Ongecontroleerde rant topic!
Re: Ongecontroleerde rant topic!
Een kut-financiele situatie is dan ook kut vode!
Goed, ik heb dus mijn medebestuursgenoot de waarheid gezegd en ben naar huis gegaan (hij stuurde zijn werk VANMIDDAG). Het de waarheid zeggen was wat chaotisch, dus ik heb zojuist nog een mail gestuurd naar iedereen met een wat uitgebreidere uitleg waarom ik niet met hem ga samenwerken (onze doelen zijn te verschillend, ik kan niet van hem op aan, en het kost me te veel energie).
Ben wel helemaal op nu, zeker ook nadat ik naar het uwv ben geweest... En morgen moet ik weer allemaal (bureaucratische) dingen (die echt morgen moeten, want anders krijg ik mijn diploma niet op 4 november).
Goed, ik heb dus mijn medebestuursgenoot de waarheid gezegd en ben naar huis gegaan (hij stuurde zijn werk VANMIDDAG). Het de waarheid zeggen was wat chaotisch, dus ik heb zojuist nog een mail gestuurd naar iedereen met een wat uitgebreidere uitleg waarom ik niet met hem ga samenwerken (onze doelen zijn te verschillend, ik kan niet van hem op aan, en het kost me te veel energie).
Ben wel helemaal op nu, zeker ook nadat ik naar het uwv ben geweest... En morgen moet ik weer allemaal (bureaucratische) dingen (die echt morgen moeten, want anders krijg ik mijn diploma niet op 4 november).
- eireann
- Site Admin
Even doorbijten nog dan faery! Goed dat je voor jezelf bent opgekomen iig toch?
**Self Rescuing Princess**
Ow jawel, maar het zorgt wel voor een klote-afsluiting van het bestuursjaar, en dat is superzonde. En echt moeite om voor mezelf op te komen had ik nooit
Maar wel de neiging om "one for the team the taken" (ofzo
), aangezien ik me erg verantwoordelijk voelde voor de organisatie en het bestuur. En dat heb ik nu wel doorbroken, en dat is goed!

- Peter^
- Contacteer:
Ik had een lekke achterband. Omdat er waarschijnlijk een klein gaatje in zat (kon na oppompen er vijf minuten op fietsen, voordat ie zachter werd) bracht ik mijn fiets naar fietsenmaker.
Ik vertelde hem, dat er waarschijnlijk een klein gaatje in mijn achterband zou zitten, daar mijn band bij het oppompen hard blijft en dat deze pas na 5 minuten fietsen leegloopt.
Ik vroeg wanneer de band geplakt kon zijn, en wat dat zou gaan kosten.
Mij werd verteld dat reparatie in zo’n 20 minuten klaar kon zijn, en dat het € 8,50 zou gaan kosten. Verder is mij geen informatie verstrekt en ik heb aangeven over een half uur mijn fiets te komen halen.
Groot was mijn verbazing toen mij een rekening van € 15,00 werd gepresenteerd. De reparateur had besloten om mijn binnenband te vervangen. Ik vertelde de man dat dit niet was afgesproken, of van te voren was aangegeven. De man vertelde mij dat het bij hun standaard is, om als er al twee andere plakkers in een band zitten, deze band te vervangen. Dat zou de Bovag voorwaarde zijn.
Er werd mij een oude binnenband getoond, waar plakkers op zaten. Deze band bleef bij de reparateur achter. Het is natuurlijk niet aan te tonen van welke fiets deze band afkomstig is.
Ik gaf aan het daar niet mee eens te zijn. Dat dit ook niet van te voren aan mij verteld was.
Ik moest maar naar de Bovag gaan. En ik werd uitgescholden voor ‘Ouwe’. Men gaf aan dat er vanavond geen tijd was geweest om dit uitgebreid aan mij uit te leggen.
Tja, en wat moet je dan als je je fiets nodig hebt.
Ik vertelde hem, dat er waarschijnlijk een klein gaatje in mijn achterband zou zitten, daar mijn band bij het oppompen hard blijft en dat deze pas na 5 minuten fietsen leegloopt.
Ik vroeg wanneer de band geplakt kon zijn, en wat dat zou gaan kosten.
Mij werd verteld dat reparatie in zo’n 20 minuten klaar kon zijn, en dat het € 8,50 zou gaan kosten. Verder is mij geen informatie verstrekt en ik heb aangeven over een half uur mijn fiets te komen halen.
Groot was mijn verbazing toen mij een rekening van € 15,00 werd gepresenteerd. De reparateur had besloten om mijn binnenband te vervangen. Ik vertelde de man dat dit niet was afgesproken, of van te voren was aangegeven. De man vertelde mij dat het bij hun standaard is, om als er al twee andere plakkers in een band zitten, deze band te vervangen. Dat zou de Bovag voorwaarde zijn.
Er werd mij een oude binnenband getoond, waar plakkers op zaten. Deze band bleef bij de reparateur achter. Het is natuurlijk niet aan te tonen van welke fiets deze band afkomstig is.
Ik gaf aan het daar niet mee eens te zijn. Dat dit ook niet van te voren aan mij verteld was.
Ik moest maar naar de Bovag gaan. En ik werd uitgescholden voor ‘Ouwe’. Men gaf aan dat er vanavond geen tijd was geweest om dit uitgebreid aan mij uit te leggen.
Tja, en wat moet je dan als je je fiets nodig hebt.
- Ravelijne
Hè, wat naar, Peter! Altijd vervelend als ze een reparatie anders uitvoeren, zonder tussentijds overleg. Je hebt wel kans dat je inderdaad aan een nieuwe binnenband toe was: ik heb ook een keer gehad dat een oude band geen gaatje had, maar poreus was geworden. Maar de fietsenmaker overlegde dat nog wel even met me, van te voren.
- Voleuse
Vervelend! Maar ter nuancering: ouwe wordt door jongeren vaak vriendelijk bedoeld (iig in Rotterdam). Dat komt niet van 'oude man' maar 'oude vriend'. Maar ik weet niet op wat voor toon hij het zei.
En ik heb ook even een rant.
Computer besteld (in stukjes om zelf in elkaar te zetten). Eerst al geklooi met het beeldscherm: niet leverbaar. Vervanging gekozen, extra geld overgemaakt: ook niet meer leverbaar. Pas het derde beeldscherm wat ik koos werd uiteindelijk verzonden.
Nou goed, vandaag is het pakket er, yay! Alles aansluiten, stekker erin, beeldscherm erin, druk op de knop en.... NIKS! Alle ventilatoren draaien enzo, maar hij geeft geen beeld.
STOM!
(En we komen er vast wel achter wat het is maar nu duurt het WEER langer en ik ben ongesteld en dus HEEL ERG ONGEDULDIG!!)
En ik heb ook even een rant.
Computer besteld (in stukjes om zelf in elkaar te zetten). Eerst al geklooi met het beeldscherm: niet leverbaar. Vervanging gekozen, extra geld overgemaakt: ook niet meer leverbaar. Pas het derde beeldscherm wat ik koos werd uiteindelijk verzonden.
Nou goed, vandaag is het pakket er, yay! Alles aansluiten, stekker erin, beeldscherm erin, druk op de knop en.... NIKS! Alle ventilatoren draaien enzo, maar hij geeft geen beeld.
STOM!
(En we komen er vast wel achter wat het is maar nu duurt het WEER langer en ik ben ongesteld en dus HEEL ERG ONGEDULDIG!!)
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Wat vervelend! Ik wist niet eens dat je die dingen in stukjes kon krijgen!
Hoop dat het snel beter word. Ook dat andere probleempje.
Hoop dat het snel beter word. Ook dat andere probleempje.
- Daantje
- Contacteer:
Sommige mensen he....
Ik zit hier in de trein. Alleen in zo'n 4zits hoekje. In een nieuwe sprinter. De beenruimte houdt daar niet over. Ik heb lange benen. Nu komt er iemand bij zitten welke plek neemt dat mens:
A. Naast mij, want dat is knus.
B. Schuin tegen over mij, want dan kunnen we allebei fatsoenlijk zitten.
C. Recht tegen over mij, want je moet per sé bij het raam en offert daar graag het reiscomfort van jezelf en dat van mij op.
Ik zit hier in de trein. Alleen in zo'n 4zits hoekje. In een nieuwe sprinter. De beenruimte houdt daar niet over. Ik heb lange benen. Nu komt er iemand bij zitten welke plek neemt dat mens:
A. Naast mij, want dat is knus.
B. Schuin tegen over mij, want dan kunnen we allebei fatsoenlijk zitten.
C. Recht tegen over mij, want je moet per sé bij het raam en offert daar graag het reiscomfort van jezelf en dat van mij op.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
- Voleuse
C! C!
Wat krijg ik nu?
Wat krijg ik nu?
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Ik zou ook bij het raam gaan zitten. Want ik heb zelf korte benen en die komen niet bij de grond, dat zit heeel irritant. Bij het raam zit bij de grond zo'n klein randje waar je in ieder geval 1 voet op kan zetten.
Dus tja, ik zou jouw comfort ook opgeven voor mijn eigen comfort
Dus tja, ik zou jouw comfort ook opgeven voor mijn eigen comfort

- Peter^
- Contacteer:
@Voleuse: een paar voeten op de jouwe!
Geniet van de positieve momenten.
BWAAAH, ik voel me echt ZO pre-menstrueel! Ik irriteer me aan alles en wil mijn muis tegen de muur gooien! En anders de rest van de computer wel, telkens vastlopen en moeilijk doen. En anders dakje wel, die is gewoon.. noujah.. irritant-not-otherwise-specified. :smiley_panic: Dat is ie altijd, maar ik voel me niet altijd zo pre-menstrueel. Ik voel me echt tig keer meer pre-menstrueel als toen ik de pil nog slikte, ik voel me gewoon helemaal compleet :smiley_panic: :smiley_panic: :smiley_panic: :smiley_panic: :smiley_panic:
En t ergste is nog dat als ik pre-menstrueel ben, dan ben ik dus kennelijk niet zwanger. En dan ga ik het vast volgende maand worden en dan gaat mijn kotertje op of rondmijn verjaardag uitgerekend zijn en daz niet cool. En als ik het volgende maand nog niet ben dan duurt het nog langer, en daz ook niet cool. En bovendien, een juli-baby is ook niet cool, dan gaan alle vriendjes en vriendinnetjes op vakantie zijn en gaat ons kotertje nooit een feestje hebben. En als ik nu wel zwanger ben dan voelt zwanger zijn kennelijk net als pre-menstrueel zijn, en dan ga ik seriously de zwangerschap niet overleven. Of ik wel, maar dakje niet. In ieder geval de muis niet.
AAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH :smiley_panic: :smiley_panic: :smiley_panic: :smiley_panic:
En t ergste is nog dat als ik pre-menstrueel ben, dan ben ik dus kennelijk niet zwanger. En dan ga ik het vast volgende maand worden en dan gaat mijn kotertje op of rondmijn verjaardag uitgerekend zijn en daz niet cool. En als ik het volgende maand nog niet ben dan duurt het nog langer, en daz ook niet cool. En bovendien, een juli-baby is ook niet cool, dan gaan alle vriendjes en vriendinnetjes op vakantie zijn en gaat ons kotertje nooit een feestje hebben. En als ik nu wel zwanger ben dan voelt zwanger zijn kennelijk net als pre-menstrueel zijn, en dan ga ik seriously de zwangerschap niet overleven. Of ik wel, maar dakje niet. In ieder geval de muis niet.
AAAAAAHHHHHHHHHHHHHHHHH :smiley_panic: :smiley_panic: :smiley_panic: :smiley_panic:
- cinderella
Ook een juli-baby, daar kom je wel overheen hoor. Ik ben eind juli jarig, altijd mooi weer, alleen jammer dat niet iedereen kan komen. En tot nu toe maar één keer niet in de vakantie jarig. Die viel toen nog later dan dit jaar. Kun je de verjaardag voor of na de vakantie vieren, en de verjaardag zelf heel speciaal maken voor jullie gezinnetje (wij hebben wel eens dagje stoomtrein ofzo gedaan), is ook leuk.
Wat ik veel vervelender vond is dat ik twee dagen voor mijn vader jarig was. Dus de mensen die niet op vakantie waren kozen meestal een van de twee verjaardagen uit. Da's wel twee dagen pakjes uitpakken, maar niet iedereen die voor mijn vader kwam had aan mij gedacht. Dat zijn dan tegenvallers.
Ik hoop dat jullie niet lang meer hoeven te oefenen, maar of ik na bovenstaande rant hoop dat het deze keer raak was?
Wat ik veel vervelender vond is dat ik twee dagen voor mijn vader jarig was. Dus de mensen die niet op vakantie waren kozen meestal een van de twee verjaardagen uit. Da's wel twee dagen pakjes uitpakken, maar niet iedereen die voor mijn vader kwam had aan mij gedacht. Dat zijn dan tegenvallers.
Ik hoop dat jullie niet lang meer hoeven te oefenen, maar of ik na bovenstaande rant hoop dat het deze keer raak was?
toen doet er nu niet meer toe
- Voleuse
XD Ik zie het helemaal voor me, arme Guilty negen maanden lang!
[quote="Pluu"]En t ergste is nog dat als ik pre-menstrueel ben, dan ben ik dus kennelijk niet zwanger. En dan ga ik het vast volgende maand worden en dan gaat mijn kotertje op of rondmijn verjaardag uitgerekend zijn en daz niet cool. En als ik het volgende maand nog niet ben dan duurt het nog langer, en daz ook niet cool. En bovendien, een juli-baby is ook niet cool, dan gaan alle vriendjes en vriendinnetjes op vakantie zijn en gaat ons kotertje nooit een feestje hebben.[\quote]
Mijn kindje is een juli kindje en heeft daardoor maar liefst DRIE verjaardagen
! Wat wil een kind nog meer?
Enneh....ik was onverwacht zwanger, dus wist niet dat ik zwanger was, en dacht toch echt dat ik ongesteld ging worden hoor! Hartstikke pre-menstrueel voelde ik me, terwijl ik dus al zwanger was.
Opgeblzen gevoel, krampen, zin in zoet, pukkels, pijnlijke borsten en de hele mikmak.
Relax!
Mijn kindje is een juli kindje en heeft daardoor maar liefst DRIE verjaardagen

Enneh....ik was onverwacht zwanger, dus wist niet dat ik zwanger was, en dacht toch echt dat ik ongesteld ging worden hoor! Hartstikke pre-menstrueel voelde ik me, terwijl ik dus al zwanger was.
Opgeblzen gevoel, krampen, zin in zoet, pukkels, pijnlijke borsten en de hele mikmak.
Relax!