensen die feitelijk een complete eenmanszaak buiten de belasting houden" mensen die vinden dat ze niet meer hoeven bij te dragen. Ze verdommen het immers om bij te dragen aan het in stand houden van de collectieve voorzieningen.Wie ben jij ( en dit is niet persoonlijk aan jou gericht maar algemeen gesteld) om ervanuit te gaan dat mensen die in een uitkering zitten gelijk te stellen zijn aan mensen die vinden dat ze niets meer hoeven bij te dragen aan de maatschappij?![]()
Als je geld verdient hoor je een financiele bijdrage te leveren aan de collectieve voorzieningen. Als je geen geld verdient... tsja, ik heb wel meer respect voor uitkeringsgerechtigden die vrijwilligerswerk doen, maar als je dat niet kan, kan het niet (en ook dat wordt je soms door de regels niet makkelijk gemaakt).Ipv "maatschappelijke "bijdrage bedoel je waarschijnlijk een "economisch financiele" bijdrage.
Ah, oke, bedankt voor je reactie, ik begrijp nu beter wat je bedoelde te zeggen.
*Gaat nog even nadenken over een vervolg reactie...*
*Gaat nog even nadenken over een vervolg reactie...*
- Daantje
- Contacteer:
Heb je al gemailed naar de Sociale Inlichtingen en OpsoringsDienst?chippie_ schreef:En als mensen door een ziekte niet kunnen werken dan in dik dat die vergoedingen moen hebben voor de ziekenhuiskosten etc..
maar de mensen die ik "ken" en die misbruik maken van de situatie is echt geen kleine groep, en niet alleen maar mijn ex en vrouw, zijn er velen.. en dat zijn niet mijn vrienden of wat dan ook hoor !!! graag een beetje vriendelijker ik scheer mensen echt niet over 1 kam, maar er mag wel strenger naar gekeken worden..
zelfs als je alleen staande moeder bent kan je werken, al is het als oppas moeder en niet fulltime.. geef ze extra, of wat dan ook.. maar kijk meer individueel..!! en kijk goed
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl