Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
- tessie
- Contacteer:
Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.
@Pluu: Tegen het einde van je zwangerschap is het mss juist wel weer makkelijker om een baan te vinden. Ik heb dat best vaak van mensen gehoord, dat ze dan aangenomen werden per na hun verlof zeg maar. Dan heeft de nieuwe werkgever ook geen 'last' van je zwangerschap zeg maar...
- eireann
- Site Admin
Huisarts heeft gebeld, zo blij mee, toffe vent!eireann_S schreef:eigenlijk niet verdrietig en niet boos, maar weet geen beter bankje;
bloedprikken gaf de uitslag van een licht verhoogde schildklierwaarde (kan het getal alleen niet schatten want ik ken de schaal niet, het is 4.5 maar weet niet van hoeveel)
Zou eigenlijk best wel tof zijn als dat echt iets is want als ik google op de mogelijke symptomen dan heb ik er 18 van de 36... alleen m'n hoofdpijn staat er niet bij.
Hij belt vrijdag terug, ik ben benieuwd!
M'n cholesterol is prima, ook leuk

Er zijn twee schildklierwaarden geprikt die 4.5 (waarvan ik nu weet dat het tussen de 0.4 en 4 hoort te liggen) en nog een andere (niet onthouden of het 3 of 4 was) die was 15 en de normale range daarvan is tussen de 10 en de 19. Nu is het natuurlijk altijd jammer dat je dat niet laat prikken als je gezond bent want dan weet je wat er bij je hoort, maar het kan goed zijn dat ik lager gewend ben. Dus we gaan medicijnen proberen. Vooral omdat ik VEEL kleine klachten heb (die steeds zwaarder voelen) die daar allemaal aan gelinkt kunnen zijn. Er is niks om zeker te weten dat die klachten niet bij depressie/mogelijke adhd/stress vandaan komen, maar de grote verscheidenheid duid wel op de schildklier.
Heb wel gevraagd hoe dat nou zit als het NIET de schildklier blijkt, of ik die dan niet verneuk door met pilletjes te beginnen, maar omdat het om zo'n klein verschil gaat verwacht de arts na evt afbouwen als het niet werkt geen problemen.
Dus. Wow. Zou wel vet tof zijn als al die klachten weggaan hoor!
Hier is het lijstje wat op mij van toepassing is, niet altijd alles, maar wel altijd meerdere tegelijkertijd.
* gewichtstoename (soms afname)
* vocht vasthouden
* vermoeidheid
* duizeligheid
* benauwdheid
* trager functioneren
* lage lichaamstemperatuur
* snel koud
* lage bloeddruk
* tintelingen
* opgeblazen gevoel
* slecht functionerend immuunsysteem
* allergieën
* concentratieproblemen
* spastische darm
* laag libido (minder zin in seks)
* verminderde eetlust
* apathie
* depressiviteit en stemmingswisselingen
* geheugenproblemen (pseudo dementie)
* slaapstoornissen
* PMS
**Self Rescuing Princess**
*knuffelt skaoot ook* Snap het best goed, is ook moeilijk.
En dat klinkt wel positief, toch anne?
En dat klinkt wel positief, toch anne?
- eireann
- Site Admin
ja vind ik ook faery, maar was in klaag topic begonnen, dus dacht dan de update ook maar hier 

- tessie
- Contacteer:
Anne, ik begreep van mijn internisten altijd dat als je eenmaal met die pillen begon (tenminste, ik neem aan dat je het over thyrax hebt), dat je die dan ws altijd moet blijven slikken..
Mijn huisarts wilde het eerst ook zelf regelen, maar ik wilde toch liever naar een internist, en die zei ook dat wat mijn huisarts voorstelde qua behandeling, niet handig was. Dus ik zou je adviseren om toch een verwijzing naar een internist te vragen. Die heeft er gewoon echt meer verstand van.
Mijn huisarts wilde het eerst ook zelf regelen, maar ik wilde toch liever naar een internist, en die zei ook dat wat mijn huisarts voorstelde qua behandeling, niet handig was. Dus ik zou je adviseren om toch een verwijzing naar een internist te vragen. Die heeft er gewoon echt meer verstand van.
Bij mij ontstaat de indruk dat het een beetje (veel) chaotisch is in je hoofd en dat je kennelijk nog de juiste ritme gevonden moet krijgen.skaoot schreef:Anyhoe, blablabla, ja komt allemaal goed, ik kan het wel, yaddayadda. Nu vind ik het allemaal kut. En aangezien ok vandaag niet hoef te werken zou ik aan de studie moeten maar ik raak alleen maar ontmoedigd als ik dat boek zie.
Morgen heb ik ook niks gepland, probeer het dan wel.
Pak zo de trein naar mn ouders.
Meh.
Het is waarschijnlijk al beter als je voor jezelf doelen en prioriteiten kunt stellen en je dan ook daaraan te houden; dat betekend dus óók: keuzes maken

Tuurlijk is dat hier lekker makkelijk gezegd, maar het is wellicht iets waar je houvast aan hebt.
Jaren geleden, toen ik nog een betaalde full-time baan had, waren er twee jonge dames op de afdeling werkzaam die in de avonduren studeerden. Hun sociale leven was echt beperkt tot alleen de weekenden. Maar ze hebben hun studie succesvol afgerond en konden verder groeien in hun werkzame leven.
En toen waren er ineens heel veel collega's die jaloers waren, want die jonge dames hadden iets bereikt waar de rest alleen maar over konden dromen. Maar die beseften kennelijk niet wat daarvoor nodig was...
Hiermee geef ik alleen aan dat er keuzes gemaakt moeten worden om het gewenste doel te bereiken.
Toen ik ontslagen werd (door eigen toedoen) hadden die vrouwen inmiddels een eigen bedrijf.
- skaoot
Yup ik ben een chaoot. Maar dat ben ik gewend.
Ik weet dat niet alles kan. Dat probeer ik nu ook niet, zoals ik al aangaf doe ik vanalles al niet wat ik wel zou willen. Doordeweeks doe ik vrij weinig sociaals. Werk, huishouden, rust/wat tijd voor mezelf en studie, en dan is het wel op.
Ik loop er nu tegen aan dat ik er meer energie aan kwijt ben/erin moet steken dan gedacht. En dat ik me afvraag of dat voor mij werkt, of ik dat over heb voor wat het oplevert. Of ik hier goed zit.
Ik weet dat niet alles kan. Dat probeer ik nu ook niet, zoals ik al aangaf doe ik vanalles al niet wat ik wel zou willen. Doordeweeks doe ik vrij weinig sociaals. Werk, huishouden, rust/wat tijd voor mezelf en studie, en dan is het wel op.
Ik loop er nu tegen aan dat ik er meer energie aan kwijt ben/erin moet steken dan gedacht. En dat ik me afvraag of dat voor mij werkt, of ik dat over heb voor wat het oplevert. Of ik hier goed zit.
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
- eireann
- Site Admin
Maar dat zijn goede dingen om je af te vragen. Niet zonder na te denken doorbuffelen, maar even stoppen en nadenken. En als je dan door wilt gaan, dan weet je dat je er voor kiest!
- skaoot
@Anne: ja dat is goed om bij stil te staan... Maar ik merk dat ik het ook eng vind om bij stil te staan. Want wat als ik tch niet door wil gaan hiermee? Wat dan? Als ik doorbuffel dan heb ik iig iets. Dat idee.
Komt goed, komt goed, komt goed...
Komt goed, komt goed, komt goed...
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
- eireann
- Site Admin
Dan zoek je wat anders 

- Ravelijne
Yep. Hou wel in gedachten dat het begin echt het moeilijkste is. Als je eenmaal die basis hebt, dan gaan dingen veel meer vanzelf. Dan is het af en toe een cursus, niet meer bijna 2 banen.
- Voleuse
Ik merk bij mezelf vaak dat saaie en/of moeilijke onderwerpen echt niet gaan. dan kan ik nog zo slim zijn, het is gewoon stom en saai en ik WIL het helemaal niet weten. Interessante leerstof ben ik zo doorheen, dan kan ik ook echt met een boek zitten van oooh, zit dat zo? Ahaaa? 
Tuurlijk zijn we verschillende personen, maar wat ik probeer te zeggen is dat het helemaal niet zo raar is dat je saaie boeken niet kan doorwerken, ookal ben je slim. Misschien gaat de deadline je wel helpen? Als er een beetje druk achter zit gaat leren bij mij iig. veel beter, saai of niet.

Tuurlijk zijn we verschillende personen, maar wat ik probeer te zeggen is dat het helemaal niet zo raar is dat je saaie boeken niet kan doorwerken, ookal ben je slim. Misschien gaat de deadline je wel helpen? Als er een beetje druk achter zit gaat leren bij mij iig. veel beter, saai of niet.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
- thaliya
soms he... heb ik het zo gehad met die kut-sub gevoelens. Dat er Meneren zijn die je gewoon, zelfs op afstand, zo kut kunnen laten voelen. Ik wil het gewoon niet meer! Dus als er iemand de schakelknop heeft gevonden voor sub gevoelens aan- en uitschakelen, ik hou me aanbevolen.
Twijfel even of dit een rant is of een troostbankje post, maar ik voel me verdrietig dus maar even hier.
Zo... en dan ga ik nu slapen en hopen dat ik morgen "normaal" ben als ik opsta
Twijfel even of dit een rant is of een troostbankje post, maar ik voel me verdrietig dus maar even hier.
Zo... en dan ga ik nu slapen en hopen dat ik morgen "normaal" ben als ik opsta

And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
-
skaoot, ik kan je ook helpen he!
Ikke snap Windhoos 7
Plus dat ik alle Windhoos 7 examens heb gedaan (wel alweer 2 jaar geleden, dus wordt wat geheugen graven) en ik schijn ook nog best goed dingen uit kunnen leggen.
Ikke snap Windhoos 7

- kitten
*knuffelt taika* I hear ya...