Ik ben vooral moe. Ik vecht met mezelf en de gedachte dat ik lui ben en nooit iets presteer, nooit iets afmaak. Studies, banen, relaties, verhuizingen, altijd vol enthousiasme beginnen en halverwege ontglipt me de motivatie. HvdN zei gister "negatief zelfbeeld is ook een symptoom van een burn-out", maar het voelt niet als een negatief zelfbeeld. Jaja, open deur. Maar ik krijg het niet rechtgezet in mijn hoofd. Ik ben gewoon lui, altijd al geweest. Ik had een broertje dood aan sporten. Ik heb geen negatief zelfbeeld, want ik vind mezelf best mooi en sexy, ik heb humor, ik heb allerlei leuke eigenschappen, maar ik ben ook aardslui. Mijn huis zou een bende zijn als ik mijn poets niet had, want ik krijg het niet voor elkaar! En in het werk ben ik ook nooit lang gemotiveerd geweest. Ok, deze baas is een eikel, maar in mijn vorige werk kon ik mezelf toch ook niet motiveren! Het voelt heel surrealistisch, dat HvdN nu zegt dat wat ik zie, er niet is. Ik geloof hem ook niet, ik zie het zelf toch! En het is niet alsof hij het ontkend. Hoe kan hij ook ontkennen, ook buiten het D/s spel om laat ik me als prinsesje van cappu voorzien 's morgens. Zo is het altijd al geweest, ook bij eerdere vriendjes. Natya wilde samen een bedrijfje opstarten en ik heb de boot afgehouden, want als ik dan mezelf niet kon motiveren, zou het veel dramatischer worden. Alles is half-af. Altijd half-af. Kijk, het gaat nu niet goed met me. Dat is niet overdreven. Ik val 's middags gewoon in slaap. Mijn darmen zijn overstuur, ik heb nul energie, geen concentratie, geheugenproblemen, nachtmerries, huilbuien uit het niks, kiespijn van het 's nachts kaken klemmen, het was geen strategische zet om me ziek te melden, ik kon ook echt niet meer. Vooral de laatste week was vreselijk. En ze doen nu hun best overal het slechte van in te zien. Ik heb meer dan 10 tickets gesloten (en als bewijs de ticketnummers naar mezelf gemaild), zij zeggen 5. Ik haalde lunch voor de collega's, ze klagen dat ik te lang weg bleef. Ze klagen dat ik teveel twitterde, mijn account staat open: ik twitter al weken niet meer. Dus hun kritiek is onzin en niet meer dan treiterijen. Maar ik maak me oprecht zorgen dat ik bij een volgende baan weer de motivatie verlies. En niks meer doe. Ik ben niet ambitieus. Ik ben niet initiatiefrijk, ik zie geen kansen of uitdagingen, alleen vermoeiende klusjes...