Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Jezebel

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Jezebel »

:close_knuf: voor Fixertje... stom geld ook altijd... :shutup:
There's a room inside your gut
close the door and keep it shut
let no daylight enter in
and the punishment begin

Maria Mena ~ Secrets
chell

Bericht door chell »

*dendert overal overheen*

Blijkt nu dat ik helemaal niet al vanaf zondag klachten had mogen houden. Te lang, dus meer aan de hand. Nu naar de HAP.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Oh, Chell! Hou je ons een beetje op de hoogte?
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Stom fixertje!
Duimt heel hard voor chell!
Daantje
Contacteer:

Bericht door Daantje »

Och Chell, ik heb nog een dak boven mijn hoofd hoor. Dit kwam toevallig op mijn pad.

Jij hebt maar een lijf, doe er voorzichtig mee. *Duimt dat het niet te ernstig is.*
Volg mijn Transitieblog: fadinggender.nl
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

*bezorgd naar chell kijkt*

sterkte meis, denk aan jezelf!
MILF :grin_ani:
Rauw Beestje

Bericht door Rauw Beestje »

Oei chell! Wees voorzichtig met jezelf, please! Hoop dat je goed en snel geholpen kunt worden!
chell

Bericht door chell »

En weer terug...

Korte situatieschets

- chell heeft voor de zoveelste keer rare aanval van pijn/overgeven gehad en gaat naar de huisarts
- Huisarts probeert chell af te schepen met maagtabletjes, maar chell weigert, want vertrouwt het niet. Er wordt bloedgeprikt.
- chell wordt al na één dag gebeld met de mededeling dat bloed niet goed is. Leverwaarden verhoogd. Hoezee, chell is niet gek.
- chell laat echo maken in ziekenhuis. Galstenen. Hoera, 1+1= 2. Lever en gal hebben namelijk met elkaar te maken.
- Huisarts verwijst door naar chirurg, maar wil wel ook nog een keer leverwaarden prikken wanneer er níet net een aanval heeft plaatsgevonden.
- chell krijgt aanval nummer zoveel en blijft daarna ziek.

Ondertussen probeerde ik vandaag een afspraak te maken in het ziekenhuis. Of eigenlijk dat ging mijn moeder regelen. Op basis van de hoogte van de leverwaarden werd mij echter verteld dat met zulke waarden niet geopereerd gaat worden.

De MDL arts schreef (per e-mail, heerlijk modern!):
Ik zie dat de leverwaardes best aan de hoge kant zijn. Ik vind het wel verstandig dit eerst nog te controleren voordat ik je naar de chirurg verwijs. Die gaan nl nooit opereren wanneer de leverwaardes hoog zijn (dan denken ze nl dat er mogelijk een steen in de galwegen zit wat de kans op lekkage na cholecystectomie kan vergroten). De echo laat dat weliswaar niet zien, maar kan stenen van ca 8mm missen.
Tja.. leuk.. maar als ik nu bloed ga laten prikken, zijn die leverwaardes nóg hoger, want ik zit al sinds zondag te etteren. Dus dat mailde ik terug.

Haar reactie daarop was dat vanaf zondag al klachten hebben niet oké is en dat ik langs HA/HAP of SEH moest, omdat er sprake kon zijn van een ontsteking of iets anders. Meteen maar naar de HAP gebeld dus, want het was al na vijf uur en daar een afspraak gefixed.

En die zegt..... er is niks ernstigers aan de hand, je hebt gruis, wat continu aan het passeren is. Ze moeten je gewoon gaan opereren, want wachten tot de boel rustig is en de leverwaardes zakken is martelen en gaat waarschijnlijk ook niet snel gebeuren. Het is logisch dat ze liever niet opereren als de boel onrustig is, maar als de klachten blijven, moet het ding er gewoon uit, rustig of niet.

Terug bij nul dus. Nou ja, ik ben 10 zetpillen Diclofenac rijker. En de HAP-arts heeft weer aan mijn eigen HA doorgegeven dat ik echt geholpen moet gaan worden.

Zucht!
nijntje

Bericht door nijntje »

Oh, dit klinkt echt heel, heel, heel erg naar! Hopelijk lukt het vannacht om een beetje te slapen....
faery

Bericht door faery »

Wat hopeloos allemaal chell, echt heel vervelend. Sterkte!
chell

Bericht door chell »

Slapen doe ik wel, veel ook eigenlijk. En de pijn is ook wel te handelen met paracetamol. Heb die pillen eigenlijk meer meegenomen voor het geval dat het erger wordt. Het voelt vooral heel naar. Héél erg opgeblazen gevoel (echt alsof je buik ontploft) en een heel irritant zeurderig pijntje in m'n bovenrug en onder m'n rechter ribbenboog. En misselijk bij vlagen.

Maar ik wil er gewoon vanaf. En waar ik eerst nog dacht "doe maar januari", heb ik nu al zoiets van "okay, ik skip alle leuke dingen wel voorlopig, ruk het ding er maar uit".
greeneye

Bericht door greeneye »

@chell

ik heb het geloof ik al eerder gezegd maar verhoogde leverwaarde wijzen vaak op een ontsteking. Mijn partner had dat ook en naast pijn is hij er ook voor opgenomen geweest. Bij een ontsteking moeten ze ook minimaal 8 weken wachten voor ze kunnen opereren. Let goed op jezelf en laat je niet afschepen. Als een eventuele ontsteking net begonnen is kunnen ze nog met spoed opereren. Als je het niet vertrouwd zou ik toch de seh bellen. Heel veel succes i ieder geval. En beterschap ik hoop dat de zetpillen werken
curious

Bericht door curious »

pffff vervelend chell om zo van kastje naar muur gestuurd te worden! Blijkt maar weer dat je mondig moet zijn in de huidige geneeskunde!
Crownless

Bericht door Crownless »

Ik kan me ook zo voorstellen dat al die leuke dingen al minder leuk zijn als je rondloopt met een 'ik ontplof bijna'-buik en je crepeert van de pijn. Echt ontzettend ruk zeg! Ik hoop dat je snel onder het mes mag.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
skaoot

Bericht door skaoot »

Aw chell, niet hip dat heen en weer gestuur en die zegt dit en die zegt dat en dat soort gedoe. Knuffels!!!
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Plaats reactie