Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Dreamer74

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Dreamer74 »

*komt ook even een knuffel brengen* helaas moet ik morgen overdag werken... :(
Don't judge a book by it's cover... discover what you can do with the book.. ;)

The best way to make your dreams come true is to wake up....
faery

Bericht door faery »

Ben je al bij de bedrijfsarts geweest? Het lijkt me toch sterk dat dat zo alleen via je baas kan :S (als ik kon zou ik langskomen morgen, maar dat gaat helaas gewoon niet)
Marcuw

Re: Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Marcuw »

kitten schreef:Er is geen cao. En ja, dat mag hij.

Ben ik erg ziek? Ik heb geen koorts. Geen buikpijn. Geen gebroken botten, geen ontstoken organen...
Meid toch.... *knuf* aan de andere kant ziek zijn hoeft niet iets fysiek te zijn... Als ik zo tussen de regels doorlees dan heb je het niet meer naar je zin op t werk. En dat de leidingevende vervelend aan het doen zijn. Dat is dan mentaal gezien vermoeiend en ook een reden van ziek zijn. Been there, done that myself. Maar... Kijk eens na wat in je contract staat over ziekte en loon doorbetaling. Vaak nog Doh dat de eerste 6 maanden of zij 100% zijn en daarna pas 70 en een aantal wachtdagen.

Neem de tijd om tot rust te komen, om je te oriënteren op andere baan of werkgever of zelfs als zelfstandige. Het meest praktische wat ik uit je verhaal heb mee gekregen is dat het niet goed gaat (ontslag op staande voet wat dus niet kon en nu is het dan werknemer wegpesten.) Laat je niet kisten: blijf in de ziekteregeling met vage klachten (psychisch, stress) dan zal er uiteindelijk door je werkgever het besluit genomen worden: contract afmaken als het een tijdelijke variant is waarna je ziek uit dienst in de uwv komt of hij móet met een afkoopregeling komen... Sterkte.

Sent from my Desire HD using Tapatalk
cinderella

Bericht door cinderella »

Kitten, ben je lid van een vakbond, of wil je lid van een vakbond worden? Die kunnen je denk ik wel goed voorlichten over wat je het beste kunt doen, en eventueel kun je via hen een advocaat regelen. Hoewel dat laatste misschien lastig gaat worden, want meestal moet je daarvoor eerst een tijdje lid voor zijn.
toen doet er nu niet meer toe
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Vakbonden zijn net verzekeraars, ze hebben ook de brandend huis clausule.
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
cinderella

Bericht door cinderella »

Maar raad geven doen ze wel vanaf dat je lid bent. Een beetje extra info om zelf stappen te kunnen ondernemen, of sterker te staan ten opzichte van je baas is nooit weg. En het is nooit weg als je ze bij een volgende baan ooit nog eens nodig hebt. Daarom ben ik ooit lid geworden, het was toen voor mijn toenmalige baan ook te laat. En trouwens had ik bij die baan ook geen cao.
toen doet er nu niet meer toe
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Volgens mij heeft kitten al een advocaat, dus juridische bijstand en dergelijke zal wel goed zitten.

Meis toch. Als je wilt, mag je morgen wel hier langskomen... Therapeutisch knuffelen met je beschermelingetje Jeejtje...

En wijs besluit om de ziektewet in te gaan! Enne, in je hoofd kun je ook ziek zijn, burn out is niet te onderschatten! Denk aan jezelf, je kinderen, jongetje en de andere mensen om je heen die belangrijk voor je zijn.

Knuffff!
MILF :grin_ani:
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

Verdorie. Wat een .... *&&^%$*()T^& situatie. Omdat ik niet weet wat voor regels er bij jou op het werk gelden over ziek zijn en betalingen, vind ik het lastig om je daarin te adviseren. Een bedrijfsarts is op zich wel handig, maar het hangt er vanaf hoe 'bedrijfsgericht' die arts is. Die wordt meestal door de werkgever ingehuurd.

Is er iemand bij wie je advies kunt vragen over je bewegingsvrijheid? Daarmee bedoel ik: mag je het huis uit? Waarvoor wel/niet, en op welke tijdstippen? Vaak hoor je dat zieke mensen, die voor zich zelf moeten zorgen alleen buiten werktijden voor hoognoodzakelijke dingen de deur uit mogen.
Ik vind het een goed idee van je om te vragen of er mensen bij jou thuis langskomen. Het zou toch wel heel erg lullig kunnen zijn, als je bij iemand anders op bezoek gaat, en je wordt bv aangereden, of je struikelt met vervelende gevolgen. Alleen al verzekeringstechnisch lastig.
Hele dikke knuffel.
Geniet van de positieve momenten.
skaoot

Bericht door skaoot »

kitten ik ga morgen katten kijken bij het dierentehuis hier in de buurt, je bent van harte welkom mee te gaan :) of moet je thuisblijven?
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
kitten

Bericht door kitten »

Ik mag niet weg idd...

En lieve, lieve, lieve, lieve mensen, ik waardeer al het meedenken, echt! Maar het is al onder de hoede van mijn rechtsbijstandsverzekering en ik ben ook lid van de vakbond. Ik weet dat het goed bedoeld is, maar dat is niet wat ik nu nodig heb/zoek. Gewoon iemand die ff komt knuffelen. Niet meedenken, gewoon luisteren. Of zo.
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

:hug: :close_knuf: :hug:
**Self Rescuing Princess**
Lucifer Morningstar

Bericht door Lucifer Morningstar »

Ik zou er een dagje vrij voor nemen (vrije dagen zat), maar dat lukt niet op zo'n korte termijn. Dus laat ik het bij: :close_knuf: :close_knuf: :close_knuf:
skaoot

Bericht door skaoot »

Ik wil best proberen morgen beetje op tijd katten te kieken (kan pas begin middag) en daarna richting Waalwijk te komen :) De bus naar Waalwijk stopt bij mij in de buurt. Ik zou er rond 16:00 kunnen zijn gok ik zo. Met knuffels. En een paar oren.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Oh meh, ik zou écht willen dat het kon. Maar het kan nog even niet. Maar weet wel dat de foon altijd ter jouwer beschikking staat he!

Knuffff! (virtueel dan maar..)
MILF :grin_ani:
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Ik kom graag langs voor een knuffel en met een paar oren. Maar eerder dan volgende week donderdag gaat niet.

*vervloekt volle agenda*
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
Plaats reactie