Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

OT = Off Topic. Alles wat niets met BDSM te maken heeft dus...
fran

Bericht door fran »

Of zouden het misschien echte sadisten zijn?
Pluu

Re: Verdrietig of boos? Kom maar op het troostbankje.

Bericht door Pluu »

Volgens mij is het vooral een HBO-functie die heel erg goed verdient, en trekt het daardoor mensen. Voor veel functies met een soortgelijk salaris moet je een universitaire studie hebben of een veel zwaardere technische HBO-studie die lang niet iedereen trekt.
kitten

Bericht door kitten »

Tandarts lijkt mij echt het meest afschuwelijke beroep dat er is. Je doet die studie (ik dacht dattie wel Universitair was. Mijn tandarts is iig Drs.), verdient lekker, doet dat 5 jaar en raakt het dan beu... Elke dag hetzelfde werk, dezelfde zeurende klanten, mensen die nooit poetsen, mensen die niet op komen dagen, de assistente alweer chagrijnig, de overheid gaan bezuinigen etc etc... En je zit vast. Muurvast! Gewend aan je inkomen, een CV waar je niks anders mee kunt gaan doen en gedoemd om ditzelfde werk nog 35 jaar te blijven doen...

Brrrrrr. De nachtmerrie tandarts te zijn is nog erger dan naar de tandarts te moeten.
fran

Bericht door fran »

Volgens mij inderdaad universitaire studie. Tenminste dat hoop ik maar. Want het is een van de best verdienende beroepen.
lotus {P}

Bericht door lotus {P} »

ja, is volgens mij echt wel universitair. Wij hebben hier in ieder geval een heel gebouw alleen voor tandheelkunde. Brrrr, enge mensen hoor.
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Ja hoor, is een universitaire studie, tandheelkunde.
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Pluu

Bericht door Pluu »

Jullie hebben inderdaad gelijk, de HBO variant daar wordt je alleen mondhygiëniste mee.

In ieder geval is en blijft het een goed verdienend beroep. Het trekt ook veel allochtonen.. in sommige culturen bijv. bij Hindoestanen is het belangrijk dat een beroep niet alleen leuk is maar vooral ook goed verdient en status geeft. Als je degene in de familie bent met de hersenen om te kunnen studeren, en je ouders leggen hun zuur verdiende geld opzij om te zorgen dat je probleemloos kunt studeren dan verwachten ouders in dergelijke culturen -vaker dan bij autochtonen- dat er wel voor een studie gekozen wordt die later wat oplevert. Medisch beroep met mooi salaris = beroep met status.

Ik heb overigens niet het idee dat veel tandartsen ontevreden zijn over hun beroep, ik heb zelden een tandarts gezien die puur chagrijnig zijn werk aan het doen was. Gelukkig maar, ben al bang voor de tandarts, een mopperige ongemotiveerde tandarts lijkt me helemaal eng. :shock:
Voleuse

Bericht door Voleuse »

Mijn tandarts is ook altijd heel vrolijk. Toen ik flauwviel bij de tandarts kwam de assistente aanzetten met een bekertje yogi, en vertelde hij dat hij stage had gelopen bij de kaakchirurg, en dat daar elke dag wel iemand flauwviel :P
I need you to press me down before my body flies away from me ~ Tune yards, Powa
Gilraen^

Bericht door Gilraen^ »

Bovendien kunnen die echt wel andere richtingen uit ook. Medisch vertegenwoordiger is iets heel anders en kan je ook als je tandarts bent. Wellicht kan je ook zo de richting van gebitten enzo uit tijdens de studie of met bijscholing...
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Ha, een hele pagina over tandartsen. :D De mijne is op zich wel prettig in de omgang, als hij vreselijk gefrustreerd in zijn beroep is, reageert hij het niet op zijn patienten af. Het is ook wel een dankbaar beroep, denk ik. Je helpt mensen toch ook wel heel erg uit de brand. :)

Dit zeg ik niet hardop, maar bij de mijne gaat mijn kink-dar af en toe wel af. Dat ik denk 'als ik naar feestjes zoals Clinic of Wasteland zou gaan, zou het me helemaal niets verbazen als ik jou daar tegen kwam. En dan niet herken, zo in een andere context, maar dat ik drie dagen later denk 'hee, was dat niet...?' en dat ik dan helemaal nooit meer naar de tandarts durf!!! :clown:
pluis

Bericht door pluis »

Mijn tandarts is een lekker ding :) En hij houdt van whisky. Verder is ie lief en professioneel en heel goed in z'n werk. Zelfs een wortelkanaalbehandeling en een verstandskies trekken is me ontzettend meegevallen.

Dus :)
phedre
Contacteer:

Bericht door phedre »

mijn tandarts is parttime varkensboer, maar ook een leuke vent die zn werk volgens mij met erg veel plezier doet, zijn patienten ook echt kenten erg leuk is in de omgang... maar ik heb zelf niks tegen de tandarts, dat helpt misschien ook?
Het voordeel van slechte tijden is dat er altijd iets positiefs is om naar uit te kijken
kitten

Bericht door kitten »

Ok, dan is het misschien alleen mijn nachtmerrie, maar mij lijkt het echt een vréselijk beroep.
Ravelijne

Bericht door Ravelijne »

Persoonlijk deel ik die nachtmerrie, hoor. Ik moet er ook niet aan denken. :)
lunaaa

Bericht door lunaaa »

Dat is ook mijn Kerstnummer, zo mooi! Ennehm; het is ook door Celtic Women gecoverd, kwam ik laatst achter toen ik de lyrics zocht. *huilt*
Plaats reactie