Het grote WTF-topic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
kitten

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door kitten »

Ik vond huiswerk van Oudste. Geschiedenis, stond erop. Het begon over dino's en fossielen. Maar dan...

"De kleine krachtpatsers Nordie, Zuidrie, Osdrie, Wesdrie dragen de aarde. Mani en Sol geven de aarde licht. God Ymir heeft de aarde geschapen." :shock:

Ik vroeg me even af of mijn dochter op school een vliegend spaghettimonster verhaal geleerd kreeg. Het bleek een mythe: http://nl.m.wikipedia.org/w/index.php?title=Ymir&mfi=1" onclick="window.open(this.href);return false; Ik heb Oudste maar even uitgelegd dat een mythe een soort sprookje is. Vooral dat het op 1 blaadje stond met de dino's... Raar verhaal!
cinderella

Bericht door cinderella »

Hebben ze het bij geschiedenis misschien gehad over waar de volken vroeger in geloofden?
toen doet er nu niet meer toe
kitten

Bericht door kitten »

Waarschijnlijk, maar dat stukje had Oudste net ff gemist!
eireann
Site Admin

Bericht door eireann »

hihihi :) Huiswerk nakijken is geen ondankbare taak dan!
**Self Rescuing Princess**
Pluu

Bericht door Pluu »

Grinn! Noujah, wees blij, als ze over de herejezus en aanhang beginnen vertellen ze er doorgaans NIET bij dat het een mythe is :clown:
thaliya

Bericht door thaliya »

Ja... tell me about it... wij zijn nu in grade 4 (groep 6) bezig met "hoe is de wereld ontstaan). En dan zowel de mythes als de wetenschappelijke.
En ja, Genesis had ik ook bij de mythes gezet. Vette discussie binnen het team want 2 collega's zijn zwaar Christelijk. Dus uiteindelijk maar 'theories' ervan gemaakt.
In de klas zijn ze overigens wel neutraal verder, maar gevoelig onderwerp achter de schermen...
And sometimes, when we shine, by walking with our heads held high (even when we are crawling),
we give permission for others to find their own path of erotic authenticity as well - Lee Harrington
AndereBart

Bericht door AndereBart »

Vandaag gebeurd:
cin ziet een brandje in een openbare afvalbak en belt de brandweer. De meldkamer vraagt niet of er een poging gedaan is om te blussen.
Bij aankomst zegt de brandweer, op denigrerende toon: "Dit is te klein voor ons. Had u er niet een emmer water op kunnen gooien?" WTF?

Dit is in Amsterdam, waar de gemiddelde mens niets buiten het normale wil zien en zonodig de andere kant op kijkt.
cinderella

Inmiddels denk ik dat er een miscommunicatie is geweest tussen mij en de meneer van de meldkamer. Waar ik het over een afvalbak had (of in ieder geval dacht te hebben) had hij het blijkbaar over een afvalcontainer. Ik vond het ook al zo'n rare vraag toen ie vroeg of ie ondergronds was. Ik geloof dat ik maar even in een klein donker hoekje ga kruipen, domme muts, ik. Maar bij de volgende brand kijk ik toch wel even de andere kant op, en laat ik het een ander op knappen. Sorry, maar mijn buurt is het straks toch niet meer.
kitten

Bericht door kitten »

Of je gooit er daadwerkelijk een emmer water overheen?
cinderella

Alleen als het anders echt uit de klauwen gaat lopen. Het was licht en ook al was het rustig, er moeten meer mensen langs zijn gelopen. En als het uit was gebrand was er geen gebouw in de fik gegaan. Ik deed tenminste nog iets, en ik erger me nog steeds aan de manier waarop het gezegd was. Echt, voor mij hoeft het al niet meer.
oeps2

Bericht door oeps2 »

AndereBart schreef:
Dit is in Amsterdam, waar de gemiddelde mens niets buiten het normale wil zien en zonodig de andere kant op kijkt.
ik kwam gisteren vanuit t cs.. daar was een botsing geweest tussen 2 fietsers .. (drukste punt ongeveer als je de pont afkomt)
binnen 2 minuten stonden er 5 mensen met ehbo .. jassen waren onder zijn zijn hoofd gelegd .. jassen over hem heen .. 112 gebeld ..iedereen bleef bij hem .. en alle fietsers brommers werden de andere kant opgeleid ..
hoezo de andere kant op kijken ?????????????????????

als mij iets gebeurt hoop ik dat het in amsterdam is !!!
pluis

Bericht door pluis »

Het meervoud van anecdote is niet data..

Verder: als eén vervelende reactie al genoeg is om je voortaan altijd de andere kant op te laten kijken als je de kans hebt iets te doen waar de wereld beter van wordt, dan vind ik dat best heel sneu. En ook best een beetje WTF.
oeps2

Bericht door oeps2 »

euhhwat bedoel je pluis ?
pluis

Bericht door pluis »

Dat jij en Bart/ cin eén voorbeeld van iets gebruiken om een conclusie te trekken over hoe "het wel zal zijn" in Amsterdam/ Nederland/ de wereld.

Ik plaats daar een kritische kanttekening bij omdat een vorbeeld niet perse goed aangeeft "hoe het is".
oeps2

Bericht door oeps2 »

nou ja ik stond daar gewoon met mn ehbo pluis ..
en ik merkte dat er wel heel veel mensen gewoon wilde helpen !
thatsit
Plaats reactie