Jeejtje, Tweejtje & Threejtje

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
kitten

Re: Het Jeejtje-babytopic

Bericht door kitten »

Masseren! Van tevoren de bovenbeentjes (ik deed altijd allebei, want ik wist nooit in welk beentje ze gingen prikken) goed warm masseren. De stof die wordt ingespoten, verspreid dan sneller en dan hebben ze minder stijve beentjes. En meteen (liefst tijdens de prik) aan de borst, want dat is geweldige troost. :)

Maar je hebt nog een maandje.
faery

Bericht door faery »

Ik weet niet of ik het helemaal met die troost eens ben. Bij jonge babies zal het nog wel meevallen, maar als je een kind iets lekkers te eten/snoepen geeft na iets naars, leer je ze emotie-eten aan.
kitten

Bericht door kitten »

Niet bij borstvoeding. Dat is niet alleen eten, maar ook bevestiging, fysieke nabijheid, veiligheid, vastgehouden worden, bij mama zijn. Borstvoeding is ideale troost en leidt niet tot emo-eten.
faery

Bericht door faery »

Ok, da's mooi :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Nou, we zijn weer thuis. :)
Inderdaad nog geen prik deze keer. Wel gemeten en gewogen. Ze was nu 4860 gram en 57,7 cm. :)
Groeien als kool doet die kleine!!! :shock:

Ze zit overal net iets boven het gemiddelde, ze is wat groter dan het befaamde 'standaardlijntje', maar ze valt keurig binnen alle lijntjes verder. :) Kortom, ze doet het hartstikke goed! :static:

Nu even zitten enzo, straks de nacontrole bij de verloskundige. :)
MILF :grin_ani:
JerryM

Bericht door JerryM »

laat ik net via een artikel over de effectiviteit van middeltjes tegen huilbabies een artikel vinden over wat te doen om vaccinaties minder vervelend te laten zijn, beiden goed wetenschappelijk onderbouwd enzo..
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM

"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
colet

Bericht door colet »

Had ik jullie niet die proefverpakking gegeven? Van VSM?

Grappig om te lezen en de tijd erbij te denken, want hoe groot zijn maxi en midi nu helemaal? Toendertijd was het advies koud ertegenaan! Valt overigens ook wat voor te zeggen, omdat dan ook bloedtoevoer gestimuleerd wordt. Navelbandjes nat maken en invriezen, die de volgende dag meenemen en om beentje draaien. Eenmaal thuis was kind dan half nat, wat vooral in de winter vervelend was.

Mijn meiden hebben wel last gehad van bepaalde prikken. De een kreeg altijd stijf been en hield dat keurig stil, hoeveel ik ook 'fietsen,fietsen' deed op de commode, sliep ook veel. De ander kreeg bijna standaard koorts en hangerige dag.

4870 is goed gegroeid! Lekker he?!
Gek idee trouwens, want ik heb haar zondag nog gezien.....midi van mij was bij geboorte nog zwaarder :shock: dat is gek idee! En met terugwerkende kracht een OMG :)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ik heb ook ergens gelezen dat koud nog steeds goed is, nat koud washandje meenemen om dat na de prik ertegenaan te houden.
Leuk, tegenstrijdige adviezen. :mrgreen: Heb ik nog niet eerder meegemaakt... :P

Ik had inderdaad die druppels gekregen van je. :)

Hoe zwaar was midi dan joh! WOW! :shock:

Bij de verloskundige was alles goed, wel heel gek om daar dus nu (in ieder geval voorlopig) voor het laatst te zijn. Toch weer het eind van een tijdperk ook, nu is mijn zwangerschap definitief afgesloten...

Oh. Dat dan nog wel, ik mag nooit meer thuis bevallen. En ergens verwachtte ik het al wel, wist ik ook wel dat dat zou komen, maar toch... Realiseerde me later pas dat ik dat *dus* nooit zal ervaren. En dat vind ik toch wel jammer...
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

Ah, fijn om te lezen dat alles goed is met Jeetje en jou!

Ja, je zwangerschap is afgesloten, in ieder geval je bezoekjes aan de VK, raar is dat he?

Heb je het gevoel dat je ontzwangerd? Dat de hormonen en de schommelingen die daaraan vast zitten anders zijn of worden?
En bloed je nog? ( hopenlijk niet na je gruwelijke bloedverlies)
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Ja nou ja, nog 1 ding en dat was dat mijn bloeddruk gruwelijk laag was. Dat hielp niet om me goed te voelen. Onderdruk van nog geen 60... Nou ben ik dat wel enigszins gewend, maar dit is wel heel laag. Ah well, we zien wel. (En zwaaien op op mijn benen, zo af en toe zodat Jerry me vast moet houden...)

Ik heb zelf het gevoel dat ik iets stabieler word/geworden ben en niet meer zo fucked up van de hormonen. Ik begin weer een beetje rationeler te worden enzo. ;)

Ik vloei nog steeds een beetje. Soms nog net teveel om niks te gebruiken, maar over het algemeen is het nu wel te doen met een klein maandverbandje of niks. Goddank ben ik van die enorme kraamverbanden (of nóg groter!!! :shock: ) enzo af. ;)

En volgende week donderdag naar de gynaecoloog. Weer verder kijken...
colet

Bericht door colet »

Ach gos....*knuffelt* Dat is even slikken wat betreft thuis bevallen!
En ik wil niet 'beter weten' maar zo ken ik ook mensen die bij een volgende zo snel bevielen dat het huppetee thuis gebeurde!
Maar dit is gewoon al beetje afscheid nemen van het idee :( Schrale troost is dat je het nu dan al weet en niet pas tegen een volgende bevalling.
Moet je daar al denken? Nog een keer bevallen? Of voorlopig niet? :)

Ja, midi was een reuzenbaby. Soort van Kloontje :) hahaha, laat ze het maar niet horen! Al weet ze niet wie Kloontje was.
Midi woog 4950 gr. De eerste dagen na de bevalling was het glazen koetsje om de haverklap leeg, dan liep er weer een verpleegkundige met mijn baby ergens te showen. Eentje had ook de zaal met nog-zwangeren bang geprobeerd te maken. :mrgreen:
Dat is allemaal goed gekomen met midi. Toch?
Ze heeft heel erg lang boven de groene tabellen in groeiboekje gestaan... Dat mag,zeggen ze dan, zolang de verhouding gewicht en lengte maar gelijk op blijft gaan.
Ze is nooit een dikke baby geweest, altijd in juiste verhoudingen. Wel kreeg ik eerder commentaar van anderen op de borstvoeding, terwijl ze dan nog maar paar maanden oud was.
Ene oor in....Gek...qua borstvoeding heb ik altijd mijn eigen ding gedaan en niks aangetrokken van anderen. Hihi zelfs niet van de dames van CB.
Grote baby...dus heeft ook behoefte aan genoeg voeding...misschien toch maar flesje bijgeven.... :neenee:
ruby-vita

Bericht door ruby-vita »

colet schreef: Ja, midi was een reuzenbaby. Soort van Kloontje :) hahaha, laat ze het maar niet horen! Al weet ze niet wie Kloontje was.
Midi woog 4950 gr. De eerste dagen na de bevalling was het glazen koetsje om de haverklap leeg, dan liep er weer een verpleegkundige met mijn baby ergens te showen. Eentje had ook de zaal met nog-zwangeren bang geprobeerd te maken. :mrgreen:
4950 gram? :shock:
Jeemig Colet! Wat een knoeperd.
Ik stel me daar een soort van kleuter met een babygezicht bij voor :clown:
Welke maat had midi dan toen ze net geboren was?

Mijn dochtertje woog 2655 gram, een kleintje.
Zal wel schelen bij de bevalling denk ik zo, kwa pijn....rilt
puppie

Bericht door puppie »

De kleinste deed bij mij toch echt het meeste pijn Ruby :)
colet

Bericht door colet »

Midi was wel ook gewoon mijn baby. Mooi en lief!
Ja, het zal best schelen qua bevalling, maar dat weet ik dus niet, want ik kreeg nooit kleine/normale (?) baby';s.

Na deze bevalling ben ik door gyn, door verloskundige, huisarts en door kraamhulp toegesproken dat ik geen zwangerschap en bevalling meer moest doen. Zelfs niet als ik zou uitgaan van keizersnede.
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

tessie, je had gelijk!

Draagdoeken zijn geweldig!!! :inluv:

In eerste instantie leek Jeejtje het niet zo fijn te vinden, ze ging steeds heel erg piepend huilen op een manier die heel naar klonk. Net alsof ze het benauwd had. 2x geprobeerd, geen succes. Maar net, na de voeding, toch nog een keer geprobeerd, en nu vond ze het wel goed. Wel vaker oefenen met het knopen van de doek, want het kan beter. En binnen no time, echt binnen 5 minuten ofzo, viel dat koppie tegen me aan en sliep ze. :)

Nu zit ik met haar in de doek op de bank, ik voel dat warme lijfje, hoor en voel die ademhaling ruik dat heerlijke geurtje en ik zit te Genieten met een hoofdletter G. :inluv:
Plaats reactie