skaoot schreef:Meh, was een interne functie, alleen voor mensen die al bij Rijksoverheid werken. Wat mijn vader dus doet, en hij had mij die vacature doorgespeeld maar niet gezien dat die voor interne mensjes only was...
oh well, misschien als ze intern niemand vinden...
bummer!
Niet geschoten is altijd mis.
En wat eireann al zegt, je bent daar nu wel 'bekend'. En wie weet wat daar nog weer uit kan komen.
Ik heb de brief verstuurd.. zonder vleugelzin... afwachten maar weer.. @ skaoot kan best hoor dat ze intern niemand vinden. Meestal zetten ze tijdelijk intern en daarna extern, misschien dat iemand daar voor je kan informeren?
@feary kan me nauwelijks voorstellen dat iemand na zo'n actie nog lang in dienst blijft...
Mad de eeuwige optimist..
Tsja, ik ga de vacatures wel in de gaten blijven houden natuurlijk...
Maar morgen in ieder geval een assessment voor een callcenterfunctie, over iets met verzekeringen (zo maar even de benodigde kennis uit m'n hoofd leren). Ik ben zo tegen die lange assessments voor relatief simpele functies! En ik vraag me af in hoeverre het beter voorspellend van job performance is dan een kort gesprek van 25 minuten (wat, als ik naar het vorige groepsassessment kijk, wel de tijd zou zijn die je zou hebben per persoon als je als bedrijf niet meer uren wil inzeten). Je mag er best een uurtje van maken als je wil dat ik ook nog een (digitale) kennistest doe, maar drie uur vind ik gewoon te veel, gezien de redelijke kans dat je niet aangenomen wordt.
De laatste keer was ook voor een callcenterbaan. Toen moesten we (groep van 8) eerst een kennistestje doen over internet en verbindingen (was voor een helpdeskfunctie bij een provider), wat erg vergelijkbaar was van wat we op het uitzendbureau al hadden moeten doen. Daarna moesten we omstebeurt wat over onszelf vertellen en waarom we de baan wilden. Daarna moesten we in kleine groepjes een presentatie voorbereiden en daarna presenteren. Als laatste moesten we even meeluisteren op de vloer, en daarna volgde een rollenspel.
Waar ik vooral van baalde in dit laatste geval, was dat ik afgewezen werd op ambitie. Dat is iets wat ze ook uit mijn cv hadden kunnen halen, en daar hadden ze me niet drie uur moeilijk voor hoeven laten doen. Enkel de kennistest vantevoren, kort gesprek en rollenspel 1 op 1 had evenveel kennis gegeven voor de werkgever, vermoed ik, en kostte mij niet een halve dag.
Brief gestuurd. Een gevalletje "voor de sollicitatieplicht". Ze zoeken een full timer, dus ik verwacht niet eens te worden uitgenodigd, maar als ze me wel uitnodigen (en dus open staan voor part time), dan wil ik het gesprek best aangaan. Het is een dorp verderop.
hmm, bij de huidige functie valt het verschil mee als het 100 % zou zijn, staat geadverteerd voor 80%.... Zou je zo'n sollicitatie committee kunnen vragen er toch Full Time van te maken?
Hier heb ik wel goede kans, goede kwalificaties en relevante werkervaring. Vorige twee functies daar was ik net OVER en ONDER gekwalificeerd voor...
Hier moet ik iig van me laten horen, onderhandel technieken kan ik altijd nog voor langskomen als ik zover kom.
kitten schreef:Brief gestuurd. Een gevalletje "voor de sollicitatieplicht".
Bij mij op het werk krijgen we ook regelmatig mensen die solliciteren voor de sollicitatieplicht. Dan zijn het mensen die al in hun brief aangeven dat ze solliciteren omdat het moet en geen reactie terug verwachten. Of vrachtwagenchauffeurs enzo....
Oh nee, het is er wel eentje die aansluit op mijn cv en als ze me uitnodigen, dan ga ik wel praten, maar normaal had ik hiervoor de motivatie niet gevonden. Ze willen een full timer. Maar wie weet. Ik verwacht er alleen niks van en loop ook niet over van hoop.
Misschien reageert er nog wel een part-timer? Toch goed dat je ze de deur uit doet !
Ik heb waar ik een leuke functie zag een email gestuurd (HR had geen contacttelefoon staan). Even gevraagd in welke taal ze het willen en wat de sluitingsdatum is. Eerste contact is gelegd. Stok achter de deur.
hmmm, weer een interessante vacature doorgespeeld gekregen... en nu is de sluitingsdatum niet gisteren!
Volgende week aan brief knutselen, deze week is voor studie. Maar yay voor mensen die aan je denken als ze een vacature zien!
En go for it Anne! Als ze je voor hun neus hebben zitten en denken "die willen we!" is er wellicht ineens vanalles mogelijk
This heart gets stronger, this skin gets thicker, this mouth gets louder (Danko Jones)
Oh a shiny squirrel in your pants!
Antwoord terug, de brief in het Nederlands, dat is mooi want die CV en basis brief zijn al klaar, hoef ik alleen maar te bewerken voor de functie. Dat scheelt.