Een beetje in de war....

Lucifer Morningstar

Re: Een beetje in de war....

Bericht door Lucifer Morningstar »

Ook ik begreep je verkeerd. Alleen ben ik het dan nog niet met je eens. :)
Want waarom worden zoveel vrouwen dan als meesteres benaderd, zelfs subs? Volgens mij is het een deel van de mannen die vrouwen op nogal botte manier benaderd. Daarbij gaat die groep uit van hun eigen behoeftes.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

faery schreef:Mijn tweede punt was dat er in de scene al snel vanuit wordt gegaan dat een vrouw de nog "onzeker" is over haar rol, wel een sub zal zijn. Dat speelt echt alleen in onze scene, aangezien je die rolverdeling in de vanille wereld niet hebt ;)
Dat is zeker niet mijn ervaring, hoor. Ik kreeg ook genoeg van dit soort berichtjes van sub-mannen, toen ik nog een leeg profiel zonder info had (precies zoals LM ook al suggereerde dat Gerrie binnenkort een berichtje van een sub in haar mailbox zou kunnen vinden). Ik denk dat je wat te snel generaliseert vanuit beperkte data.

Edit: wat LM ook al zegt, dus.
faery

Bericht door faery »

Hmm, misschien... De andere kant gebeurt echter ook, dat dominante vrouwen als sub aangesproken worden.

Ik vraag me af, overkomt dit mannen nu ook?
JerryM

Bericht door JerryM »

Ik heb nog nooit een pb'tje out of the blue gehad van iemand die ik nog niet kende
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Toen ik nog op 'unsure' stond, waren de paar berichtjes van onbekenden vaker sub-mannen op zoek naar een meesteres. Tenminste, dat is wat mij bijstaat..

@ Gerrie: is het bij jou werkelijk zo dat je rol binnen de bdsm 'unsure' is? Niet aanvallend bedoeld overigens, maar hier op het forum presenteer je jezelf als (voornamelijk) vanille. Misschien helpt het als je je rol op 'vanilla' zet, om dit soort berichtjes te voorkomen?
gerrie

Bericht door gerrie »

Hartelijk dank allemaal voor jullie antwoorden en meningen!

@ kitten: dankjewel voor de link; ik heb met verbazing zitten lezen... (ben nu op pag 8; heb nog een aardig stukje te gaan!)

Verder denk ik dat een cursus Sociale Vaardigheden voor dergelijke types goed zou zijn...
Ik sluit me aan bij de vraag van faery: zijn er mannen die met dergelijke berichten te maken krijgen, of is dit toch een soort... haantjes gedrag?

@ feline: ik heb idd mijn profiel aangepast. :) (Had het ook niet als aanvallend gelezen hoor!)

Ik heb als reactie de persoon er op gewezen dat hij een "wat" zoekt zonder interesse in de persoon erachter, en dat ie kan blijven zoeken.
Lucifer Morningstar

Ik heb op bdsm-zaken (op momenten dat ik niet zoekende was) wel eens berichtjes van vrouwen gehad die ongeveer even bot waren. Dat zijn er een stuk of 3 geweest in 4 jaar tijd.

Volgens mij is het voor mannen een zeldzaamheid om zo'n berichtje te krijgen en voor vrouwen is het schering en inslag.

Haantjes gedrag zou ik het niet noemen, eerder lompheid :)
gerrie

Bericht door gerrie »

Ja lomp is het zeker! Maar er zijn ook wel lompe vrouwen, toch?
faery

Bericht door faery »

Ik bedoelde eigenlijk meer of het mannen ook gebeurd dat anderen aannames maken over hun bdsm-rol :) (excuses voor mijn vage communicatie vandaag!)
Lucifer Morningstar

Op internet presenteer ik me overal als Dominant. Zou wel erg lomp zijn als onbekenden dat in twijfel gaan trekken. ;)

Buiten internet om daarentegen heb ik aannames wel meegemaakt. Toen ik net bezig was met bdsm ben ik met mijn eerste sub een paar keer naar een sm-feestje geweest. Nou was zij een forse dame, met gothic-kleding en zwarte make-up. Ze kwam ook niet bepaald onderdanig over. Ik was destijds gewoon mager en behoorlijk onzeker. Resultaat was dat zij als domina werd benaderd en ik als sub. Wel grappig als ik haar dan vervolgens een collar omdeed. Dan was de conclusie dat we waarschijnlijk beiden switch waren. Dat gold voor haar wel, maar voor mij niet.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ik hoor ook van mijn mannelijke vrienden dat ze wel eens botte of weirde berichtjes krijgen. Ook hebben vrienden die ik ken als respectvol en sociaal vaardig, na een korte mailwisseling plots een enorme tirade en/of een tijdje een halve stalker aan hun broek hangen. Maar inderdaad maar bij tijd en wijle. Kennelijk nemen vrouwen als groep (extreem veel) minder vaak het initiatief tot een mailwisseling.

Iets waar mannen dan weer sneller mee te maken krijgen, is moneyscams. Ik heb tenminste nog nooit een huwelijksaanzoek gekregen en mijn mannelijke vrienden (kinksters & vanille) vaak meerdere keren. Vooral als ze het een beetje leuk weten op te bouwen in het begin en je er pas later achterkomt dat het om een scam gaat, is dat geen leuke ervaring. Een vriend van mij is op een (vanille) dating site een keer door een leuke, zich als 'real' voordoende dame verleidt tot heen en weer SMSen --naar een commercieel nummer. Dat koste hem bijna 200 euro op een avond.
Gesloten