Plaatjes!
- Ravelijne
Re: Plaatjes!
@kitten Ik denk dat je er dan met een ander 45 km wagentje dan wel op mag. Die heb je ook in niet-invaliden uitvoering. @jongetje Misschien scootmobiel? Dat is iets anders dan zo'n rode 45 km Canta invalide voertuig. Scoot zit meer in de categorie snor-scooter.
En nu niet meer zo snel zeggen dat ik fotoshop

Maar om ruiters te verbieden, daar is toch weer een ander bord voor nodig?Heerscher-vd-nacht schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... n-op.dhtml
nu vraag ik me dan weer wel af wat het verschil is tussen een brommobiel en een invalidekarretje.De wet biedt geen alternatief. Het is de enige mogelijkheid om aan te geven dat tractoren en brommobielen wél op de weg mogen rijden, maar dat andere langzame motorvoertuigen, fietsers, bromfietsers, vee, ruiters en gehandicaptenvoertuigen, niet welkom zijn op de weg.
- Crownless
Er werd ook niet gezegd dat jij photoshopte, maar dat èr is gephotoshopt. Ik vind wel eens vaker plaatjes op internet die dan gephotoshopt blijken te zijn. Heb ik niet gedaan, heb ik alleen niet gezien. Kan. Dat kitten dat zei was geen verwijt naar jou ofzo.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Dat is een andere insteek dan de mijne. Foto had ik zèlf gemaakt en om dan het vermoeden uit te spreken dat er gefotoshopt zou zijn.... En Laura dit versterkte met haar comment.Crownless schreef:Er werd ook niet gezegd dat jij photoshopte, maar dat èr is gephotoshopt.
Vond ik beslist niet prettig om te lezen, begrijp je?
En dank aan Heerscher voor zijn speurwerk welke een antwoord geeft op deze bordencombinatie

Leuk he de nederlandse verkeersborden. Zeer waarschijnlijk staat het bovenbord er al jaren.....is door de loop der jaren de situatie veranderd of veel ongelukken gebeurd en heeft plaatselijk iemand besloten dat het verstandiger was de regels te veranderen. Dan blijkt dat een onderbord plaatsen sneller is en goedkoper dan het bovenbord vervangen door eentje die wel van toepassing is op de huidige situatie.
Of deze gefotosjopt is weet ik niet......ik weet in iedergeval wel plekken waar zulk soort situaties/borden voorkomen en nog wel gekkere ook.
Of deze gefotosjopt is weet ik niet......ik weet in iedergeval wel plekken waar zulk soort situaties/borden voorkomen en nog wel gekkere ook.
Een brommobiel is een brommer met een caroserie erop en moet de regelgeving van de brommers volgen. Een invalide kar gelden andere regels voor. Oa een brommobiel mag niet over de stoep of fietspad een invalide karretje weer wel.....en zo zijn er nog wat dingen.Heerscher-vd-nacht schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/ar ... n-op.dhtml
nu vraag ik me dan weer wel af wat het verschil is tussen een brommobiel en een invalidekarretje.De wet biedt geen alternatief. Het is de enige mogelijkheid om aan te geven dat tractoren en brommobielen wél op de weg mogen rijden, maar dat andere langzame motorvoertuigen, fietsers, bromfietsers, vee, ruiters en gehandicaptenvoertuigen, niet welkom zijn op de weg.
Scootmobiel valt onder de categorie voetgangers.Ravelijne schreef:@kitten Ik denk dat je er dan met een ander 45 km wagentje dan wel op mag. Die heb je ook in niet-invaliden uitvoering. @jongetje Misschien scootmobiel? Dat is iets anders dan zo'n rode 45 km Canta invalide voertuig. Scoot zit meer in de categorie snor-scooter.
-
- Contacteer:
Dus als die mensen met hun scootmobiel op het fietspad rijden, mag ik ze vriendelijk verzoeken om op de stoep te gaan rijden? 

Dat mag en zij mogen dit weigeren. Ze mogen vreemd genoeg zelfs meer als voetgangers. Op de stoep, fietspad en zelfs op de weg.
-
- Contacteer:
Vertel dat maar niet aan mijn dementerende oudoom.. Hem hebben ze zijn scootmobiel afgenomen omdat hij een gevaar op de weg werd. Iedereen moest maar voor hem wijken. Mja, Alzheimer he?
Waarom mogen zij meer eigenlijk?
Waarom mogen zij meer eigenlijk?
Je mag natuurlijk geen gevaar zijn he.
Soms is de stoep niet breed genoeg of zelfs helemaal niet aanwezig. Soms is de stoep erg druk met echte voetgangers en dan is het handiger als de scootmobilist uitwijkt naar een weggedeelte waar die gewoon door kan rijden. Afhankelijk van hoe de scootmobiel getuned wordt kan de snelheid varieeren van max 10km/u tot 18km/u officieel en sommige kunnen zelfs 21km/u.
Als het druk is op de stoep kan iemand in een scootmobiel beter uitwijken naar het fietspad of bij gebrek aan naar de rijbaan. In Purmerend bijvoorbeeld is een ware epidemie van scootmobilisten. Toen die dingen net in zwang kwamen en iedereen er nog vrolijk mee over de stoep scheurde waren er dagelijks meerdere ongelukken tussen scootmobilisten en voetgangers en maar al te vaak moest daar de ambulance bij komen. Later werden mensen geadviseerd de fietspaden te gaan gebruiken of de rijbaan en toen is het aantal ongelukken drastisch afgenomen.
Soms is de stoep niet breed genoeg of zelfs helemaal niet aanwezig. Soms is de stoep erg druk met echte voetgangers en dan is het handiger als de scootmobilist uitwijkt naar een weggedeelte waar die gewoon door kan rijden. Afhankelijk van hoe de scootmobiel getuned wordt kan de snelheid varieeren van max 10km/u tot 18km/u officieel en sommige kunnen zelfs 21km/u.
Als het druk is op de stoep kan iemand in een scootmobiel beter uitwijken naar het fietspad of bij gebrek aan naar de rijbaan. In Purmerend bijvoorbeeld is een ware epidemie van scootmobilisten. Toen die dingen net in zwang kwamen en iedereen er nog vrolijk mee over de stoep scheurde waren er dagelijks meerdere ongelukken tussen scootmobilisten en voetgangers en maar al te vaak moest daar de ambulance bij komen. Later werden mensen geadviseerd de fietspaden te gaan gebruiken of de rijbaan en toen is het aantal ongelukken drastisch afgenomen.
- kitten
@dbj: had ik moeten ruiken dat je die foto zelf gemaakt had?
Ken dat dan via internetkitten schreef:@dbj: had ik moeten ruiken dat je die foto zelf gemaakt had?

Het was wellicht handiger geweest om die vermelding erbij te plaatsen. En tuurlijk, ook dan zou er nog gefotoshopt kunnen zijn.
Er even bij zetten zou inderdaad prettig geweest zijn. Voorkomt een hoop verwarrig en irritatie. 
Sorry als mijn opmerking je in het verkeerde keelgat schoot, maar na de opmerking van kitten zocht ik naar een reden waarom het geshopt zou kunnen zijn, en benoemde dat wat me het meest opviel.
Plus dat ik het me niet in kan beelden dat iemand zo'n combinatie aan borden ophangt, maar blijkbaar komt het echt voor. (nu word ik nog moedelozer als ik er aan denk dat ik al die regeltjes moet gaan leren)

Sorry als mijn opmerking je in het verkeerde keelgat schoot, maar na de opmerking van kitten zocht ik naar een reden waarom het geshopt zou kunnen zijn, en benoemde dat wat me het meest opviel.
Plus dat ik het me niet in kan beelden dat iemand zo'n combinatie aan borden ophangt, maar blijkbaar komt het echt voor. (nu word ik nog moedelozer als ik er aan denk dat ik al die regeltjes moet gaan leren)
Dank Laura voor je reactie. Mag ik je Illustra aanbevelen voor de rijlessen?
Die is kennelijk heel goed en veel gevraagd, heb ik begrepen.
Op Fetlife is een Belg actief die nòg veel vreemdere bordencombinaties op z'n profiel heeft gezet.
Het is ongelooflijk wat je klaarblijkelijk zoal tegenkomt onderweg.
Die is kennelijk heel goed en veel gevraagd, heb ik begrepen.
Op Fetlife is een Belg actief die nòg veel vreemdere bordencombinaties op z'n profiel heeft gezet.
Het is ongelooflijk wat je klaarblijkelijk zoal tegenkomt onderweg.