Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoekenden!

Voor niet-bdsm topics die wel voor serieuze discussies bedoeld zijn.
Plaats reactie
faery

Re: Brieven, gesprekken, LinkedIn? Het topic voor baanzoeken

Bericht door faery »

Ik zou dan zelf eerder voor maatschappelijk werk gaan, aangezien ik meer vertrouwen zou hebben in een geaccrediteerde opleiding (dus gecontroleerd door de overheid), dan de meer wazige opleidingen tot "coach".
Guilty

Bericht door Guilty »

faery schreef:Ik zou dan zelf eerder voor maatschappelijk werk gaan, aangezien ik meer vertrouwen zou hebben in een geaccrediteerde opleiding (dus gecontroleerd door de overheid), dan de meer wazige opleidingen tot "coach".
En toch zou ik als ik hulp bij een bevalling zocht geen "maatschappelijk werker" aan mijn deur willen hebben, maar wel een bevallingscoach of doula. Maatschappelijk werker klinkt jakkie. Die bel je als je echt in de shit zit, niet voor iets leuks als een kind krijgen. Coachen en counselen is in, en klinkt veel vriendelijker dan maatschappelijker werker of therapeut, etc.
nijntje

Hoi

Bericht door nijntje »

Volgens mij heeft kitten een officiële doula opleiding... Gaat meer om hoe het rond te krijgen logistiek en financieel... Als ik mij niet vergis...
faery

Bericht door faery »

Ik bedoel meer dat ik de opleiding tot maatschappelijk werker zou doen, als kitten meer skills op zou willen doen. Hoe ze zichzelf dan naderhand noemt zal me worst wezen (en dan klinkt coach wel beter ja). En ik vraag me af of wat je leert inderdaad zo anders is, maar goed, ik heb er dan ook niet echt in verdiept.
Guilty

Bericht door Guilty »

faery schreef:Ik bedoel meer dat ik de opleiding tot maatschappelijk werker zou doen, als kitten meer skills op zou willen doen. Hoe ze zichzelf dan naderhand noemt zal me worst wezen (en dan klinkt coach wel beter ja). En ik vraag me af of wat je leert inderdaad zo anders is, maar goed, ik heb er dan ook niet echt in verdiept.
Life coaching is erg gericht op je eigen doelen en normen en waarden in kaart brengen, en kijken hoe je je leven daarbij kunt inpassen zodanig dat je die doelen bereikt. Ik heb het wel omschreven zien worden als "therapie is het oplossen van problemen in het verleden, coaching gaat over het nu en de toekomst". Net als andere therapie-achtige coaching systemen als NLP trouwens. Een coach vertelt je ook niet wat je moet doen, maar begeleidt je om zelf het antwoord te vinden.T

Terwijl bij maatschappelijk werk (maar misschien vergis ik me daarin) het vaak vooral gaat om hele praktische hulp bij relatief eenvoudige dingen (like, huisvesting zoeken, persoonlijk administratie doen, hulp bij verslavingtsproblematiek misschien, etc.).
kitten

Bericht door kitten »

Mensen, ik heb MWD gedaan. ;) Niet afgerond, dus geen papiertje, maar wel de skills. Afmaken is geen optie, maar dat wil ik ook niet. Maatschappelijk werk is stoffig.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Voor een iets te senior functie afgewezen, dus goede reply terug gestuurd dat ik dan naar de assistent functie solliciteer :) (is een detacheringsbedrijf dus hebben beide, en kon mooi zeggen dat ik dan carriere technisch bij een goed bedrijf zit voor mezelf (lange termijn) en dat ik op korte termijn met met assistent achtergrond gelijk ook voor hun een goede toevoeging ben tot het team)

fingers crossed!
**Self Rescuing Princess**
kitten

Bericht door kitten »

*kruist vingers*
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

En anders blijf ik lekker doen wat ik doe, en dan lekker zonder reistijd :) Want hier blijft reistijd bij zitten maar meer inhoud. De intake afgelopen donderdag bij een wervingsburo was positief voor m'n huidige vakgebied :) Alles komt vast goed !
faery

Bericht door faery »

Maandag heb ik een (telefonisch) gesprek voor een baan als coordinator/teamleider (in Utrecht, maar degene die me interviewt zit in Londen). *doet dansje*
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

oeh! spannend!
Crownless

Bericht door Crownless »

IEK!!! Ik had zojuist ineens een 'je gaat nu bellen!' ding, en nu kreeg ik te horen 'goh, dat klinkt goed, ik zeg, vooral solliciteren, want ik heb binnen korte tijd nog zoiemand nodig en ik wil je sowieso in het systeem hebben'.

IEP!!! Dat hoor ik nou nooit!
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

maar dat is wel een slimme persoon aan de andere kant van de lijn! :) You go!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

Dat is wel eens leuk om te horen Crownless!
hoe gaat het met de salaris onderhandeling faery?
faery

Bericht door faery »

Ik had er langer over na moeten denken, en heb nu echt te laag ingezet denk ik, vooral omdat ik het eng vond. Wat suf is, want als wat ik riep te hoog was geweest, hadden ze dat gewoon wel gezegd. Nu ja, ik zei in de mail al dat ik de vraag niet verwacht had, en kan dus altijd naar boven toe "terugkrabbelen" als ze met een laag tegenbod komen.
Plaats reactie