Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Rauw Beestje

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Rauw Beestje »

Ahw, lees ik het ene moment in het vrolijk topic dat je er zin in hebt en dan dit. Maar beterschap voor Peter!
Peter^
Contacteer:

Bericht door Peter^ »

@lotus, ik had me er ook enorm op verheugd. Bacillen vliegen door de kamer.
@nadia: Bij een consumentenprogramma is zo'n stekker apparaatje eens getest, dat bleek geen effect te hebben.
TIps: Zorg er voor dat die dieren NIETS te eten kunnen vinden. Alles goed opruimen, zuigen, dweilen. Alle voedsel in afgesloten (plastic)blikken. Plastic zakken, kartonnen doosjes worden opengeknaagd.
Als je zelf geen huisdieren hebt (katten, cavia's, etc) kan je ook op een donker plekje paarse/donkerrode muizenkorrels strooien.
Deze worden door de beesten meegenomen naar hun nest, daar opgegeten => beestjes drogen uit tot stof. (Klinkt heel dieronvriendelijk, maar je niet meer veilig voelen in je huis/niet meer kunnen slapen is mensonvriendelijk.
Geniet van de positieve momenten.
Nadia

Bericht door Nadia »

Peter^ }ml{ schreef:@lotus, ik had me er ook enorm op verheugd. Bacillen vliegen door de kamer.
@nadia: Bij een consumentenprogramma is zo'n stekker apparaatje eens getest, dat bleek geen effect te hebben.
TIps: Zorg er voor dat die dieren NIETS te eten kunnen vinden. Alles goed opruimen, zuigen, dweilen. Alle voedsel in afgesloten (plastic)blikken. Plastic zakken, kartonnen doosjes worden opengeknaagd.
Als je zelf geen huisdieren hebt (katten, cavia's, etc) kan je ook op een donker plekje paarse/donkerrode muizenkorrels strooien.
Deze worden door de beesten meegenomen naar hun nest, daar opgegeten => beestjes drogen uit tot stof. (Klinkt heel dieronvriendelijk, maar je niet meer veilig voelen in je huis/niet meer kunnen slapen is mensonvriendelijk.
Waarom ben ik dan sinds dat apparaatje muisvrij?
nijntje

Bericht door nijntje »

Vraag is wel of de hamster van Voleuse blij wordt van zo'n apparaatje.......
Nadia

Bericht door Nadia »

nijntje schreef:Vraag is wel of de hamster van Voleuse blij wordt van zo'n apparaatje.......
Dat zou kunnen van niet, maar dat is wat anders dan stellen dat het niet werkt...
kitten

Bericht door kitten »

Toeval?

@lotus: aw, geen bezoekje dus. :( *knuffel* je keek er zo naar uit!
cinderella

Bericht door cinderella »

Nadia, heb je toevallig een buurvrouw die ook last van die muizen had en wel paarse korrels heeft gestrooid?
toen doet er nu niet meer toe
juffie
Site Admin

Bericht door juffie »

Jerry heeft ook al járen een fluitje dat krokodillen verjaagt. En dat werkt ook, nog nooit een krokodil onder ons bed gezien.
MILF :grin_ani:
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Die korrels geven volgens mij wel echt de meest ellendige dood die je kan bedenken. Voor zo ver ik me kan herinneren, gaat dat echt heel langzaam en pijnlijk. Dan liever die dieren vangen en de nek breken, of elders uitzetten als je ze niet wilt doden. Mja, dat vangen moet je ook maar net durven, plus de bron (nest ofzo) haal je niet direct weg op die manier..

*gaat nog ff verder nadenken*
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

kitten schreef:Toeval?

@lotus: aw, geen bezoekje dus. :( *knuffel* je keek er zo naar uit!
nee, geen bezoekje. Moet weer een paar weken wachten
Nadia

Bericht door Nadia »

cinderella schreef:Nadia, heb je toevallig een buurvrouw die ook last van die muizen had en wel paarse korrels heeft gestrooid?
Niet dat ik weet.

Overigens woon ik in een vrijstaand huisje, grenzend aan het bos. Weet niet of die info verder van belang is?
cinderella

Bericht door cinderella »

Uiteraard.

En zeker als dat in Overijssel ligt en je het binnen een jaar wilt verkopen of een buurman hebt die dat gaat doen. We zoeken namelijk nog iets dat aan die omschrijving voldoet. :) Ik wil bos, en mijn katten ook! Lekker buiten spelen.
toen doet er nu niet meer toe
Voleuse

Bericht door Voleuse »

@Feline: Ik heb er ook lang over nagedacht of ik die muisjes wel een pijnlijke dood toewens. Maar vangen lukt niet, ze zijn te snel en de levende val die ik heb trappen ze niet in (Dit heb ik maanden geprobeerd). Ik kan niet meer slapen omdat ik zo schrik van alle geluidjes die ze maken, ik moet mezelf dwingen om hyperschoon te zijn omdat het er anders alleen maar meer worden... Ik kan niet leven zo. En dan moeten ze toch dood, want dit is mijn kamer.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Pluu

Bericht door Pluu »

Waar woon je Voleuse? Zal ik een keer met de kat op visite komen? Kattengeur houdt die beesten vaak voor een langere tijd buitenshuis :mrgreen:. En zo niet heeft Poezel in ieder geval een middag lol, ze vindt het énig als wij een muis hebben, dan heeft ze de dag van haar leven.

Ik kan je niet echt een diervriendelijkere dood beloven dan die muisjes met kattenkorrels zouden hebben. Onze poes is een kreng, zodra de muisjes stoppen met bewegen dan verliest ze haar interesse, ongeacht de vraag of de muis dood is of niet :s. Ik weet niet of verminkt & verlamd maar levend in een prullenbak gegooid worden een fijnere dood is dan muizenkorrels. De eerste keer dat ik zo'[n halflevende muis tegen kwam heb ik hem -uit diervriendelijkheid- nog met een hamer dood gemept, wel met een washandje eromheen zodat ik hem niet hoefde te zien. Maar ik vind dat - zelfs met washandje- heel naar om te doen, je moet behoorlijk hard meppen en je voelt echt dat die hamer een lichaampje raakt, zó niet-cool! Bij de laatste muis kon in het niet opbrengen, dus die is half-levend de prullenbak in gegaan (met een stukje kaas, voor het geval ie de vuilniswagen zou overleven en nog spontaan zou genezen, je weet het niet...). Slecht, ik wéét het, maar verdrinken (dus door de plee spoelen) schijnt óók al een hele nare dood te zijn, ik ken echt geen humane manier van muizen-euthanasie waarbij je jezelf geen psycho dierenbeul voelt (hamers of messen e.d. voelen gewoon écht niet tof om op een halfdood diertje te gebruiken :s). Ik hou me aanbevolen voor tips trouwens!

Maargoed, mocht je halfdode muizen geen ramp vinden en een poezengeur in je huis willen hebben dan staat Poezel tot je beschikking :)
Feline
Contacteer:

Bericht door Feline »

Cervicale dislocatie, oftewel nekstrekking, is de meest snelle en minst pijnvolle euthanasie-methode in de Proefdierkunde bij kleine knaagdieren, zoals muizen :). Mits je die dieren te pakken kan krijgen dan ;).

*was "dierenbeul" in opleiding* Nee, ik ben geen dierenbeul, maar mensen die (potentieel) met proefdieren werken worden vaak wel zo beschouwd. Ik ben juist pro dierenwelzijn! Maar wel een realistische: proefdieren zijn in veel gevallen nog nodig, uit verplichting, dan wel omdat we te weinig kennis hebben van lichaamsprocessen, dan wel omdat voor sommige zaken (nog) geen alternatieven mogelijk zijn. Beste oplossing tot die tijd is naar mijn idee het verbeteren van proefdierwelzijn, oa door onderzoekers bewuster te maken van de effecten van (onnodig) ongerief door bijv. huisvesting of gebruikte methoden op de resultaten van hun onderzoek. Ongerief (fysieke & psychische stress) beïnvloedt veel fysiologische processen, en wat ik soms opving tijdens mijn stage is dat bij sommige onderzoeksgebieden te weinig rekening mee wordt gehouden. Geluidsoverlast schijnt voor onderzoekers van Nefrologie blijkbaar weinig uit te maken, die kijken niet zo naar gedrag. Ik denk dat het echter wel (indirect) effect heeft op hun onderzoek. Beter op ongerief letten, en liefst mondiaal dezelfde regels hanteren, leidt naar mijn mening tot (theoretisch) betere resultaten = minder mislukte proeven = minder dieren nodig. In mijn opinie dan.
En dan in de tussentijd veel onderzoek naar alternatieven en die ook gebruiken indien mogelijk. Hopelijk hebben we dan uiteindelijk geen proefdieren meer nodig.

Let wel: ik heb het hier vooral over (biomedisch) wetenschappelijk onderzoek. Niet die voor gifstoffen, cosmetica e.d. Daar weet ik te weinig van af.

Hm, beetje uitgebreid en waarschijnlijk niet heel boeiend verhaal geworden.. Mja, heb het niet voor niks getypt dus zonde om te deleten whehe :clown:
Plaats reactie