Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
Ik weet redelijk goed hoe dingen bij de IBGroep/DUO werken, dus als je daar hulp bij wil, roep je maar 

faery, ik lees net jouw laatste post hier en ik zit wel met een probleem wat betreft DUO/IBgroep. Hoe kan ik bij DUO aangeven dat ik mijn diploma heb gehaald? Ik kan nergens op de site een optie vinden om door te geven dat m'n BSc binnen is en dat ik nu met mijn MSc bezig ben... Er vanuit gaan dat de uni dat regelt vind ik best wel eng. Ik zit een beetje in de stress hierover. Studieschuld enzo. Aaaarch!
:smiley_panic:
Weet jij het?
En voor iedereen die nu denkt "dan bel je toch gewoon even"... Bellen naar instanties is niet iets wat ik zomaar durf. 
:smiley_panic:
Weet jij het?

Kan je in "mijn DUO"? (da's inloggen met je digid enzo) Daar kan je aangeven dat je afgestudeerd bent, enn dat je je stufi en/of lening wil stopzetten.
Bedankt voor je reactie! Ik zit inderdaad in 'Mijn DUO' te zoeken. Maar ik ben nog niet afgestudeerd, ik doe de master. En ik heb geen stufi/lening meer, want ik zit officieel al vanaf januari in de terugbetaalfase (gelukkig heb ik al wel weten te wijzigen dat ik betaal naar draagkracht en dus nog niets hoef te betalen). Ik moet dus eigenlijk alleen doorgeven dat de bachelor binnen is en de master er aan komt. Ofzo. 

-
- Contacteer:
Een WO-bachelordiploma tellen ze bij DUO/IB-groep niet als officieel diploma, tenzij je hier een schriftelijk verzoek voor indient. Ik weet alleen niet goed of je het dan alsnog moet aangeven of niet. Bij WO gaan ze er blijkbaar automatisch van uit dat je doorgaat voor je MSc.
Hoezo wil je eigenlijk aangeven dat je je BSc hebt? Zit je anders over je diplomatermijn heen, wat dan weer effect heeft op het kunnen omzetten in een gift van de prestatiebeurs?
Anders ff contact opnemen met DUO via online formulier, telefonisch of via servicekantoor?
Hoezo wil je eigenlijk aangeven dat je je BSc hebt? Zit je anders over je diplomatermijn heen, wat dan weer effect heeft op het kunnen omzetten in een gift van de prestatiebeurs?
Anders ff contact opnemen met DUO via online formulier, telefonisch of via servicekantoor?
Ja, dat is het. Bij de studentenbalie vertelden ze mij dat de eerste drie jaren prestatiebeurs wél omgezet worden naar een gift als je het BSc diploma binnen de termijn gehaald hebt. Het is nog spannend of ik de master ook binnen die 10 jaar haal, maar als die drie jaar van de studieschuld wordt afgetrokken, scheelt dat zoveel geld! Daarom wil ik dat graag doorgeven.
Stom genoeg heb ik niet gevraagd hoe ik dit moet doorgeven (ik dacht eigenlijk dat het vanzelf zou gaan). Bedankt voor de reacties in ieder geval, ik zal het nog wel uitzoeken. Ook zoiets om anderen daarmee op te zadelen he, dat was ook niet mijn bedoeling trouwens. Ik had het idee dat ik zelf iets heel simpels over het hoofd zag.
Stom genoeg heb ik niet gevraagd hoe ik dit moet doorgeven (ik dacht eigenlijk dat het vanzelf zou gaan). Bedankt voor de reacties in ieder geval, ik zal het nog wel uitzoeken. Ook zoiets om anderen daarmee op te zadelen he, dat was ook niet mijn bedoeling trouwens. Ik had het idee dat ik zelf iets heel simpels over het hoofd zag.

-
- Contacteer:
Verlenging van de diplomatermijn proberen aan te vragen anders? Dan kan wellicht je hele prestatiebeurs in een gift omgezet worden. Ik weet niet wat de reden voor je studievertraging is, maar bij medische gronden/overmachtsituaties kun je zoiets wel proberen, denk ik.
*zit zelf ook met flinke studieschuld, enorme studievertraging door problemen en überhaupt onzekerheid of ik nog wel mijn WO-BSc diploma kan/mag halen (waar ik verder niks aan heb in mijn vakgebied, moet HBO-BSc of WO-MSc hebben)*
*zit zelf ook met flinke studieschuld, enorme studievertraging door problemen en überhaupt onzekerheid of ik nog wel mijn WO-BSc diploma kan/mag halen (waar ik verder niks aan heb in mijn vakgebied, moet HBO-BSc of WO-MSc hebben)*
- eireann
- Site Admin
eigenlijk niet verdrietig en niet boos, maar weet geen beter bankje;
bloedprikken gaf de uitslag van een licht verhoogde schildklierwaarde (kan het getal alleen niet schatten want ik ken de schaal niet, het is 4.5 maar weet niet van hoeveel)
Zou eigenlijk best wel tof zijn als dat echt iets is want als ik google op de mogelijke symptomen dan heb ik er 18 van de 36... alleen m'n hoofdpijn staat er niet bij.
Hij belt vrijdag terug, ik ben benieuwd!
bloedprikken gaf de uitslag van een licht verhoogde schildklierwaarde (kan het getal alleen niet schatten want ik ken de schaal niet, het is 4.5 maar weet niet van hoeveel)
Zou eigenlijk best wel tof zijn als dat echt iets is want als ik google op de mogelijke symptomen dan heb ik er 18 van de 36... alleen m'n hoofdpijn staat er niet bij.
Hij belt vrijdag terug, ik ben benieuwd!
**Self Rescuing Princess**
Is dat zo? Ik dacht dat voor een WO bachelordiploma hetzelfde gold als voor een HBO bachelordiploma. En wordt dat schriftelijke verzoek altijd goedgekeurd? (zit zelf in laatste bachelor jaar en ben niet van plan direct door te gaan voor master)Feline schreef:Een WO-bachelordiploma tellen ze bij DUO/IB-groep niet als officieel diploma, tenzij je hier een schriftelijk verzoek voor indient. Ik weet alleen niet goed of je het dan alsnog moet aangeven of niet. Bij WO gaan ze er blijkbaar automatisch van uit dat je doorgaat voor je MSc.
Edit: en ben nu ook ontopic, want lees dat je maar 3 jaar als gift krijgt als je alleen WO-bachelor hebt, terwijl ik wel 4 jaar stufi heb gehad en ervanuit was gegaan dat ik alles terugkreeg na WO-bachelordiploma :icon_sad:
-
- Contacteer:
@ anne:
GIYF
@ wandering: geen idee hoe het zit met dat schriftelijke verzoek. Mijn plan is om verkort een HBO opleiding in dezelfde richting te gaan doen, zodat ik iig een HBO-Bsc kan krijgen en aan het werk kan in mijn vakgebied op HBO-niveau. Mijn WO-opleiding is namelijk grotendeels theorie, de echte stages komen pas in de Master. Ik ben dus op praktisch gebied niet gekwalificeerd genoeg om met een WO-BSc hetzelfde werk te doen als een HBO-BSc.
Ik denk dat dat eigenlijk bij veel WO-Bacheloropleidingen opgaat, en dat er daarom van uitgegaan wordt dat men 'automatisch' doorgaat met een WO-Masteropleiding. Dat terwijl ik me meen te herinneren dat toenmalige Minister van Onderwijs, dhr. Plasterk, iets gezegd heeft over dat iemand met een WO-BSc ook aan het werk moet kunnen en men niet klakkeloos moet doorstromen in de Masteropleiding.
(oh, ff gezocht m.b.t. dit laatste en een artikel gevonden dat de zaak het dichtst benadert, en waarin Plasterk enkele eerder gemaakte opmerkingen, die ik mij dus herinnerde, deels terugtrekt: http://www.nu.nl/algemeen/1349717/plast ... jagen.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
Bron: http://www.schildklier.nl/asp/invado.as ... w&var=1031" onclick="window.open(this.href);return false;De meest gebruikelijke waarden:
TSH 0,4 – 4,0 mU/l
T4 60 – 140 nmol/l
FT4 8 – 26 pmol/l
T3 1,2 – 3,4 nmol/l
FT3 3 – 8 pmol/l
GIYF

@ wandering: geen idee hoe het zit met dat schriftelijke verzoek. Mijn plan is om verkort een HBO opleiding in dezelfde richting te gaan doen, zodat ik iig een HBO-Bsc kan krijgen en aan het werk kan in mijn vakgebied op HBO-niveau. Mijn WO-opleiding is namelijk grotendeels theorie, de echte stages komen pas in de Master. Ik ben dus op praktisch gebied niet gekwalificeerd genoeg om met een WO-BSc hetzelfde werk te doen als een HBO-BSc.
Ik denk dat dat eigenlijk bij veel WO-Bacheloropleidingen opgaat, en dat er daarom van uitgegaan wordt dat men 'automatisch' doorgaat met een WO-Masteropleiding. Dat terwijl ik me meen te herinneren dat toenmalige Minister van Onderwijs, dhr. Plasterk, iets gezegd heeft over dat iemand met een WO-BSc ook aan het werk moet kunnen en men niet klakkeloos moet doorstromen in de Masteropleiding.
(oh, ff gezocht m.b.t. dit laatste en een artikel gevonden dat de zaak het dichtst benadert, en waarin Plasterk enkele eerder gemaakte opmerkingen, die ik mij dus herinnerde, deels terugtrekt: http://www.nu.nl/algemeen/1349717/plast ... jagen.html" onclick="window.open(this.href);return false; )
Dankje voor de info.
Voor mij geldt wel hetzelfde, ook geen praktijkervaring tijdens de bachelor opgedaan. Maar ik heb eerst andere prioriteiten en dan wie weet doe ik die Master later nog eens. Maar ja dan heb ik dus wel 1 jaar studieschuld omdat ik er maar 3 van de 4 terugkrijg na WO bachelor...

Ik zou een date hebben vanavond, maar ik ben alweer thuis. *zucht*
Alsnog wat gaan koken dan maar.
Alsnog wat gaan koken dan maar.
- Crownless
What happened?
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
-
- Contacteer:
@ LM: Slechte date of date überhaupt niet gehad (afgezegd/niet op komen dagen)? Hoe dan ook, balen zeg!! *knufff* :close_knuf:
@ wandering: ik heb sowieso studieschuld, i.v.m. jarenlang maximaal lenen (kon niet anders als ik rond wilde komen - werk was geen optie). Maar als een deel daarvan (= prestatiebeurs & OV-lening waar ik recht op had) omgezet kunnen worden in een gift, scheelt me dat toch zeker al een derde van de totale studieschuld. Nu maar hopen dat ik überhaupt iets van een opleiding kan afronden, of dat ik aanspraak kan maken op omzetting door medische gronden.
@ wandering: ik heb sowieso studieschuld, i.v.m. jarenlang maximaal lenen (kon niet anders als ik rond wilde komen - werk was geen optie). Maar als een deel daarvan (= prestatiebeurs & OV-lening waar ik recht op had) omgezet kunnen worden in een gift, scheelt me dat toch zeker al een derde van de totale studieschuld. Nu maar hopen dat ik überhaupt iets van een opleiding kan afronden, of dat ik aanspraak kan maken op omzetting door medische gronden.
Ze is niet op komen dagen. Ook niet afgezegd ofzo. Zij had wel mijn nummer. Ik heb de hare nog gevraagd in een mailtje. Ik kreeg wel antwoord op de mail maar geen nummer.
Tien jaar geleden had ik voor het eerst een date via internet. Dit is de eerste keer dat dit me overkomt. Ik hoop dat er een goede verklaring is. Ben nogal verbaasd erover. Het is ook niet een nieuwkomer in het bdsm-wereldje.
En terwijl ik dit typ duikt ze op op msn. Ze heeft zich in de dag vergist. Hmm ik weet niet helemaal hoe ik daarop moet reageren.
Tien jaar geleden had ik voor het eerst een date via internet. Dit is de eerste keer dat dit me overkomt. Ik hoop dat er een goede verklaring is. Ben nogal verbaasd erover. Het is ook niet een nieuwkomer in het bdsm-wereldje.
En terwijl ik dit typ duikt ze op op msn. Ze heeft zich in de dag vergist. Hmm ik weet niet helemaal hoe ik daarop moet reageren.