Je kunt prima heel intelligent zijn, enorm goed in wiskunde of natuurkunde of scheikunde zijn, maar gewoon niet goed in Nederlands.
Omdat je er niet goed in bent/was, of het gewoon niet interessant vond, of misschien was je leraar Nederlands wel gewoon stom ofzo.
Ik ben ook erg slecht in D's en T's en ik moet er echt bij nadenken, ezelsbruggetjes gebruiken om 't nog een beetje goed te doen (en ik ben ook erg blij met spellingscontrole in browsers die soms d- en t foutjes voor me aanwijzen.
Maar ik kan mezelf toch echt niet dom noemen ofzo. Dat hele dt verhaal is bij mij gewoon niet blijven hangen op school.
Maar toch kan ik het selecteren op die foutjes weer wel begrijpen, want dat heb ik zelf heel erg met mensen die 'is' schrijven als ze 'eens' bedoelen, 'me' ipv 'mijn' schrijven, of zoals al eerder genoemd 'jou' ipv 'jouw'.
Het is een soort irritatie die dat oproept, maar ook dat zegt me verder niks over iemands intelligentie.
Ik merk wel dat ik er niet snel iets van zal zeggen, juist omdát ik zelf weer slecht ben in de d's en t's. Alsof ik dan geen recht van spreken heb ofzo.
Enige wat ik écht irri vind is: Mensen die sowieso verkeerd schrijven

tis niet zowiezo, zowieso, zo wie zo, zo ie zo, maar sowieso.
Ook al is het sowieso al een raar woord