Hebben ze zoiets niet ook voor andere beweegmogelijkheden? Fietsen ofzo? Rennen vinden mijn knieën meestal niet zo fijn .
Woensdag beginnen de badmintontrainingen weer. Mixed feelings though.. Ik voel me buiten mijn (oude/voormalige?) vriendengroepje vallen daar, al zal dat vooral aan mij liggen. Maar dat maakt het niet makkelijker & minder pijnlijk *vermijdingsdrang*. Toch ga ik mijn best doen om erheen te gaan en proberen de draad weer op te pakken enzo .
*zichzelf moed inspreekt*
Voor fietsen zou ik niet erbij gaan wandelen hoor. Gewoon beginnen met een half uurtje ofzo, en het dan zelf opbouwen? Gewoon lekker je ipod/muziekje op je foon mee en gaan
Ik heb net 10 minuten gerend, toen 1 minuut gewandeld, en toen 20 minuten gerend! Woei! Dat ik dat kan, ben nog steeds verbaasd hoor!!
Wow, als ik dat zo lees tessie, ga ik straks ook hier de omgeving verkennen
Ik merk dat ik langzaam wat structuur/ritme (voor zover dat voor mij werkt) heb gevonden hier in mijn huisje in Den Bosch, met fulltime werken enzo. Wellicht ook weer eens wat gaan bewegen. Want dat ik minder beweeg sinds ik niet meer in Nijmegen bij fitness om de hoek woon, merk ik wel
Maar het is me eerder gelukt om met meer bewegen en beetje opletten qua eten best wat kwijt te raken. Motiveert wel om het weer te proberen.
Swingdansen lijkt me ook nog steeds erg leuk trouwens.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Ik had 't al eerder geroepen, maar nu komt 't wel heel dichtbij: Wij gaan dinsdag beginnen met dansen!
"Say you'll share with me one love, one lifetime. Say the word and I will follow you. Share each day with me, each night, each morning. Love me, that's all I ask of you" The Phantom of the Opera - All I Ask of You
Vandaag voor het eerst in jaren weer gesport. Eerst bijna 1,5 uur fitness, daarna nog een uur bodybalance. En hoewel ik fitness ook niet echt leuk vind, is bodybalance echt niets voor mij. Veel te zweverig. Vrijdag weer. Fitness en misschien daarvoor of daarna nog een groepsles.
Een Les Mill's les (info van les mill's site). Een mix van oefeningen uit de tai chi, yoga en pilates. Je maakt veel langzame bewegingen, vaak met 1 of beide benen gebogen (traint bil- en beenspieren). Alle houdingen hebben namen, zoals de 'wide wutchy' de 'down dog' en 'sun warrior'. Als het goed is, is er veel aandacht voor houding en het secuur uitvoeren van de oefeningen. aan het eind is er een 'relaxation' waarbij je op je matje ligt en je aandacht naar je ademhaling laat gaan.
Een minder zweverige les, waarbij wel de oefeningen rustig uitgevoerd worden is bijvoorbeeld pilates. Op sommige plekken worden ook lessen essentrics gegeven, waarbij veel aandacht is voor het trainen van lange sterke spieren en een goede houding.
Het moet je een beetje liggen denk ik. Ik vind het prettig om te doen. Sommige oefeningen zijn een uitdaging (al kun je het zo zwaar maken als je wilt). Maar ik kan me ergens voorstellen dat je er de kriebels van kunt krijgen. Hangt ook voor een deel af van de instructeur/trice. Als het goed is wordt je verteld hoe je jezelf kunt uitdagen, of juist ontlasten om de oefeningen interessant en 'te doen' te maken. Bij onze les zijn er ook mensen die vlak voor het relaxationgedeelte de zaal verlaten. Dat kan ook nog een mogelijkheid zijn als je de oefeningen prettig vindt, maar het laatste gedeelte je niet ligt (wel even vragen van tevoren of dat op die sportschool wordt toegestaan).
ik ga van de week nog yoga en pilates proberen. Anders houd ik het eerst even bij fitness alleen en ga ik over een tijdje (als mijn conditie/kracht/uithoudingsvermogen/ leningheid beter zijn) wat andere lessen proberen. Ze hebben nog bodypump, bodyvive, bodyjam, rpm enzo. Dus genoeg keuze
Ik vind dat ik nogal lomp en horkerig ben wat lichaam en beweging betreft. Zou daar graag wat aan doen, meer controle over mijn bewegingen krijgen. Wat meer elegantie. En een beetje fysieke inspanning is ook niet weg. Nu gingen mijn gedachten in de richting yoga, pilates en ballet. Dat zijn wel de voor de hand liggende dingen denk ik zo. Maar dik heb van alledrie eigenlijk heel weinig kaas gegeten. Heb al gekeken naar sites van lokale aanbieders. Van yoga ben ik al verschillende vormen tegen gekomen en van de balletscholen krijg ik het gevoel dat het allemaal heel erg serieus is.
Iemand tips? Donderdag ga ik er voor zitten om wat mailtjes rond te sturen.
Proeflessen nemen. En als je de keuze hebt tussen verschillende lokaties/soorten/en zelfs docent, dan bij elk gaan kijken/meedoen. Ik heb zelf een tijdje redelijk intensief op pilates gezeten en vond het fantastisch. Maar na een verhuizing kon ik maar bij een sportschool terecht, of ik moest er kilometers voor gaan rijden (er was er maar een in de gemeente), en ook was er maar een docente die het deed. Was een stuk minder, en toen ben ik er mee gestopt.
fixertje schreef:Ik vind dat ik nogal lomp en horkerig ben wat lichaam en beweging betreft. Zou daar graag wat aan doen, meer controle over mijn bewegingen krijgen. Wat meer elegantie. En een beetje fysieke inspanning is ook niet weg. Nu gingen mijn gedachten in de richting yoga, pilates en ballet. Dat zijn wel de voor de hand liggende dingen denk ik zo. Maar dik heb van alledrie eigenlijk heel weinig kaas gegeten. Heb al gekeken naar sites van lokale aanbieders. Van yoga ben ik al verschillende vormen tegen gekomen en van de balletscholen krijg ik het gevoel dat het allemaal heel erg serieus is.
Iemand tips? Donderdag ga ik er voor zitten om wat mailtjes rond te sturen.
Yoga word je lekker lenig en bewust van, maar niet perse eleganter.
Dan vind ik dans een beter idee maar ballet is snel heel serieus ja. Jazzdans of een andere toegankelijke dansvorm met beginnerslessen helpen ook echt heel goed met je elegantie, contemporary en modern ballet ook. Zoveel keuze! Buikdansen zelfs!