WS valt af!
Re: WS valt af!
Vandaag in de nrc.next een artikel over een longitudinaal onderzoek (van 1976-2000, vraag me niet waarom dat dan nu pas in de krant staat, ruimte over ofzo) over overgewicht en obesitas. 2 of 4 keer sporten per week maakt vrijwel niks uit voor je gewicht, blijkbaar, en met elke dag (5 tot 7 dagen per week) zou je op gewicht moeten blijven. "een jaar lang de afwas met de hand doen, kan een hele kilo lichaamsgewicht per jaar schelden".
Misschien als je eerst de afwasmachine gebruikte ja, maar ik was al met de hand af. Ik ga al vrijwel nooit met het openbaar vervoer als ik het ook kan fietsen. Ik neem al de trap als het 2 a 3 verdiepingen is (ik moet normal naar de 9e, en daar neem ik echt de lift voor). Ik heb dus de "regelmatige alledaagse beweging" die aangeraden wordt, en toch kom ik aan hoor... Overconsumptie is namelijk het probleem niet, volgens dit artikel.
(het is wel een goed artikel verder, trapt alleen wel erg open deuren in, en aanpassingen die alleen werken als je ze daarvoor niet deed)
Misschien als je eerst de afwasmachine gebruikte ja, maar ik was al met de hand af. Ik ga al vrijwel nooit met het openbaar vervoer als ik het ook kan fietsen. Ik neem al de trap als het 2 a 3 verdiepingen is (ik moet normal naar de 9e, en daar neem ik echt de lift voor). Ik heb dus de "regelmatige alledaagse beweging" die aangeraden wordt, en toch kom ik aan hoor... Overconsumptie is namelijk het probleem niet, volgens dit artikel.
(het is wel een goed artikel verder, trapt alleen wel erg open deuren in, en aanpassingen die alleen werken als je ze daarvoor niet deed)
- kitten
"2 of 4 keer sporten per week maakt vrijwel niks uit voor je gewicht"??
Echt niet? Dat spreekt dan wel alle andere onderzoeken tegen...
En faery: morgen de grote dag! :icon_biggrin: 1e vastdag. Zie je er tegenop? Of valt dat wel mee. Je kunt je knap kut voelen van *geen* eten hoor! *denkt aan het glazen huis* Hou je taai en kom vooral voor moral support! Misschien een eigen topic openen over je ervaringen? Ik volg je blog iig! Ben heel benieuwd hoe het je vergaat!
Go faery!

En faery: morgen de grote dag! :icon_biggrin: 1e vastdag. Zie je er tegenop? Of valt dat wel mee. Je kunt je knap kut voelen van *geen* eten hoor! *denkt aan het glazen huis* Hou je taai en kom vooral voor moral support! Misschien een eigen topic openen over je ervaringen? Ik volg je blog iig! Ben heel benieuwd hoe het je vergaat!
Go faery!

- JJV
da's vaak't nadeel van onderzoekenkitten schreef: Dat spreekt dan wel alle andere onderzoeken tegen...
zeker als de opstellers beetje taalvirtuoos zijn enzo
~\v/~
Ik heb het misschien wat onlogisch op geschreven. Wat ze zeggen is dat 2 keer sporten per week of 4 keer sporten per week nauwelijks effect heeft op het gewicht: tussen die twee groepen is weinig gewichts-verschil. Niet sporten is natuurlijk altijd slechter.
Ik zie niet echt op tegen morgen, ik vermoed dat het makkelijker gaat zijn dan gisteren en vandaag, eerlijk gezegd. Een beetje eten is vast moeilijker dan helemaal niet eten.
Ik zie niet echt op tegen morgen, ik vermoed dat het makkelijker gaat zijn dan gisteren en vandaag, eerlijk gezegd. Een beetje eten is vast moeilijker dan helemaal niet eten.
Dat sap is echt *vies*
Ik hou al niet van tomatensap, en dit is tomatensap met extra toevoegingen, die het er niet bepaald beter op maakt. En dan moet je het ook nog eens in kleine sokjes drinken...
Ik vraag me af of ik het sap dus wel doorzet, anders probeer ik morgen een andere (heb 4 soorten, waarvan 2 vrijwel gelijk zijn, 1 echt anders is, en 1 vruchtensap, dus dat telt niet echt), maar als dat ook zo vies is, dan ga ik wel over op alleen water en thee...

Ik hou al niet van tomatensap, en dit is tomatensap met extra toevoegingen, die het er niet bepaald beter op maakt. En dan moet je het ook nog eens in kleine sokjes drinken...

Ik vraag me af of ik het sap dus wel doorzet, anders probeer ik morgen een andere (heb 4 soorten, waarvan 2 vrijwel gelijk zijn, 1 echt anders is, en 1 vruchtensap, dus dat telt niet echt), maar als dat ook zo vies is, dan ga ik wel over op alleen water en thee...
- Crownless
Misschien is het beter te doen als je je neus dicht knijpt bij het drinken? (een voordeel, bij zoveel ranzigheid gaat je hongergevoel ook wel meteen weg
)
Ik zou wel een vitaminepilletje tussendoor doen als je alleen water en thee gaat drinken.

Ik zou wel een vitaminepilletje tussendoor doen als je alleen water en thee gaat drinken.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- kitten
Ik weet nog wel uit het glazen huis, dat de medische begeleiding er echt op stond dat ze de sapjes bleven drinken, hoe vies ook. Ik denk daarom dat het erg belangrijk is.
Moet je die pillen niet altijd juist bij de maaltijd innemen? Weet niet hoe verstandig dat is om dat op eenn lege maag te doen... (daarbij, de laatste keer dat ik vitamine-pillen nam, terwijl ik gewoon at, werd ik daar regelmatig een beetje draaierig van, weet niet of ik dat er nog bij wil hebben
)

Dat dieet klinkt me toch echt niet fantastisch in de oren... then again: groentensap --> lekker!
Misschien wat selderijzout en/of tabasco bij doen?
Misschien wat selderijzout en/of tabasco bij doen?
't is geen dieet he 
Heb geen tabasco in huis, en ga het mezelf nu niet aandoen om een supermarkt in te lopen. Ik denk dat het wel te doen is als ik het of sneller drink dan wordt aanbevolen, of als ik het meng met water.

Heb geen tabasco in huis, en ga het mezelf nu niet aandoen om een supermarkt in te lopen. Ik denk dat het wel te doen is als ik het of sneller drink dan wordt aanbevolen, of als ik het meng met water.
- Crownless
Maar... als je het mengt met water heb je meer :smiley_panic:
Dat bedacht ik ook, maar dan is de smaak wel minder sterk, dat is dan toch de deciding factor...
- Crownless
Maar waar smaakt het dan naar? Te sterke gazpacho?
- JJV
Dat inderdaad Crownless. En aangezien ik gisteren al gazpacho voor mijn avond-eten had, wordt het me nu iets te veel