Nerveus voor een date of om een andere reden...
- phedre
- Contacteer:
Re: Nerveus voor een date of om een andere reden...
ga uit van 4x je jaarsalaris + eigen vermogen - eventuele schulden (waar voor sommige geldverstrekkers studieschuld wel mee telt, anderen zijn daar soepeler in)
De banken zijn laatste tijd redelijk streng geworden. Er is ook sprake geweest van alleen financiering tot executie waarde. Wat dus in zou houden dat je het verschil tussen executiewaarde en vrije verkoopwaarden zelf moet financieren. Executiewaarde is die waarde die het pand (volgens de makelaar) bij gedwongen verkoop op zou moeten brengen, deze ligt zo'n 10-20% lager dan de vrije verkoopwaarde. Bovenop de vrije verkoopwaarde komen dan nog de kosten koper (overdrachtsbelasting, notariskosten) die je ook zelf!! moet financieren.
De ene bank is hier strenger in dan de andere, maar waar elke bank wel naar moet handelen zijn de regels voor de Nationale HypotheekGarantie, als je tenminste NHG wilt op je hypotheek. Dit levert een rentekorting op van paar tienden van procenten, maar de regels zijn ook wel strikter.
succes!!!
De banken zijn laatste tijd redelijk streng geworden. Er is ook sprake geweest van alleen financiering tot executie waarde. Wat dus in zou houden dat je het verschil tussen executiewaarde en vrije verkoopwaarden zelf moet financieren. Executiewaarde is die waarde die het pand (volgens de makelaar) bij gedwongen verkoop op zou moeten brengen, deze ligt zo'n 10-20% lager dan de vrije verkoopwaarde. Bovenop de vrije verkoopwaarde komen dan nog de kosten koper (overdrachtsbelasting, notariskosten) die je ook zelf!! moet financieren.
De ene bank is hier strenger in dan de andere, maar waar elke bank wel naar moet handelen zijn de regels voor de Nationale HypotheekGarantie, als je tenminste NHG wilt op je hypotheek. Dit levert een rentekorting op van paar tienden van procenten, maar de regels zijn ook wel strikter.
succes!!!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
- Daantje
- Contacteer:
Jij had anders het systeem gehackt?chell schreef:Jammer, dat is er niet eentje van ons

Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
-
Nee, ik kan niet in het primaire systeem, maar wel in het digitale archief. Dus ik had wel even een blik kunnen werpen in het dossier van het adres/de adressen 

Dank je nijntje hij heeft er heel goed op gereageerd schrok natuurlijk wel een beetje maar staat er ook wel open voor.Dus zal hem nu het een en ander laten lezen 

- eireann
- Site Admin
vandaag komen mijn vader en een vriend van hem kijken hoe ik muziek maak in mn bandje....
- phedre
- Contacteer:
spannend!!:) succes!
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
Best wel zenuwachtig of en wanneer ik een reactie krijg. Heb een paar maanden geleden iemand leren kennen die ik erg leuk vind maar vanaf het begin wist ie niet zeker of er wel een relatie in zat en paar weken terug kreeg ik een sms dat ie tot de conclusie was gekomen van niet. Paar weken daarna toch weer contact en bleek dat ie me toch wel miste en veel om me geeft maar vervolgens zie ik hem maar 1x in de week en nooit in het weekend en hoor dan ook helemaal niets van hem. Was daar gisteren best wel kapot van dus vanochtend een mail gestuurd omdat zijn foon uitstaat dat als ik toch steeds alleen zit ik net zo lief helemaal alleen bent omdat ik dan nog kans heb om iemand tegen te komen die wel vaker bij me wilt zijn en er voor me kan zijn. Heb de mail al om 8 uur verstuurd en dus nog niets gehoord.
Bleh....niet leuk spannend Zhenna! Sterkte!
- kitten
Oh, dat is kut... 

Dank jullie wel ruby-vita en kitten. Heb nog steeds niet gehoord en eigenlijk ook wel verwacht waarschijnlijk zijn pc nog niet aan gehad. Morgen gelukkig werken dus ff mijn gedachten ergens anders.
- kitten
Wauw, ik heb respect voor je geduld... Ik vind dat zooooo moeilijk, zulke situaties!
Ik ook hoor maar kan ook niet veel anders bellen heeft geen zin als zijn foon uit staat en weer een mail sturen ook niet. Het enige wat wel gaat gebeuren is dat als het nog lang duurt voordat hij reageert hij te laat is en ik hem ga negeren maar dan ook echt negeren dan zorg ik ervoor dat ie niet meer op mijn profiel kan op netlog block ik hem op msn en dan neem ik ook niet de foon op als hij belt en stuur ik ook geen sms meer terug en dat kan ik dan ook heel goed volhouden. Nu geef ik hem nog maar ff de voordeel vd twijfel dat ie mijn mail nog niet gelezen hebt maar morgen avond moet dat toch echt wel het geval zijn want hij kijkt bijna iedere dag of ie mail heeft van netlog of van klanten. Dus als ik morgenavond nog niets gehoord heeft kan ie het schudden.............
Zelf zou ik ook heel erg nerveus en ongeduldig zijn, herkenbaar dus.
Maar heb je er al aan gedacht dat hij mogelijk om andere reden niet bereikbaar is of kan zijn? En dat je dus nog meer geduld moet opbrengen.
Maar heb je er al aan gedacht dat hij mogelijk om andere reden niet bereikbaar is of kan zijn? En dat je dus nog meer geduld moet opbrengen.
Ja vandaar mijn voordeel vd twijfel ik weet dat ie vaak zichzelf terug trekt in het weekend of er op uitgaat en dan zijn foon uit zet om niet gestoord te worden en dan ook niet zijn laptop aanzet maar weet ook dat ie morgenochtend voor zijn werk zijn mail gaat lezen en tegenwoordig heeft ie internet op zijn mobiel dus kan ie ook op zijn werk zijn mail lezen.