Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
pluis

Re: Het WS-babytopic

Bericht door pluis »

Hm.. Ik kan wel uitleggen waarom ik van het zien van borstvoeding geven altijd een gek gevoel krijg (niet ongemakkelijk, of slecht, helemaal niet). Het heeft niets met blootheid te maken.. Zomaar een borst zien doet me niet zoveel :P

Een poosje geleden zat ik in de vrieskou in een Starbucks in Edinburgh, en er kwam een dame tegenover me zitten met een babytje. Ze vroeg of ik het erg vond dat ze zou voeden waar ik bij zat (tuurlijk niet). Toen ik het geheel zo eens zat te bekijken viel het me op dat ik het iets heel intiems vond. Iets waarbij je je heel kwetsbaar maakt, of zo. Ik vind het in die zin dus niet vergelijkbaar met poepen (ew, vies!) of seks (kan heel ordinair zijn, in sommige gevallen). Het voelde meer als iets waar ik inbreuk op maakte door erbij te zijn. Iets heel teders.

Misschien is het juist wel het ontbrekende moedergevoel waardoor ik er iets 'sprookjesachtigs' aan verbind. Misschien is de magie er voor zo'n voedende moeder al lang af. Als je zoiets een paar honderd keer gedaan hebt voelt het misschien heel gewoon. Maar voor mij, de baby-nitwit, voelt het als iets bijzonders en beslotens dat heel erg contrasteert met een publieke locatie en de gejaagdheid eromheen. En dat geeft een beetje een gek gevoel. Een babyhertje verwacht ik ook niet op een snelweg langs een industrieterrein, zeg maar.

Ik weet niet of dat ouderwets is. Misschien wel een beetje. Moeders zitten er misschien niet op te wachten dat ik maagd Maria-inspiratie van ze krijg. Nah, ben ik ook 'ns ouderwets, zal ik maar denken :)
dbj

Bericht door dbj »

Zal ook ff mijn zegje doen..
Heb werkelijk geen idee of dit jongetje ooit aan moeders borst heeft gezeten in het kader van borstvoeding.
En zelf heb ik geen kids, helaas :nopompom:

Een kindje borstvoeding geven lijkt mij iets heel natuurlijks, maar ook iets waar je gewoon even de tijd voor moet geven.
Dus inderdaad, zoals phedre al zei, is dat dus niet in de rij voor de supermarktkassa. En bij je werkgever lijkt me wel fijner als je daar terecht kan in een rustige omgeving, vergaderkamer bijvoorbeeld.
En thuis kan je dit toch gewoon doen lekker op de bank waar familie, bekenden, vrienden enzo bijzijn? Of komen die soms van een andere planeet????

En in de trein zie ik soms ook een vrouw haar kindje de borst geven, waarom zou dat niet kunnen of mogen??
Haar blouse (of wat ze aan heeft) wordt niet verder naar beneden getrokken dan nodig is voor borstvoeding. Niks geen voedings-burka erover ofzo.
Guilty

Bericht door Guilty »

dwangbuisjongen schreef:En bij je werkgever lijkt me wel fijner als je daar terecht kan in een rustige omgeving, vergaderkamer bijvoorbeeld
Bij je werkgever lijkt het me fijner als je je baby thuis laat :clown:

Maar kolven kan daar doorgaans idd. wel even in een kantoortje of vergaderruimte.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Crownless, jij moet de mening van juffie je net zo min persoonlijk aantrekken als zij die van jou. Jij mag hier ook gewoon je mening uiten. Tis niet juffies besloten babyforum.

Ik ben het overigens met pluis eens hoor, het voelt als iets intiems. Ik zou niet weten waar ik moest kijken, eigenlijk. Maar dat is dan misschien meer mijn probleem.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Pluu

Bericht door Pluu »

Ik ben het wel een beetje met pluis en crownless eens over de sfeer hier.. ik vind het ook een beetje onprettig dat ik de laatste tijd meer en meer het gevoel krijg op eieren te moeten lopen om geen ruzies te krijgen.

Ik wilde er niets van zeggen, maar nu ik er meer over na denk vond ik eigenlijk de opmerkingen van Juffie en Kitten over het woord "koter" wel vervelend over komen. Jullie weten heel goed dat ik zelf zwanger wil worden, en dus niets negatiefs bedoel als ik het over "koters kweken" heb. Ik kan me voorstellen dat de term negatief over kan komen uit de mond van iemand die niets met kinderen heeft, net zoals je "monstertjes", "mormeltjes" of "etterbakjes" op een hele nare toon kunt zeggen maar ook op een liefhebbende toon.
Aureus

Bericht door Aureus »

@DBJ

Borstvoeding sucks..... ;-)

Aureus
tessie
Contacteer:

Bericht door tessie »

guilty^ schreef:
dwangbuisjongen schreef:En bij je werkgever lijkt me wel fijner als je daar terecht kan in een rustige omgeving, vergaderkamer bijvoorbeeld
Bij je werkgever lijkt het me fijner als je je baby thuis laat :clown:

Maar kolven kan daar doorgaans idd. wel even in een kantoortje of vergaderruimte.
Ik dacht dat jij altijd zo op de hoogte was van alle regeltjes ;-) Er bestaat zelfs zoiets als kolfrecht. Het is dus niet dat het doorgaans kan, je werktgever is verplicht om te zorgen dat het kan. En zelfs de ruimte moet aan bepaalde eisen voldoen.
Guilty

Bericht door Guilty »

tessie schreef:Ik dacht dat jij altijd zo op de hoogte was van alle regeltjes ;-)
Bestuursrecht heh :clown:
kitten

Bericht door kitten »

Marijke schreef:Dat je gezeur krijgt over het woord koter is wat mij betreft wel de nieuwe all-time low van WS.. *schudt vol ongeloof haar hoofd*.
En toch vind ik het. :clown: Oh en over sfeer gesproken, jij komt de laatste tijd ook alleen maar langs voor dit soort meldingen, geloof ik...?

@pluis: klopt, "kotertje" vind ik ook veel gezelliger klinken. :)

@phedre: bv is intiem en genieten enz enz... maar 8x per dag en dan nog 2 kids... op een gegeven moment gaat het vanzelf en ga je gewoon door. Ik was niet georganiseerd genoeg om 8x per dag rustig te gaan zitten en wel handig genoeg inmiddels, om overal en altijd te voeden. Natuurlijk niet met opzet uitmikken om tijdens het boodschappen doen meteen ff te voeden om tijd te besparen, maar als om 15.15 de school uit was en er om 17.30 gegeten moest worden... moet je soms wel creatief worden. En idillisch op de bank "genieten"...? Dat kwam dan de volgende keer wel. Het was niet bepaald een zeldzaamheid ofzo.
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Willen de mensen die onsmakelijk zitten te eten op een openbare plek voortaan ook een voederburka over hun hoofd trekken aub? :clown:
Al dan niet met ontblote borst eronder of erover?

Op het moment dat je zelf borstvoeding geeft zijn je borsten ( tijdelijk) geen sexueel deel meer van je lichaam maar gewoon een natuurlijke voedingsbron voor je baby. Dat andere mensen aanstoot nemen aan het laten zien van je blote borsten op een openbare plek waar je het niet verwacht tijdens het voeden, zien die borsten als een sexueel iets ipv een natuurlijke fles melk, en kunnen niet de omschakeling maken naar het kijken naar die borsten als een non -seksueel iets.

Als vrouwen hun baby tijdens het boodschappen doen een fles geven zal niemand daar aanstoot aan nemen. Wel als het uit een borst komt, niet als het uit een fles komt. Vreemd :confused2:

Ik heb mijn dochter ook gewoon op openbare plekken borstvoeding gegeven zonder me in allerlei bochten te wringen om mensen maar niet te shockeren met mijn blote bazinga borst. Voor mij waren het geen borsten meer maar lekkende en pijnlijke melkfabrieken, en ik had tenslotte ook nog andere dingen te doen op een dag dan de hele tijd binnen te zitten en mijn dochter te voeden, in de beslotenheid van mijn huis.
kitten

Bericht door kitten »

Ach weet je wat het is... je ziet het ook zo weinig. Als (bijna) alle baby's een jaar of langer bv kregen en ook in het openbaar, dan neemt niemand daar nog aanstoot aan. Want dat is dan normaal. Ik herinner me een vriendin, die mij eigenlijk maar gek vond, met een kind van 2 aan de borst. Zij zou de hare 6mnd voeden, hooguit! Maar daar kwamen meetings tussendoor, waarop ze me (en anderen) zag voeden, topics over lang voeden en toe haar ukkie 6 mnd was... samengevat: ze werd langvoedster. ;)

Ook daarom is voeden in het openbaar een goede zaak. Normalisering. :)
Guilty

Bericht door Guilty »

kitten schreef:Ach weet je wat het is... je ziet het ook zo weinig. Als (bijna) alle baby's een jaar of langer bv kregen en ook in het openbaar, dan neemt niemand daar nog aanstoot aan. Want dat is dan normaal.
Precies. Gewoon doen dus.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Nah. Weet je... even een paar dingen rechtzetten:
@Crownless: Ik noem *jou* nergens een conservatief preuts persoon. De omgeving die ik noemde, daarmee bedoelde ik toch écht mijn vader, zijn familie en een groot deel van de inwoners van dit dorp. Ik bedoelde jou er dus ook niet mee.
De reden dat ik jouw oordeel/mening over voeden aantrok was omdat jij er voor mij toe doet. Jij behoort onder andere tot het groepje mensen wiens mening ik belangrijk vind, waar ik mijn dingen langs de meetlat leg. En nee, ik had niet verwacht dat jij moeite met voeden in het openbaar had. En ik voorzag meteen een *ding* bij meets of ongemakkelijke situaties wanneer jij, ik en Jeejtje tzt aanwezig zijn. Dat het zo'n ding wordt; Crownless is er ook, maar die wil liever niet geconfronteerd worden met borstvoeding en hoe los ik dat nou op? Misschien las ik het te snel (was net wakker) en heb ik over jouw nuance op welke plekken je er moeite mee hebt heen gelezen en hoeft het dus helemaal geen probleem te zijn.

@pluu: Het is inderdaad zo dat ik de laatste tijd vooral op jouw posts feller reageer. Dat kan kloppen want de opmerking dat ons kind lelijk is en op Scream lijkt heeft me erg geraakt, boos gemaakt en heel erg veel pijn gedaan. Je hebt daarvoor je excuses aangeboden en gezegd dat het een grapje is, maar ik merk aan mezelf dat dat voor mij nog steeds iets is waar ik moeilijk overheen kan stappen. En ja, dat zal dan zeker aan mij liggen; maar ik zeg je eerlijk hoe het is. Je kunt momenteel bij mij even niet zoveel goed meer doen. Sorry.

@allen: Voorheen was ik veel vaker Zwitserland. Ik reageerde veel neutraler en meer op de vlakte dan tegenwoordig. Ik had vaak een minder sterke mening dan nu, en als ik die sterke mening wél had, dan probeerde ik met veel schaven, backspacen en overwegen deze zo genuanceerd mogelijk te verwoorden. Ik reageer feller, en eerder defensief en misschien zelfs wel agressief. Maar hee, weet je, dat doe ik IRL ook! Want hee, weet je, ik weet soms ook niet meer wie ik ben en wat ik doe, want mijn god, mijn hele *ik*, mijn hele persoonlijkheid is op hol want ik ben zwanger! Jup, en dan krijg je te maken met Horrormonen. (Nope, das geen typfout.) En nee, ik wil mezelf nu niet gaan verschuilen achter die hormonen of ze als excuus gebruiken, maar het is wél zo dat ik daardoor anders in mijn vel zit en anders reageer. En nee, het hele forum hoeft nu niet ineens rekening te gaan lopen houden met de pregzilla buien van juffie, maar het zou wel fijn zijn als jullie het een klein beetje in je achterhoofd zouden willen houden wanneer ik weer eens bijt. Nogmaals; geen excuus om maar te zeggen wat ik wil, maar wel een omstandigheid waardoor ik anders dan normaal functioneer.

Edit: ik ben me ervan bewust dat ik hormonaler reageer en ik zal *dus* ook proberen iets minder fel te reageren, maar dat spreek vanzelf...
Laatst gewijzigd door juffie op 13 jun 2011, 19:23, 1 keer totaal gewijzigd.
MILF :grin_ani:
DomBosch

Bericht door DomBosch »

je bent lief hoor. :hug:
Sabrina

Bericht door Sabrina »

Wat Smorph zegt! :close_knuf:
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Plaats reactie