Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
- skaoot
Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
Vervelend, maar kan gebeuren? Ik ben er zelf ook toe in staat, daarom zorg ik er wel voor dat beide partijen foonnrs hebben haha
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
-
- Contacteer:
Moeilijk... Het is via msn nogal lastig bepalen of ze oprecht is of dat het een smoesje is. Wat zegt je gevoel hierover?
Mocht je toch nog eens met haar willen afspreken, zorg dan iig dat je dan wel haar nummer hebt, juist met deze gebeurtenis in jouw (en haar) achterhoofd. Gewoon, tegelijkertijd met het afspreken van dag en tijd, om haar nummer vragen. Als ze moeilijk doet hierover, vind ik het iig maar een raar zaakje.
Mocht je toch nog eens met haar willen afspreken, zorg dan iig dat je dan wel haar nummer hebt, juist met deze gebeurtenis in jouw (en haar) achterhoofd. Gewoon, tegelijkertijd met het afspreken van dag en tijd, om haar nummer vragen. Als ze moeilijk doet hierover, vind ik het iig maar een raar zaakje.
- Ravelijne
Ik ben ook altijd terughoudend met tel nr geven aan iemand die ik nog niet ontmoet heb, hoor. Vrouwen lopen net iets meer risico op rottigheid met dating dan mannen, dus vind ik het niet raar om een tikkeltje 'eenzijdige voorzichtigheid' te betrachten in het begin.
Het maakt wel een slechte indruk, maar het kan voorkomen, idd. Ik hoop voor je dat ze gewoon leuk blijkt te zijn.
Het maakt wel een slechte indruk, maar het kan voorkomen, idd. Ik hoop voor je dat ze gewoon leuk blijkt te zijn.

- JerryM
@skaoot: gezien je al meer dan een jaar werken (wat ik niet wist eerder) betwijfel ik of je vrijstelling zal gaan krijgen. Blijft natuurlijk nee heb je, ja kan je krijgen, en misschien kan het ook met terugwerkende kracht, maar ook daar heb ik mn twijfels over.
Als het bedrag nu opeens aan de hoge kant is kan je meestal wel, ongeacht inkomen, gespreid betalen. Lees de aanslag goed door voor instructies.
Dit geldt ook voor jaarrekeningen van gas, elektra, water, eigen risico van zorgverzekering en teruggave van belastingen/toeslagen.
Als het bedrag nu opeens aan de hoge kant is kan je meestal wel, ongeacht inkomen, gespreid betalen. Lees de aanslag goed door voor instructies.
Dit geldt ook voor jaarrekeningen van gas, elektra, water, eigen risico van zorgverzekering en teruggave van belastingen/toeslagen.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
"You can't trust everything you read on the internet."
- Abraham Lincoln
- STM
- Abraham Lincoln
En om volledig te zijn, wèl met rente in geval van niet in één keer het totaal bedrag terugbetalen.JerryM schreef:Als het bedrag nu opeens aan de hoge kant is kan je meestal wel, ongeacht inkomen, gespreid betalen. Lees de aanslag goed door voor instructies.
- skaoot
Ja dat stond ook in de brief erbij, dat termijnen kan en dat er dan rente bijkomt.
Opzich zou ik in een keer kunnen betalen, ben ik er vanaf. Alleen hopen dat er geen andere grote kostenpost voorbij komt voordat ik weer bijgespaard heb.
Waarom kost werk zoveel energie? Waarom doet huishouden/boodshappen zichzelf niet?
Halve dag gewerkt maar voelt als hele. En moet nog aan de zelfstudie. Muh.
Opzich zou ik in een keer kunnen betalen, ben ik er vanaf. Alleen hopen dat er geen andere grote kostenpost voorbij komt voordat ik weer bijgespaard heb.
Waarom kost werk zoveel energie? Waarom doet huishouden/boodshappen zichzelf niet?
Halve dag gewerkt maar voelt als hele. En moet nog aan de zelfstudie. Muh.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- JerryM
Die rente is daarentegen wel maar minimaal, en kan bv voorkomen dat je rood komt te.staan, met boete-rente, een lening bij de bank moet hebben, of bv een doorlopend krediet moet gebruiken, die allemaal veel hogere rentestanden hebben dan de belastingdienst.
Niet altijd wordt er rente berekend trouwens.
Naja, je bent slim genoeg om ff snel een rekensommetje te maken wat het handigst is in jouw situatie.
Niet altijd wordt er rente berekend trouwens.
Naja, je bent slim genoeg om ff snel een rekensommetje te maken wat het handigst is in jouw situatie.
"You see this? This is what you want, but you can't have.... unless I let you."
- STM
- Abraham Lincoln
- STM
- Abraham Lincoln
- Crownless
Meh, ik wil even bitchen maar tegelijkertijd voel ik me een gigantische aansteller. Anyway, here goes:
Ik heb het helemaal gehad met mijn lichaam. De teen die sinds kort beter bekend staat als Residentie Schimpie doet zéér! De zalf bleek nogal agressief en veroorzaakte pijnlijke blaren op mijn teen. Doorprikken heeft geen zin.
Verder bleek de allergische reactie op mijn handen een soort eczeem die blijkbaar kan ontstaan bij een nare schimmelinfectie. Ik heb nu zalf die stinkt en waarvan ik precies merk wanneer ie is uitgewerkt, want jeuk!!! Echt, er komen alleen maar meer miniblaasjes op mijn handen, het jeukt verschrikkelijk en ik... Mag... Niet... Krabben!
Daarnaast zorgt mijn 3xsporten regime ervoor dat ik constant spierpijn heb. Zo'n zeurende 'wat flik je me nou?!'-buzz in mijn ledematen. Komt bij dat de fysio me gisteren mijn nek en schouders losgemasseerd had en dat deed ook zeer! Echt naar wat die gast deed. En dat voelt nu extra slierpijnerig erbovenop.
Ik vind het maar stom, ik wil geen pijn en geen jeuk en geen lelijke bulten op mijn handen die vast niemand ziet behalve ik. En dan heb ik er ook nog fucking keelpijn bij. Aaaargh!!!
Stom!!!
En ik vind het vooral stom dat ik ook steeds zo'n stem in mijn hoofd hoor met 'stel je niet zo aan'. Meh
Ik heb het helemaal gehad met mijn lichaam. De teen die sinds kort beter bekend staat als Residentie Schimpie doet zéér! De zalf bleek nogal agressief en veroorzaakte pijnlijke blaren op mijn teen. Doorprikken heeft geen zin.
Verder bleek de allergische reactie op mijn handen een soort eczeem die blijkbaar kan ontstaan bij een nare schimmelinfectie. Ik heb nu zalf die stinkt en waarvan ik precies merk wanneer ie is uitgewerkt, want jeuk!!! Echt, er komen alleen maar meer miniblaasjes op mijn handen, het jeukt verschrikkelijk en ik... Mag... Niet... Krabben!
Daarnaast zorgt mijn 3xsporten regime ervoor dat ik constant spierpijn heb. Zo'n zeurende 'wat flik je me nou?!'-buzz in mijn ledematen. Komt bij dat de fysio me gisteren mijn nek en schouders losgemasseerd had en dat deed ook zeer! Echt naar wat die gast deed. En dat voelt nu extra slierpijnerig erbovenop.
Ik vind het maar stom, ik wil geen pijn en geen jeuk en geen lelijke bulten op mijn handen die vast niemand ziet behalve ik. En dan heb ik er ook nog fucking keelpijn bij. Aaaargh!!!
Stom!!!
En ik vind het vooral stom dat ik ook steeds zo'n stem in mijn hoofd hoor met 'stel je niet zo aan'. Meh

If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
- eireann
- Site Admin
Als je nou 1 van die klachten had zou ik zeggen, kom op, gaat wel weer over. Maar met zoveel klachten tegelijk is het niet gek dat je er naar en zat mee bent hoor!
Knuffel!
Knuffel!
**Self Rescuing Princess**
Yup, alles tegelijk is gewoon stom! :close_knuf:
- Crownless
Ja. Alles los was wel makkelijk te handelen en had ik ook niet gezeurd. Hoewel die eczeem er vooral inhakt. Vind dat keiraar en het voelt ook zo raar, ziet er bizar uit en omgaan met jeuk is niet mijn sterkste kant...
Wel fijn dat jullie me toch willen knuffelen.
Wel fijn dat jullie me toch willen knuffelen.

Afgewezen voor mijn sollicitatie. Damn.
Voor die sollicitatie had ik er nog niet zo'n zin in, ik wilde de baan wel maar ik twijfelde ook of het wel verstandig was met bijna kindje krijgen, en of het bedrijf wel bij me paste, etc. Maar het gesprek was echt super-fijn dus na de sollicitatie was ik er echt wel heel positief over en zag ik mezelf daar helemaal werken. En zij waren ook positief over het gesprek. Maar nu hebben ze toch een ander gekozen. Ze zullen het natuurlijk nooit zeggen, maar misschien toch door mijn zwangerschap, ook al leken ze daar tijdens de sollicitatie totaal geen probleem mee te hebben?

Baal in ieder geval flink. Ik werk nu via een uitzendbureau in de gehandicaptenzorg, maar dat houdt op als er een kindje is, flexibele opvang is veel te duur en ik kan niet bij voorbaat opvang regelen en dan maar afwachten of er iets aan werk binnen komt, dat is ook te duur, als ik dan uiteindelijk de helft van de keren wel voor opvang moet betalen terwijl ik niets verdien. Wil ik nog werken naast mijn webshop, dan heb ik een parttime baantje met vaste uren nodig.
En eigenlijk wil ik wel werken, want het is volgens mij ook niet gezond om met je kindje de hele dag thuis te zitten en geen mensen te zien. De afgelopen tijd heb ik mijn werk op het uitzendbureau even on hold gezet vanwege die misselijkheid steeds, en omdat ik ook tijd wilde hebben om een begin te maken met het huis opruimen. Ik begin nu al te merken dat het thuis-zitten me begint op te breken, als in, ik kom elke dag later op gang, blijf langer in bed liggen, ga nog boekje lezen ipv zinnige dingen doen, omdat ik toch weet dat ik de hele dag nog heb om de dingen te doen die ik moet doen. En de volgende dag. En de dag erna. Als ik ook werk voel ik een tijdslimiet en ga ik op mijn "vrije" dagen veel sneller aan de gang met noodzakelijke webshop-taakjes en andere dingetjes die ik me had voorgenomen te doen.
Dus baal ontzettend. Ik wilde dat baantje!

- eireann
- Site Admin
Ah das idd balen pluu!
en de cirkel tussen wel/geen baan en wel/geen opvang is ook heel frustrerend (en duur!)
en de cirkel tussen wel/geen baan en wel/geen opvang is ook heel frustrerend (en duur!)
**Self Rescuing Princess**
- Crownless
Aw Pluu, das rot zeg. Afgewezen voor banen is ook helemaal ruk, en ik vind het zelf ook altijd heel frustrerend hoe je je kunt verheugen op een baan. Ik bedoel, dat is ook nodig voor een positieve indruk, dat je die baan graag wilt. En dan weer die teleurstelling. Ik snap m helemaal.
- skaoot
@Crownless: alles tegelijk is ook heel stom! Dat is geen aanstellen.
@Pluu: balen dat het niks is geworden
Zelf ook even dipje. Gesprekje gehad op werk over hoe het gaat, en ook over hoe het met mn zelfstudiegebeuren gaat. En meh, is de lat even hoog gelegd. Op zich kan ik het wel. Denk ik. Moet het alleen ook doen. En ik merk gewoon dat ik heel veel basics al niet weet, terwijl mn Windows7 boek grschreven is voor systeembeheerders met zo'n 1-2 jaar ervaring. Moet dus veel extra opzoeken, uitvogelen, waarvan wordt aangenomen dat ik het al weet/kan. Niet dus. En ik kan het wel leren, maar kost veel extra werk en energie. Plus dat ik echt niet alles in 1x doorheb/onthoud. Maar boeken niveautje lager zijn er ook niet echt. Krijg je Windows voor senioren enzo.
En ja ik ben best slim. En op zich kan ik het ook wel leren, al prutsende. Maar als er dan ineens deadlines benoemd worden (over 3 maanden examen!?) en en en...
Dan twijfel ik toch heel erg of ik wel de goede keus heb gemaakt, door een volledig nieuw richting te kiezen. Uitdaging, sure... Maar is dit wat ik wil? Ik heb nogal een kennis/kundegat te overbruggen.
Anyhoe, blablabla, ja komt allemaal goed, ik kan het wel, yaddayadda. Nu vind ik het allemaal kut. En aangezien ok vandaag niet hoef te werken zou ik aan de studie moeten maar ik raak alleen maar ontmoedigd als ik dat boek zie.
Morgen heb ik ook niks gepland, probeer het dan wel.
Pak zo de trein naar mn ouders.
Meh.
@Pluu: balen dat het niks is geworden

Zelf ook even dipje. Gesprekje gehad op werk over hoe het gaat, en ook over hoe het met mn zelfstudiegebeuren gaat. En meh, is de lat even hoog gelegd. Op zich kan ik het wel. Denk ik. Moet het alleen ook doen. En ik merk gewoon dat ik heel veel basics al niet weet, terwijl mn Windows7 boek grschreven is voor systeembeheerders met zo'n 1-2 jaar ervaring. Moet dus veel extra opzoeken, uitvogelen, waarvan wordt aangenomen dat ik het al weet/kan. Niet dus. En ik kan het wel leren, maar kost veel extra werk en energie. Plus dat ik echt niet alles in 1x doorheb/onthoud. Maar boeken niveautje lager zijn er ook niet echt. Krijg je Windows voor senioren enzo.
En ja ik ben best slim. En op zich kan ik het ook wel leren, al prutsende. Maar als er dan ineens deadlines benoemd worden (over 3 maanden examen!?) en en en...
Dan twijfel ik toch heel erg of ik wel de goede keus heb gemaakt, door een volledig nieuw richting te kiezen. Uitdaging, sure... Maar is dit wat ik wil? Ik heb nogal een kennis/kundegat te overbruggen.
Anyhoe, blablabla, ja komt allemaal goed, ik kan het wel, yaddayadda. Nu vind ik het allemaal kut. En aangezien ok vandaag niet hoef te werken zou ik aan de studie moeten maar ik raak alleen maar ontmoedigd als ik dat boek zie.
Morgen heb ik ook niks gepland, probeer het dan wel.
Pak zo de trein naar mn ouders.
Meh.