Het grote WTF-topic

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
Plaats reactie
Guilty

Re: Het grote WTF-topic

Bericht door Guilty »

Marijke schreef:Blaming the victim.. charmant :S.
Nou het gaat nog verder dan blaming the victim. Het is niet alleen de schuld van het slachtoffer, het is ook nog goed voor de ontwikkeling van beide partijen.
nijntje

Bericht door nijntje »

Volgens mij verwart mevrouw plagen en pesten ofzo....

Een plagerijtje moet je niet altijd op ingrijpen. Leren daar mee om te gaan is gezond etc.
Maar echt pesten en treiteren..... Daar vind ik gewoon dat de volwassene hoort in te grijpen. En dan hoeft het echt niet te zijn dat het slachtoffer alleen maar leert dat de slachtofferrol goed is ofzo, want als je op een goede manier ingrijpt kun je het slachtoffer wel weerbaarheid leren. Maar dat doet zoals ook door mensen boven mij al gezegd is niet af aan het feit dat iemand op dat moment slachtoffer is. En iemand anders dus dader. Dat zo'n dader niet meteen voor de rest van zijn/haar leven verpest is en nooit meer iets goeds zou kunnen doen.... Da's idd wel wat overdreven. Maar ook zo'n dader moet wel degelijk geleerd worden dat het vertoonde gedrag niet acceptabel is. En eventueel "geholpen" worden om te leren hoe zich wel te gedragen....
Crownless

Bericht door Crownless »

Guilty schreef:
Marijke schreef:Blaming the victim.. charmant :S.
Nou het gaat nog verder dan blaming the victim. Het is niet alleen de schuld van het slachtoffer, het is ook nog goed voor de ontwikkeling van beide partijen.
Nah, ze legt nergens blame. Ze benadert het meer als een natuurdocumentaire: maar 1 op de 100 babyzeeschildpadjes wordt volwassen, leeuwinnen halen de meest zwakke gnoe uit de kudde om op te eten, bonobo's lossen conflicten op met seks en mensenkinderen pesten op school.

Don't mess with the natural order of things. Ofzo. Want ik heb een potentieel positief ding gevonden. Ofzo. Kortzichtig wijf.
If history repeats itself, I'm so getting a dinosaur!
Pluu

Bericht door Pluu »

Crownless schreef:Nah, ze legt nergens blame. Ze benadert het meer als een natuurdocumentaire: maar 1 op de 100 babyzeeschildpadjes wordt volwassen, leeuwinnen halen de meest zwakke gnoe uit de kudde om op te eten, bonobo's lossen conflicten op met seks en mensenkinderen pesten op school.

Don't mess with the natural order of things. Ofzo.
Wat dat mens ook even vergeet is dat kinderen "in de natuur" helemaal niet los rondlopen zonder regulatie van volwassenen. Als je als bioloog/dierenliefhebber uit goede bedoelingen ingrijpt in de natuurlijke orde van een apenkolonie dan moet je inderdaad oppassen dat je dingen niet erger maakt dan ze zijn. Bij apen ingrijpen in hun natuurlijke orde IS onnatuurlijk. Want die beesten zijn eeuwenlang geëvolueerd tot wat ze nu zijn zonder dat daar ooit een mens bij te pas is gekomen. Dus als je ineens wél een regulerend mens in de vergelijking gooit dan kun je wel eens rare situaties krijgen. Daar kun je beter voorzichtig mee zijn.

Maar kinderen worden van nature begeleid door volwassenen. Kinderen ZONDER volwassen is de onnatuurlijke situatie. Er zijn nogal wat culturele verschillen in hoe actief volwassenen zich met kinderen bemoeien, en wat ze hun kinderen bij brengen. Maar het is volstrekt tegennatuurlijk om kinderen vrij los te laten en hopen dat ze zelf van nature de juiste normen en waarden ontwikkelen om binnen de maatschappij waarin ze leven te functioneren, dat opvoedingsmodel komt in onze hele evolutionaire geschiedenis niet voor.

Sterker nog, zelfs al zou je proberen om een onnatuurlijke volwassene-loze situatie te creëren, als je volwassenen niet fysiek helemaal uit de vergelijking weg haalt dan is dat onmogelijk. Kinderen kijken naar volwassenen om te leren wat goed is. Als je als docent wel aanwezig bent maar niet ingrijpt bij pesten dan ben je niet vergelijkbaar met de bioloog die gedrag waarneemt zonder in te grijpen. Je helpt mee het gedrag te creëren. Want kinderen gaan ervan uit dat ze begrenst worden door de aanwezige volwassenen als ze grensoverschrijdend gedrag vertonen. Dus de docent die niet reageert die communiceert: "Dit gedrag mag". Je BENT als volwassene altijd een onderdeel van de groepsdynamiek van kinderen, of je nu actief iets doet of niets doet, het is allebei communicatie.

Niets doen tegen pesten om de natuurlijke oplossingen van kinderen naar boven te halen is zo'n beetje hetzelfde als wanneer je een baby een dagje gaat negeren, geen eten, aandacht of schone luiers, en dan gaat observeren wat babies van nature doen als er geen interventie van een volwassene plaats vindt. En dan concluderen dat babies huilen en stinken. En dat huilen en stinken dus de natuurlijke staat van babies is, en dat je dus vooral niets moet doen als je baby huilt en stinkt omdat je anders de baby in de weg zit bij zijn of haar natuurlijke ontwikkeling en zelfontplooiing. :|
kitten

Bericht door kitten »

:worshippy: Mooi gesproken!!
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Ik kreeg de vraag of ik seks met dieren heb. Men dacht dat uit mijn foto's op fetlife te kunnen afleiden.
Rauw Beestje

Bericht door Rauw Beestje »

Ja tuurlijk, want als je foto's van bloemen plaatst heb je toch sex met bloemen? Wtf!

Vraag me af hoe het pb-tje er daadwerkelijk uit zag....
kitten

Bericht door kitten »

Hoe moeten bestialiteit liefhebbers het anders kenbaar maken? Ik heb op FL ook geen foto's van mijn kinderen. Zou dat ook heel vreemd vinden. Ik weet dat het met huisdieren wel gebeurt, maar dat mensen dan bestialiteit vermoeden vind ik niet vreselijk vergezocht.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

titel: I see you are a lover of animals.
bericht: does that take on both contexts?

gilraen
What do you mean?

X written 4 days ago
are you sexually involved with animals?

gilraen
written 4 days ago:
No

X
written 4 days
ago:sorry for the misunderstanding.
Guilty

Bericht door Guilty »

kitten schreef:Ik heb op FL ook geen foto's van mijn kinderen.
Die zouden ook worden verwijderd.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Wel de bestialiteit liefhebbers hebben plaatjes van honden die mensen nemen. Geen real life foto's maar plaatjes. Vind je van incest ook plaatjes van.
Ik heb nergens ook maar iets staan dat tot die insinuatie kan leiden. Veel mensen hebben paar foto's van hun dieren staan. Als ik dan de enige was. Er zijn er zelfs die bondage met de dieren combineren (bondage en dan op een paard zitten enz.) Zelfs dat heb ik niet. :)
Guilty

Bericht door Guilty »

er zijn zelfs foto's van een suspended kat :-)
kitten

Bericht door kitten »

Dat je op die foto's niks met de dieren doet, sluit niet uit dat je dat zou willen. Fetlife is nou eenmaal een BDSM site.
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Zoals ik al zei groot verschil met de profielen waarin ik andere dingen ben tegengekomen. Maar goed. I don't care. Ik had gewoon even zoiets van hoezo "misunderstanding". Het lijkt zo toch niet. Je kan het je afvragen tot daaraan toe.
Rauw Beestje

Bericht door Rauw Beestje »

Zoals de conversatie ging, vind ik het nog niet eens zo heel vreemd. Hij/zij vraagt het zich af. Je wordt nergens van beschuldigt ofzo :)
Plaats reactie