Hier ben ik het inderdaad zó mee eens!!!kitten schreef:Waarom!? Wáárom... als je je bankrekeningnummer per email stuurt... wáárom zet je er dan puntjes tussen!?!? Dan moet ik hem kopiëren, plakken in kladblok, de puntjes deleten, nog een keer kopiëren en plakken in mijn internetbankieren! Want als ik hem met puntjes en al plak, om daarna de puntjes te deleten, dan werkt dat niet, want met puntjes is het nummer te lang. Dan vallen de laatste getallen weg, omdat het tekstveldje zo lang niet is.. Wil je niet! En zelfs dat was al onnodig ingewikkeld geweest als het wél had gekund, maar nu moet het ook nog eens via kladblok. Wat is het nut van die stomme puntjes!? Alsof ik ze ga onthouden en overschrijven.
Ongecontroleerde rant topic!
Re: Ongecontroleerde rant topic!
doet even aaargh betreffende de bijna ex schoonouders..
Zo leert hij idd nooit met geld omgaan als jullie maar blijven helpen. Mijn bijna ex heeft dus geld van zijn ouders gekregen (ja alweer.. zoals bij zowat alles waar hij opeens niet genoeg heeft om te doen wat hij graag wil. zoals bv laatst zijn motorrijbewijs.. meneer had 150 euro te weinig en tadaa ouders schieten voor.. etc etc zo veel meer). En als ik ze of hem daarop aanspreek zeggen ze.. dat doen jouw ouders ook. Ja zeker doen ze dat, maar dan leen ik t geld van ze en mag ik ze terug betalen.. binnen een gesteld termijn..
En t elke keer zomaar geven levert toch niet op dat hij ooit leert met geld om te gaan.. Maar ja..
Zo leert hij idd nooit met geld omgaan als jullie maar blijven helpen. Mijn bijna ex heeft dus geld van zijn ouders gekregen (ja alweer.. zoals bij zowat alles waar hij opeens niet genoeg heeft om te doen wat hij graag wil. zoals bv laatst zijn motorrijbewijs.. meneer had 150 euro te weinig en tadaa ouders schieten voor.. etc etc zo veel meer). En als ik ze of hem daarop aanspreek zeggen ze.. dat doen jouw ouders ook. Ja zeker doen ze dat, maar dan leen ik t geld van ze en mag ik ze terug betalen.. binnen een gesteld termijn..
En t elke keer zomaar geven levert toch niet op dat hij ooit leert met geld om te gaan.. Maar ja..
- skaoot
WAAAAAROM hebben ze ooit bedacht dat je plafonds ook best kunt maken van beton met holle delen? Wat is er mis met degelijk massief beton all over? Waar je dan gewoon fatsoenlijk een hangstoelhaak met vier keilbouten in kunt vastmaken? Nu zit ik met 3 gaten in m'n plafond, waarvan 1 goed, 2 bleken na 1 cm al in holle ruimte uit te komen... en dat hangt niet heel verantwoord.
En dan denk je, ok, dan minder hippe haak, dan basic keilbout met oogje. Op naar Praxis, lang leve koopavond. Hebben ze daar een massa enorme stevige keilbouten, maar alleen gewone keilbouten, niks met oog/haak ofzo. Of oog of haak om daaraan te bevestigen. Alleen mini-keilboutjes met oogjes, maar daar kun je niks aan hangen.
Dus....
Hangstoel ligt nog op de grond, gaten in plafond, 2 namen van ijzerwarenwinkels waar ik zaterdag langs ga (komen ouders voor kleine klusjes dagje)...
KUTPLAFOND! Ik wil al jaaaaaren, echt jaaaren zo'n hangstoel. Nu heb ik eigen huisje, heb ik zo'n stoel... KUTPLAFOND!
En nog een keertje: KUTPLAFOND!
Zo.
En dan denk je, ok, dan minder hippe haak, dan basic keilbout met oogje. Op naar Praxis, lang leve koopavond. Hebben ze daar een massa enorme stevige keilbouten, maar alleen gewone keilbouten, niks met oog/haak ofzo. Of oog of haak om daaraan te bevestigen. Alleen mini-keilboutjes met oogjes, maar daar kun je niks aan hangen.
Dus....
Hangstoel ligt nog op de grond, gaten in plafond, 2 namen van ijzerwarenwinkels waar ik zaterdag langs ga (komen ouders voor kleine klusjes dagje)...
KUTPLAFOND! Ik wil al jaaaaaren, echt jaaaren zo'n hangstoel. Nu heb ik eigen huisje, heb ik zo'n stoel... KUTPLAFOND!
En nog een keertje: KUTPLAFOND!
Zo.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- eireann
- Site Admin
Smorph was ook niet onder de indruk nee... Stom!
**Self Rescuing Princess**
- juffie
- Site Admin
- skaoot
Oh, en wat nog extra stom is, mijn vader zei een keer zoiets van, het zal wel niet maar ze hebben een tijd met van die holle betonplafonds gewerkt. Naar aanleiding daarvan heb ik de woningvereniging een mail gestuurd, met daarin duidelijk dat ik in DIE kamer op DIT adres een hangstoel wilde ophangen en graag wilde weten of dat kon ik dat plafond.
Ze hebben toen teruggebeld (balen, daardoor niks op papier) met de mededeling dat het een gewoon (dan denk ik aan massief) betonnen plafond is en dat een hangstoel daar zonder problemen opgehangen kon worden.
Uhm... NIETES!
Daar ga ik ze nog even over mailen ook. Sukkels. Als iemand zoiets vraagt, dan check je dat toch, en dan zie je, oh, dat zijn zulke plafonds, laten we mevrouw er even op wijzen. Dat scheelt haar een berg loze gaten moeten vullen.
En nu naar bed. Slaap lekker!
Ze hebben toen teruggebeld (balen, daardoor niks op papier) met de mededeling dat het een gewoon (dan denk ik aan massief) betonnen plafond is en dat een hangstoel daar zonder problemen opgehangen kon worden.
Uhm... NIETES!
Daar ga ik ze nog even over mailen ook. Sukkels. Als iemand zoiets vraagt, dan check je dat toch, en dan zie je, oh, dat zijn zulke plafonds, laten we mevrouw er even op wijzen. Dat scheelt haar een berg loze gaten moeten vullen.
En nu naar bed. Slaap lekker!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Trollen genieten van de aandacht (anders is het by definition geen troll), mensen die gepest worden niet.En al dat trolvoederen ben ik nou ook wel beu. Ik snap dat iemand wel eens iets zegt wat je raar, dom of irritant vindt. Maar hoeveel beter ben je als je als groep, met zijn allen zo iemand zo aanvalt? Woeha, kijk ons toch eens stoer zijn! Kijk ons toch eens grappig doen tegen 1 persoon. Samen durven we wel. Bekijk dat gedrag nu eens van een afstandje, objectief. Hoeveel anders is dit gedrag nu van het pesten en treiteren dat zovele van ons vroeger op school meemaakten? Groepsvorming, ganging up on one. Stoer hoor!
- kitten
Dat maakt de actie van de treiteraars niet minder sneu.
Beetje vreemde redenatie. Troll zoekt herrie, troll krijgt herrie. Meer consensual dan dat ga je het niet vinden. Meestal is het de troll die lachend achter zijn pc zit, en de vermeende treiteraars die door de troll opgefokt worden. Let wel, een troll WIL stoken en zieken.kitten schreef:Dat maakt de actie van de treiteraars niet minder sneu.
Iets anders is als iemand gewoon serieus dom is, of nog niet zo goed in scene is ingevoerd, serieus een niet zo populaire mening heeft oid. Maar dan is het m.i. geen trollvoederen. Trollvoederen is per definitie het voeren van een troll.
- kitten
Ik geloof niet dat 'troll' al een definitie is in de psychologie, noch dat wij kunnen vertellen hoe zoiemand zich eronder voelt. Ik weet wel dat ik degenen die bewust trollfeeders waren... bijzonder onsympathiek over vond komen. Laat ik het dan zo zeggen. Het is gewoon niet erg charmant. Gewoon niet doen, serieus.
Even voor mijn beeld.. over welke troll gaat het? Mis ik weer een popcorn-moment?? 

- kitten
Het gaat niet over een trol. Het gaat over de mensen die erop reageren.
Je gebruikt woorden als troll en trollfeeding. Dat zijn woorden die niet uit de psychologie komen maar uit internetjargon en wel degelijk een betekenis hebben. Die kun je in wikipedia gewoon opzoeken.kitten schreef:Ik geloof niet dat 'troll' al een definitie is in de psychologie, noch dat wij kunnen vertellen hoe zoiemand zich eronder voelt.
Let op het woord intent. Trollfeeders doen wat de troll wil. Als de intent er niet is, is het geen troll.a troll is someone who posts inflammatory,[2] extraneous, or off-topic messages in an online community, such as an online discussion forum, chat room, or blog, with the primary intent of provoking readers into an emotional response[3] or of otherwise disrupting normal on-topic discussion.
Dat is wel de beste manier om van trollen af te komen, maar ik zie er echt niet zo'n moreel issue in.Ik weet wel dat ik degenen die bewust trollfeeders waren... bijzonder onsympathiek over vond komen. Laat ik het dan zo zeggen. Het is gewoon niet erg charmant. Gewoon niet doen, serieus.
- kitten
Het staat op wikipedia... Ah... Ja nee, in dat geval.